Föräldrar anklagar Roblox att locka barn till illegala spel

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag köpt present på detta till systerns son. Kanske inte var så genomtänkt...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Måste erkänna att jag köpt present på detta till systerns son. Kanske inte var så genomtänkt...

Äh! Deras son är blir säkert överlycklig! Är väl till han du köper presenten?
Är ju inte så du har gått och köpt en vass kniv till honom..hoppas jag

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KortIek:

Måste bara skriva att jag njuter just nu av att inte ha barn. Vilken ständig stress.

Det kanske är ömsesidigt. Från barnens sida menar jag.

Permalänk

hahah RICO

glhf..

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Tänkte direkt på föräldrar som skyller på spelföretaget för att ungen nallat mammas kreditkort o bränt 10.000$….

Skrivet av 925a:

Enda jag känner till om detta spel (?) är att min systers yngsta dotter är tokig i det. Trodde det bara va typ minecraft 2.02. När jag rubriken så tänkte jag direkt: Trams... Efter att jag läst artikeln så säger jag: Med all rätt... Om allt detta stämmer så är det ju tanken från roblox sida att precis göra det som hänt/händer. Spel ska inte ha en ingame valuta köpt för riktig valuta... Undrar om det har registrerat sig som valutaomvandlingsverksamhet... Ser pengartvätt framför mig nu också.

Det är inte 80-talet längre…..Inga-Lena valuta är standard idag. Alla spel ja kör har det (Hearthstone, Puzzle Quest 3, Gems of War o Clash of Clans).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]