Netonnet, handläggningstider

Permalänk

Netonnet, handläggningstider

Jag beställde en telefon igår (måndag) på Netonnet och klockan 8:30 fick jag e-post om orderbekräftelse. Jag hade hoppats att dom kunde skicka och att jag kunde hämta telefonen idag... men nu, ett dygn senare, har dom inte ens plockat och packat telefonen!

På hemsidan står det att "under hektiska tider kan det ta lång tid" men jag uppfattade det som typ Black Friday, julhandel och liknande. Jag tror aldrig jag har handlat av Netonnet på Internet tidigare. Jag hittade inte denna telefonen på Dustin... Men dom är annars snabba i hanteringen.

Är det tradition med lång handläggningstid på just Netonnet!?

Permalänk
Medlem

Tycker de brukar vara ganska snabba, traditionellt långa tider är inget jag känner igen.
En grej som skulle kunna påverka är att det är semestertider.

Även om jag känner igen känslan så kan man nog egentligen inte säga att två dagars leveranstid är annat än snabbt. En dag är snarare väldigt snabbt. Men vi har blivit bortskämda. 😅

Hoppas du får telefonen imorgon!

Permalänk
Medlem

Hos netonnet måste man välja expressfrakt 49kr om man vill ha snabb hantering.
Gratisfrakten tar 4-5 dagar som det står när du väljer frakt.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

En vild gissning men tror det kan handla om semester tider, dessutom har det knappt gått ett dygn.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Hos netonnet måste man välja expressfrakt 49kr om man vill ha snabb hantering.
Gratisfrakten tar 4-5 dagar som det står när du väljer frakt.

Aldrig upplevt det faktiskt.

Permalänk

Jo, det fattar jag med, att valet Express går före i kön. Det där med 4-5 dagars leverans tolkar jag som en friskrivningsklausul för att Netonnet ska hållas fria från ansvar när posthanteringen drar ut på tiden.

Men... är dom inte stora nog att ha automatiserat robotlager som alla andra!? Med grannar som Ellos i logistikmeckat Borås förväntar man sig lite fart under galoscherna...

OK, så det är när man skriver i sociala media som det händer!
"På grund av att produkterna i din order inte befinner sig i samma lager har vi nu delat upp din beställning i olika leveranser. Detta leveransbesked innehåller de prylar vi skickat nu. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten."

Jag beställde två saker. En Xperia telefon och en Sony laddare...
Ja, det var ju tråkigt för mig att laddarna ligger på ett lager och telefonerna i ett annat lager! Vem kunde tro att man köper laddare och telefon tillsammans!?

Permalänk
Medlem

NetOnNet kanske plockar/skickar ordrar varannan dag, och kanske de även har ett slags kösystem? Det innebär kanske först in, först ut? Vad vet jag? Jag killgissar bara.

När jag var liten så önskade jag mig SimCity 2000 när jag fyllde 7 år. För att vara säker på att få det, så frågade jag Mamma flertalet gånger, och hon sa att hon hade beställt det. Jag väntar fortfarande på att SimCity2000 ska dyka upp i brevlådan än idag. I'm a waiting kind of person....

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk

Jag använder netonnet med express och det tog 6 dagar, fick dock pengarna tillbaka för frakten efter 2 månaders svarstid från deras support

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Civilpolisen:

Jag beställde en telefon igår (måndag) på Netonnet och klockan 8:30 fick jag e-post om orderbekräftelse. Jag hade hoppats att dom kunde skicka och att jag kunde hämta telefonen idag... men nu, ett dygn senare, har dom inte ens plockat och packat telefonen!

På hemsidan står det att "under hektiska tider kan det ta lång tid" men jag uppfattade det som typ Black Friday, julhandel och liknande. Jag tror aldrig jag har handlat av Netonnet på Internet tidigare. Jag hittade inte denna telefonen på Dustin... Men dom är annars snabba i hanteringen.

Är det tradition med lång handläggningstid på just Netonnet!?

Skrivet av Civilpolisen:

Jo, det fattar jag med, att valet Express går före i kön. Det där med 4-5 dagars leverans tolkar jag som en friskrivningsklausul för att Netonnet ska hållas fria från ansvar när posthanteringen drar ut på tiden.

Men... är dom inte stora nog att ha automatiserat robotlager som alla andra!? Med grannar som Ellos i logistikmeckat Borås förväntar man sig lite fart under galoscherna...

OK, så det är när man skriver i sociala media som det händer!
"På grund av att produkterna i din order inte befinner sig i samma lager har vi nu delat upp din beställning i olika leveranser. Detta leveransbesked innehåller de prylar vi skickat nu. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten."

Jag beställde två saker. En Xperia telefon och en Sony laddare...
Ja, det var ju tråkigt för mig att laddarna ligger på ett lager och telefonerna i ett annat lager! Vem kunde tro att man köper laddare och telefon tillsammans!?

För mig har det alltid tagit 2-3 dagar innan paketet skickats när jag valt fri frakt. Vill man ha något snabbt från NetOnNet, välj express är mitt tips, annars får man räkna med ett par dagar innan du har försändelsen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Men herregud, Sveriges mest otåliga människa?