Win 10 bootar ej efter MS uppgradering

Permalänk
Medlem

Win 10 bootar ej efter MS uppgradering

Efter ett par veckors bortavaro startar jag två Win 10 datorer (en stationär och en bärbar).
Efter MS uppgradering bootar ingen av dem "Inacessible boot sector). Räddningsskivan hjälper ej, ej heller går det att backa till en återställningspunkt.
Den bärbara kan jag se disken i med hjälp av Hiren´s boot CD men den verkar inte kunna reparera bootsektorn.
Har antagligen förvärrat situationen genom att försöka med alla "Youtuberåd".

Antar att det är lönlöst att försöka få hjälp från MS, eller?

Finns det något sätt för mig att rädda situationen utan att missa alla installerade program?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Inacessible boot device

Skrivet av tcntad:

vad får du för felmeddelande i HCBD? Vad har du prövat att göra?

Tacksam för att du tog dig tid att svara. Har ingen aning om vad du menar med HCBD (Hiram´s?). I så fall så kunde jag inte hitta något som hjälpte mig.

Vid uppstarten efter MS uppdateringar så gavs meddelandet Inacessible boot device och Win 10 startade inte. Försökte då med de råd som en systemräddningsskiva gav mig, inget fungerade. Lade över en systemavbildning från servern till ett USB-minne och provade igen utan resultat.
Laddade ner Windows 10 installation media från MS. Provade alternativen och ville inte använda det som föreslogs med att radera filer och program och återinställa Win och där är jag nu.
Kan för tillfället bara använda en hand så allt går långsamt att utföra. Och det var mååånga år sedan jag behövde slåss med trilskande operativsystem vilket kanske märks :-)!