Efter nio dagars tystnad: Linus Tech Tips lovar bättring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Vad anser ni om videon som GN först gjorde, var det bra eller tycker ni det var att ta i för mycket, att det var ett försök att generera views etc?

Har för mig att GN’s video medvetet var demonitized för att inte tjäna pengar på det hela. Visst, det kan få folk att upptäcka kanalen och på så vis öka intäkterna på sikt, men jag tror inte att det var syftet. Tycker videon var bra och behövlig. LTT är lite av ett skepp på drift, och GN är fyren i dimman.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Gjorde min dag bättre iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

När det gäller HR-problemen och Madison osv, där tycker jag att Linus blev väldigt defensiv.

Vi har Kanadas lägsta personalomsättning, frugan har inte varit HR-ansvarig sista åren och vi ger så här mycket presenter, bonusar och ordnar roliga fester och teambuildingaktiviteter för våra anställda. Känns som att undertonen är "Du fick så jävla mycket och så har du mage att klaga på en hand på rumpan och att du kallas bitch och bossig????"

Väldigt mycket underton på att med alla fördelar våra anställda får så behövs verkligen inget fack här.
Elon Musk kör med samma grej, "ja men våra anställda får så bra bonus så vad ska dem med ett fack till?"

Rika människor tror verkligen pengar och prylar löser allt.

Samtidigt verkar Linus vara en rätt emotionell kille, gissar att han trots allt har dåligt samvete och han hintade att
det kan komma att sparkas folk också om det framkommer uppgifter som gör det skäligt.

I övrigt tycker jag han täckte det mesta rätt bra och det lät vettigt.

Det går inte på något vettigt vis tolka det han sa på det sättet som du gör. Han belyser helt enkelt att det hade varit väldigt konstigt om det var ett utbrett problem (vilket påståtts i kommentarer av folk utan insyn) samtidigt som man har väldigt låg personalomsättning. Han säger ingenting om enskilda fall vilket han såklart inte kan heller av legala skäl.

Det är tragiskt att han ens behöver ta upp det men med tanke på att han beskrivits som i det närmast en slavdrivare med livegna av folk helt utan insyn så kan jag förstå att han vill försvara sig lite och faktiskt peka på att de satsar mycket på personalen och de flesta verkar vara väldigt nöjda.

För övrigt så tycker jag din rant om ”rika människor” i samband med inlägget visar på den bias som verkar ha funnits hos många som kommenterar, har man pengar är man automatiskt en hemsk människa så allt man säger förvrids till något negativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Vad anser ni om videon som GN först gjorde, var det bra eller tycker ni det var att ta i för mycket, att det var ett försök att generera views etc?

Inte alls för mycket. Har man en en kanal som LTT och gör såna fel angående testresultat och startar nya saker som LTT labs, så får man tåla bli sågade utmed fotknölarna.
Sen det här med arbetsmiljön, logga det du komunierar med andra, är chefen elak eller ger dig för många uppgifter. Logga allt! Ha möjlighet spela in samtal, kan samtalet skötas via zoom, mail? Har du vittnen? Annars är det hörsägen.
Om ett annat bolag ska faktagranska allt dom gör ska det va en till som testar samma grafikkort/cpu?

Permalänk
Medlem

Skulle det vara roligt?Om inte så var är meningen med detta?

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Vad anser ni om videon som GN först gjorde, var det bra eller tycker ni det var att ta i för mycket, att det var ett försök att generera views etc?

Med tanke på att videon var ett svar på tal mot ett felaktigt påstående från LMG gällande både LMG själva och GN, där de höjer sig själva felaktigt och sänker GN felaktigt, så kan man knappast tala om att det var för mycket.

Att GN försöker generera views känns långsökt. Videon är demonetized, och på det har ju GN aldrig riktigt visat någon girighet tidigare.

Sedan är videon bra undersökande journalistik även ifall ovan inte skulle hänt. Det är helt rätt att granska stora aktörer när de begår sådana grova fel, och att gnälla på att det är en konkurrent är småaktigt. GN ska inte på något sätt vara tysta över de fel de ser hos större aktörer, konkurrent eller ej.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Har för mig att GN’s video medvetet var demonitized för att inte tjäna pengar på det hela. Visst, det kan få folk att upptäcka kanalen och på så vis öka intäkterna på sikt, men jag tror inte att det var syftet. Tycker videon var bra och behövlig. LTT är lite av ett skepp på drift, och GN är fyren i dimman.

Föredrar JayZtwocents eller vad han heter. GN's röst är som sandpapper.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Med tanke på att videon var ett svar på tal mot ett felaktigt påstående från LMG gällande både LMG själva och GN, där de höjer sig själva felaktigt och sänker GN felaktigt, så kan man knappast tala om att det var för mycket.

Att GN försöker generera views känns långsökt. Videon är demonetized, och på det har ju GN aldrig riktigt visat någon girighet tidigare.

Sedan är videon bra undersökande journalistik även ifall ovan inte skulle hänt. Det är helt rätt att granska stora aktörer när de begår sådana grova fel, och att gnälla på att det är en konkurrent är småaktigt. GN ska inte på något sätt vara tysta över de fel de ser hos större aktörer, konkurrent eller ej.

https://www.youtube.com/live/rnIeknursww?si=Ire3AFelbOvYiVjn Gå 2h20m in. Sitter på mobilen vet inte hur man länkar med tidskod.

Dvs Linus hade redan förklarat situationen och bett om ursäkt över det där, och att han snarare ser upp till GN än ner gällande testmetodik.

GN får absolut prata allvar över vilka problem de ser hos LTT, men var inom kategorin journalistik det faller är uppe för analys.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

När det gäller HR-problemen och Madison osv, där tycker jag att Linus blev väldigt defensiv.

Vi har Kanadas lägsta personalomsättning, frugan har inte varit HR-ansvarig sista åren och vi ger så här mycket presenter, bonusar och ordnar roliga fester och teambuildingaktiviteter för våra anställda. Känns som att undertonen är "Du fick så jävla mycket och så har du mage att klaga på en hand på rumpan och att du kallas bitch och bossig????"

Den undertonen baserar du på en sidas _anklagelser_ i några tweets, inget som du VET faktiskt stämmer då du omöjligt vet exakt vad som hänt utan det är nåt som den externa utredningen förhoppningsvis kommer visa.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Har inte sett videon, kommer bojkotta allt fråm LMG

Sa han något om att sälja prototyper utlånade i förtroende?
Det LMG gjorde där är permanent oförlåtligt.

Att internetmobben verkligen tror att ett så stort företag som LMG medvetet skulle sälja en prototyp bakom ryggen på ett annat företag o komma undan med det är verkar helt urbotat korkat. Njä, enligt en mycket mer sannolik uppgift så skedde detta pga intern felkommunikation o är en av grejerna dom ska göra ändringar på så det inte sker igen. Alltså isf inte alls nåt permanent oförlåtligt, utan en olycklig omständigthet. Shit happens du vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

https://www.youtube.com/live/rnIeknursww?si=Ire3AFelbOvYiVjn Gå 2h20m in. Sitter på mobilen vet inte hur man länkar med tidskod.

Dvs Linus hade redan förklarat situationen och bett om ursäkt över det där, och att han snarare ser upp till GN än ner gällande testmetodik.

GN får absolut prata allvar över vilka problem de ser hos LTT, men var inom kategorin journalistik det faller är uppe för analys.

Tidskod är så enkelt som att lägga till ’&t=’ följt av antalet sekunder 2x3600 + 20*60 = 7200 + 1200 = 8400 i det här fallet:

&t=8400

Ska alltså läggas till på slutet av videons URL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

https://www.youtube.com/live/rnIeknursww?si=Ire3AFelbOvYiVjn Gå 2h20m in. Sitter på mobilen vet inte hur man länkar med tidskod.

Dvs Linus hade redan förklarat situationen och bett om ursäkt över det där, och att han snarare ser upp till GN än ner gällande testmetodik.

GN får absolut prata allvar över vilka problem de ser hos LTT, men var inom kategorin journalistik det faller är uppe för analys.

Jajaja, det hör man hela tiden från LTT-fans, Linus har alltid bett om ursäkt för allt redan och redan gjort klart allt. Tills nästa gång de klampar i klaveret ordentligt.

Summa summarum är att det inte finns något att kritisera GN för här överhuvudtaget, de har gjort sitt jobb som de brukar. Det är trots allt inte första gången de går in i undersökande journalistik och granskar en IT-jätte. Det finns absolut inget som säger att LMG ska få särbehandling från resterande stora aktörer.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jajaja, det hör man hela tiden från LTT-fans, Linus har alltid bett om ursäkt för allt redan och redan gjort klart allt. Tills nästa gång de klampar i klaveret ordentligt.

Summa summarum är att det inte finns något att kritisera GN för här överhuvudtaget, de har gjort sitt jobb som de brukar. Det är trots allt inte första gången de går in i undersökande journalistik och granskar en IT-jätte. Det finns absolut inget som säger att LMG ska få särbehandling från resterande stora aktörer.

Njä, han skulle hört av sig till Linus innan publiceringen av videon för att fråga o konfrontrerat honom för att sen publicera video om han inte fick dom svaren han ville ha. Det är ju kutym när det gäller såna här grejer, o det oavsett om han är privatperson eller journalist eller vad han nu kallar sig. Jag menar hela grejen med att dom auktionerade bort kylaren ska ju ha skett pga intern misskommunikation, men nu har halva internet redan dömt Linus för evigt pga det här trots att dom inte har nån vidare grund att göra det, alltså är detta inget som GN skulle ha gått ut med så här över huvud taget. Han är alltså inte så mycket bättre än vad ni anklagar Linus för att vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Njä, han skulle hört av sig till Linus innan publiceringen av videon för att fråga o konfrontrerat honom för att sen publicera video om han inte fick dom svaren han ville ha. Det är ju kutym när det gäller såna här grejer, o det oavsett om han är privatperson eller journalist eller vad han nu kallar sig. Jag menar hela grejen med att dom auktionerade bort kylaren ska ju ha skett pga intern misskommunikation, men nu har halva internet redan dömt Linus för evigt pga det här trots att dom inte har nån vidare grund att göra det, alltså är detta inget som GN skulle ha gått ut med så här över huvud taget. Han är alltså inte så mycket bättre än vad ni anklagar Linus för att vara.

Absolut inte, finns ingen som helst anledning att höra av sig till Linus. LMG's videos är uppe och officiella och har legat uppe ett bra tag, de konstanta och uppenbara felen som ligger i dem hade kunnat upptäckas av vem som helst. Finns ingen som helst skyldighet att "höra av sig till Linus först".

Vilken anledning skulle det finnas för att höra av sig först och inte lägga upp granskningen? Vilka svar menar du att GN skulle "vilja ha" som skulle kunna få dem att inte släppa videon? Spelar ingen roll vilka svar LMG har, granskningen har påvisat stora brister i LMG's videos och den granskningen måste ut till allmänhetens kännedom, oavsett vilka svar LMG kan ha.

Kort sagt: GN har absolut noll skyldighet eller anledning för att INTE gå ut med granskningen, oavsett vilket svar Linus hade kunnat tänkas komma med.

Det är inte alls kutym, rent skitsnack. Granskande journalistik släpps allt som oftast utan att först ha hört av sig, och det är för bra anledningar.

Jag tror inte alls för en sekund att det var "intern misskommunikation" som föranledde auktioneringen, men det är oväsentligt för min del. Jag bryr mig ärligt talat väldigt lite om säljet, förlåt auktioneringen, av blocket.

Att GN inte skulle gått ut med det är inget annat än fanboy-snack och ren idioti. Självklart ska man gå ut med de granskningar man gör om man hittar fel och dålig hantering hos stora aktörer på marknaden.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Ja han snackade om att ha betydligt bättre koll på vad som är Lån, sample att göra vad man vill med osv. så det aldrig händer igen.

Skrivet av Gurrrra:

Den undertonen baserar du på en sidas _anklagelser_ i några tweets, inget som du VET faktiskt stämmer då du omöjligt vet exakt vad som hänt utan det är nåt som den externa utredningen förhoppningsvis kommer visa.

Att internetmobben verkligen tror att ett så stort företag som LMG medvetet skulle sälja en prototyp bakom ryggen på ett annat företag o komma undan med det är verkar helt urbotat korkat. Njä, enligt en mycket mer sannolik uppgift så skedde detta pga intern felkommunikation o är en av grejerna dom ska göra ändringar på så det inte sker igen. Alltså isf inte alls nåt permanent oförlåtligt, utan en olycklig omständigthet. Shit happens du vet.

Tror facktermen är BS
Vad för verksamhet auktionerar ut prototyper som skickats till dem för att testas?
Kan det så kallade misstaget ha att göra med att LMG gjorde bort sig rejält genom göra felaktiga tester och bli offentligt tillrättavisade av tillverkaren?

Har LMG, på eget initiativ, gett en "skäligt ersättning" till detta uppstartsföretag, om nu står utan en kritisk prototyp?

Vad hade tex Intel gjort om man auktionerat ut ritningarna på deras 15de generations CPUer?

Lägg nu till att LMG kapitaliserade videon de släppte som svar på GNs kritik.
Korrupta girigbukar är vad de är.
Och sådana befattar jag mig inte med, det finns många andra, mer seriösa "content providers"

</rant>

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Nån mer som hann se GNs senaste video inatt innan Steve tog ner den? Tycker att han börjar bli lite löjlig nu, och det var jag visst inte ensam om att tycka.
Som jag skrev där; "You're not wrong, you're just an asshole." - The Big Lebowski

För den som inte sett den rekommenderar jag varmt att lägga lite tid på TechTechPotato, en extremt bra och ovinklad opinion;
https://www.youtube.com/watch?v=Ez9uVSKLYUI&t=83s

Jag har ofta tyckt att han är lite av en drama-queen med en agenda. Tyvärr missade jag den videon. Jag gillar GN när de fokuserar på sina egna recensioner. Jag såg Ian Cutress video men tycker ändå han vårdar sin relation med LTT lite väl mycket.

För mig är problemet egona i toppen, Steve tror han är smartare och bättre och han har svårt att låta bli att fnittra när han blir nedlåtande. Linus har en förmåga till total avsaknad av självinsikt och självkritik när han raljant avfärdar exempelvis behovet av att testa om när det gått fel pga hans egen åsikt att produkten i alla fall inte fyller ett syfte.

Jag slutade kolla Jay's 2 cents efter att han inte kunde hantera att förlora mot Steve i PC-repair-tävling av Linus. Han producerade hela videos på att förklara hur han "egentligen" borde vunnit. HUB slutade jag kolla på efter att jag gjorde en liten analys av deras testresultat där de konsekvent var en avvikare i ytterkant till AMDs fördel.

Personligen tycker jag de ska ignorera varandra och uttalandet om att GN eller HUB aldrig skulle klara vad de kan i LTT Labs skulle definitivt klippts bort. Tror GN är största boven när det gäller att klanka ner på konkurrensen dock.

Nu finns det ingen kanal kvar jag står ut med, visst DerBauer är alltid klockren utan stort ego men det är inte många videos han gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Att internetmobben verkligen tror att ett så stort företag som LMG medvetet skulle sälja en prototyp bakom ryggen på ett annat företag o komma undan med det är verkar helt urbotat korkat. Njä, enligt en mycket mer sannolik uppgift så skedde detta pga intern felkommunikation o är en av grejerna dom ska göra ändringar på så det inte sker igen. Alltså isf inte alls nåt permanent oförlåtligt, utan en olycklig omständigthet. Shit happens du vet.

Arrogansen är vad som skapar dessa misstag, man tror att man alltid gör rätt, Linus respekterar inte företaget eller personerna bakom, då reflekteras det i hanteringen internt. Inte så viktigt = blir lätt fel.

Tycker detta är ett typiskt tecken på en företagskultur som har en personkult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tror facktermen är BS
Vad för verksamhet auktionerar ut prototyper som skickats till dem för att testas?
Kan det så kallade misstaget ha att göra med att LMG gjorde bort sig rejält genom göra felaktiga tester och bli offentligt tillrättavisade av tillverkaren?

Har LMG, på eget initiativ, gett en "skäligt ersättning" till detta uppstartsföretag, om nu står utan en kritisk prototyp?

Vad hade tex Intel gjort om man auktionerat ut ritningarna på deras 15de generations CPUer?

Lägg nu till att LMG kapitaliserade videon de släppte som svar på GNs kritik.
Korrupta girigbukar är vad de är.
Och sådana befattar jag mig inte med, det finns många andra, mer seriösa "content providers"

</rant>

Varför skulle dom inte göra det? Dom har utgifter som de flesta andra företag, vore oansvarigt att inte ta alla chanser till en inkomst.

Tycker GN gott borde gjort det samma, dom behöver det.

Tycker GNs godhets knarkande är lite väl bra tajmat.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Absolut inte, finns ingen som helst anledning att höra av sig till Linus. LMG's videos är uppe och officiella och har legat uppe ett bra tag, de konstanta och uppenbara felen som ligger i dem hade kunnat upptäckas av vem som helst. Finns ingen som helst skyldighet att "höra av sig till Linus först".

Vilken anledning skulle det finnas för att höra av sig först och inte lägga upp granskningen? Vilka svar menar du att GN skulle "vilja ha" som skulle kunna få dem att inte släppa videon? Spelar ingen roll vilka svar LMG har, granskningen har påvisat stora brister i LMG's videos och den granskningen måste ut till allmänhetens kännedom, oavsett vilka svar LMG kan ha.

Kort sagt: GN har absolut noll skyldighet eller anledning för att INTE gå ut med granskningen, oavsett vilket svar Linus hade kunnat tänkas komma med.

Det är inte alls kutym, rent skitsnack. Granskande journalistik släpps allt som oftast utan att först ha hört av sig, och det är för bra anledningar.

Jag tror inte alls för en sekund att det var "intern misskommunikation" som föranledde auktioneringen, men det är oväsentligt för min del. Jag bryr mig ärligt talat väldigt lite om säljet, förlåt auktioneringen, av blocket.

Att GN inte skulle gått ut med det är inget annat än fanboy-snack och ren idioti. Självklart ska man gå ut med de granskningar man gör om man hittar fel och dålig hantering hos stora aktörer på marknaden.

Okej, så om inte misskommunikation vad tror du är anledningen till att dom auktionerade bort någon annans prototyp trots att tanken var att dom skulle sända tillbaks det? Du tror verkligen att ett så pass stort företag som LMG skulle göra det alltså? Det är så otroligt korkat att tro det o det är det som är min poäng med att GN skulle ha kollat upp det innan, det ÄR oproffesionellt som fan av just den anlendningen jag redan förklarat.
Det är alltså det som är mitt problem med GNs video, medans mätmissarna är inte riktigt samma grej så den är jag mer okej med att peka ut, o Linus har ju väldigt tydligt gått ut med att dom ska bättra sig på det. Dessutom hela hans satsning på Labs visar ju att han verkligen vill göra ordentliga o bra test, så jag tvivlar inte alls på hans intentioner.

Att du o många andra så hårt försvarar GN o hatar så otroligt mycket på Linus är om något fanboy-snack o ren idioti. Sweclockersmobben är ful som fan.
Men visst, bojkotta LMG om du vill det, själv tänker jag inte bojkotta nåt, men jag lär efter det här inte direkt kolla mer på GN än innan, inte för att det var mycket alls då jag inte pallar att höra hans jobbiga monotona röst i örat i 45 minuter, där är LTTs tester mycket bättre då dom är betydligt kortare o koncisare, alternativt Optimum Tech som är ännu bättre än båda två.

Skrivet av Mordekai:

Arrogansen är vad som skapar dessa misstag, man tror att man alltid gör rätt, Linus respekterar inte företaget eller personerna bakom, då reflekteras det i hanteringen internt. Inte så viktigt = blir lätt fel.

Tycker detta är ett typiskt tecken på en företagskultur som har en personkult.

Nja det är väl antagligen stress o för högt tempo som gör det, vilket är väl en av grejern han gått ut med att dom ska tagga ner på o förbättra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tror facktermen är BS
Vad för verksamhet auktionerar ut prototyper som skickats till dem för att testas?
Kan det så kallade misstaget ha att göra med att LMG gjorde bort sig rejält genom göra felaktiga tester och bli offentligt tillrättavisade av tillverkaren?

Har LMG, på eget initiativ, gett en "skäligt ersättning" till detta uppstartsföretag, om nu står utan en kritisk prototyp?

Vad hade tex Intel gjort om man auktionerat ut ritningarna på deras 15de generations CPUer?

Lägg nu till att LMG kapitaliserade videon de släppte som svar på GNs kritik.
Korrupta girigbukar är vad de är.
Och sådana befattar jag mig inte med, det finns många andra, mer seriösa "content providers"

</rant>

Nja det är helt klart att det var ett misstag, det större problemet är dock att de inte började diskutera med Billet om att ersätta dem fören efter GN:s video så det är två på varandra misstag i rad.

Anledningen till misstaget är troligen pga det blev ändrade planer. Dvs tanken var från början att LTT skulle behålla blocket och använda det till andra byggen så Billet sas lät dem behålla blocket för att få mer exponering i kommande videor. Dock när Linus inte gillade blocket så lade LTT ner planerna på att använda det i fler byggen och då ändrade Billet sig och ville ha tillbaka det så att de kunde skicka det runt till andra YT:ers.

Så det är ju vem som nu hade hand om kommunikationen med Billet i det andra steget som då missat att informera andra om det ändrade läget varpå blocket lades ut på auktion och såldes innan misstaget uppdagades. Andra problemet är då som sagt att Billet aldrig blev kompenserade för det fören GN gjorde sin video och LTT från "out of the blue" kontaktade Billet och ersatte dem för att sedan i sin första post försöka leka som att han hade fixat det innan GN:s video.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

[...]
För den som inte sett den rekommenderar jag varmt att lägga lite tid på TechTechPotato, en extremt bra och ovinklad opinion;
https://www.youtube.com/watch?v=Ez9uVSKLYUI&t=83s

Bra tips! Det är väldigt tröttsamt hur svartvitt folk väljer att se på saker hela tiden.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Kanalen har ju vuxit med hur många % per månad och år i hur många år? Den har ju blivit gigantisk och Linus mega enterprise tjänar ju en gigantisk bank på deras material. Att man råkar slarva i 1 video av så många som man anser vara rätt är inte alls konstigt, det är ett mirakel att det inte är fler videos som de har fått skarp kritik för med tanke på deras storlek. Det är ju också en hel del avundsjuka i detta. Jag menar vem vill inte vara i Linus situation i dag. Mega rik på att testa en massa nya dator/tech prylar gratis, och ha ett helt jäng dedikerade super nerdar under sig som i princip förmodligen gör det mesta av jobbet idag.

Med det sagt så är det heller inte så konstigt om Linus har ett ego nu som är större än någonsin, det skulle jag också ha. Dvs att oavsett vad jag producerar så kommer det vara miljoner av tittare som kommer att klicka på mina klipp och indirekt betala mig en förmögenhet. Jag kan låga min personal packa upp en massa grejer och "testa" det och i slutet av månaden så rasslar kassan.

Jag är också helt säker på att Linus tänker att han absolut inte får äventyra något så han går ut med en ursäkt. Men all marknadsföring är bra marknadsföring, och detta kommer om de gör rätt nu få dem att bli ännu mer uppmärksammade.