IE blev konstigt efter inst. av Norton Firewall

Permalänk
Medlem

IE blev konstigt efter inst. av Norton Firewall

Efter att jag installerat Norton Firewall 2003 så fick IE syn fel och kan inte läsa vissa sidors länkar, t.e.x. swec's förstasida. Texten i de små bilderna överst på sidan hamnar i texten i första stycket. Någon där ute som vet hur det kan åtgärdas?

Tacksam för hjälpen

Permalänk
Medlem

Har samma problem, men det upptod bara helt plötsligt för ca 1 vecka sen, har haft Norton sedan det kom ut utan problem.
Måste vara något annat som strular...men vet ej vad...:(

Jäkligt störande problem btw.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem... å det fixade sig när jag avinstallerade Norton Personal Firewall...

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

För att Sweclockers förstasida ska se normal ut, gör så här:

Starta Norton personal Firewall 2003 --> Options --> Personal firewall --> Web content --> Add site --> sweclockers.com --> OK --> Ad-blocking --> Add --> Permit --> / --> OK --> OK.

Nu ser framsidan ut som den ska igen.
Det går att göra på samma sätt på andra sidor som ser konstiga ut också.

Permalänk

Ställ annars in så att den bara blockar pop-up fönster och inte annonser.

Permalänk
Medlem

Om man har Nortons Popupblockerare på kan det vara vårt att komma in på en del sidor, då fungerar det bättre med en Popupstopper i webbläsaren istället har jag kommit fram till.

Permalänk
Medlem

Tusen Tack

Som sagt Tusen Tack för lösningen på ett fånigt men jobbigt problem.