Permalänk
Medlem

Bra allt i allo skärm större än 34"?

Hallå! Jag har en Asus Predator x34 som prestandamässigt uppfyller alla mina krav. 120 hz, gsync, 34". Allt är superbra MEN den känns för liten Jag håller på mycket med video redigering och nu känns skärmen aningen liten. Finns det något liknande men som är större?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Du har ingen budget med så jag föreslår https://www.power.se/datorer/bildskarmar-och-monitorer/bildsk... Så får du återkomma om den inte passar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Du har ingen budget med så jag föreslår https://www.power.se/datorer/bildskarmar-och-monitorer/bildsk... Så får du återkomma om den inte passar bra

Jo hade faktiskt redan hunnit börja intressera mig för den Känns lite som en dröm.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

På prisjakt finns det ett gäng med olika Samsung Odyssey Neo G9 49", vad är skillnaden på dem?

https://www.prisjakt.nu/c/datorskarmar?brand=8&r_89=49-49

Visa signatur

-Star

Permalänk
Permalänk
Medlem

Beror lite på vilken höjd du villha. t.ex. 49superwide är lika hög som din 34 ultrawide. Gick till en 38 ultrawide jag från 34. ganska nöjd, men suktar efter oled. testa mata in siffrorna på displaywars.com så får du snabbt en bild av hur storleken blir.

45" oled 5120x2160 165Hz Q1 2025. plånboken säger nog nej men det är vad manär sugen på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Beror lite på vilken höjd du villha. t.ex. 49superwide är lika hög som din 34 ultrawide. Gick till en 38 ultrawide jag från 34. ganska nöjd, men suktar efter oled. testa mata in siffrorna på displaywars.com så får du snabbt en bild av hur storleken blir.

45" oled 5120x2160 165Hz Q1 2025. plånboken säger nog nej men det är vad manär sugen på.

Ahh bra jämnförelsesida. Gav mig bra inblick i hur stort allt var.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Håller inte på med video redigering men jag jobbar hemma delvis och sitter och ritar el scheman och kom över en 49" ultrabred och en 42" 4k monitor och kan säga som så att 42" har frälst mig! 120hz i all ära och ultrabred men 49" skärmen rök ganska fort!

Speciellt när det kommer till produktivitet, den må va stor men fy fasen vad underbart den på tok för stora skärmen är när man arbetar på den!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Bildexpert 📺

Fundera på vad som saknas i nuvarande uppsättning. Om det är att information inte får plats på höjden så kommer en skärm som är ännu mer utsträckt på bredden knappast hjälpa.

Permalänk
Medlem

Som en ägare av Samsungs ultrawide skärm på 49 rum så är det enda alternativet för mig Samsungs nya ännu större ultrawide. Once you go ultrawide you never go back

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini