Spela upp Mp3-låtar över nätverk via androidtelefon

Permalänk
Medlem

Spela upp Mp3-låtar över nätverk via androidtelefon

Hej
Jag har lagt in alla mina cdskivor i en katalog på min dator som Mp3-låtar som jag nu skulle vilja spela upp på min bluetooth högtalare via min androidteleson. Finns det någon app där man enkelt kan välja bland låtarna och spela upp dom en och en, eller i en lista?
Jag har ingen större erfarenhet av detta, så lite hjälp skulle vara guld värd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToHa57:

Hej
Jag har lagt in alla mina cdskivor i en katalog på min dator som Mp3-låtar som jag nu skulle vilja spela upp på min bluetooth högtalare via min androidteleson. Finns det någon app där man enkelt kan välja bland låtarna och spela upp dom en och en, eller i en lista?
Jag har ingen större erfarenhet av detta, så lite hjälp skulle vara guld värd.

Delar du katalogen med SMB över ditt nätverk och går via filhanteraren till den katalogen på din lur kan du spela upp dem med valfri mediaspelare.

Lättast låter dock att köpa en bluethooth-dongel till till stationära eller skaffa en wifi-högtalare så som Google Nest Mini.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Plex funkar också. Du installerar det på din dator och kan sen spela upp det med appen till telefonen

Permalänk
Medlem

Spotify.
Du kan låta Spotify läsa mappar på datorn/mobilen med eget ljud.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av ToHa57:

Hej
Jag har lagt in alla mina cdskivor i en katalog på min dator som Mp3-låtar som jag nu skulle vilja spela upp på min bluetooth högtalare via min androidteleson. Finns det någon app där man enkelt kan välja bland låtarna och spela upp dom en och en, eller i en lista?
Jag har ingen större erfarenhet av detta, så lite hjälp skulle vara guld värd.

Android finns många olika appar. Öppna Google play store och så söker du Mediaplayer
Finns så många att välja. Vissa kräver att du måste betala extra för att få streaming funktion. Var länge sedan man höll på. Glömt bort vilken som var bra.

MediaMonkey
Pulsar music player
AIMP
VLC
Poweramp - måste du betala för full version då spelar den allt

Permalänk
Medlem

Tusen tack till er alla. Nu har jag ju lite att titta på och se vad som kan passa mig...

Permalänk
Medlem

Jag började använda Subsonic för precis detta ändamål för över 13 år sedan och använder det fortfarande. Kan också vara nåt att kika på!
Det går att spela upp via vilken webbläsare som helst (även via telefonen) men det finns också rätt bra appar till både iPhone och Android (själv använder jag Ultrasonic till Android)

La till info om Androidapp