Kan godkänna "skärmtid" från iPad

Permalänk
Medlem

Kan godkänna "skärmtid" från iPad

Hejsan.
Jag har på mina barns iPhones begränsat skärmtiden, och när skärmtiden är slut så låses apparna.
De kan då skicka en förfrågan om att få mer skärmtid och jag kan godkänna detta via min iPhone.
Dock så har de upptäckt att de även kan godkänna "mer skärmtid" från vår iPad.
Denna iPad har ett eget apple-id, alltså fristående från alla våra enheter.
Även barnens telefoner har egna apple-id:n.
Allt sitter dock ihop med familjedelning så att vi kan dela på inköp, lagring mm.

Hur katten gör jag för att ta bort möjligheten att godkänna mer skärmtid från iPaden?
Håller tummarna för att någon har en lösning

Permalänk
Medlem

Skärmlås (touchid, PIN) på Ipaden?

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag vill att alla ska ha tillgång till iPaden.
Där finns inga spel, bara kreativa appar osv.
Men som det är nu så har iPaden behörighet att godkänna skärmtidsförfrågningar och jag fattar inte varför och hur man tar bort denna möjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1174mot:

Grejen är att jag vill att alla ska ha tillgång till iPaden.
Där finns inga spel, bara kreativa appar osv.
Men som det är nu så har iPaden behörighet att godkänna skärmtidsförfrågningar och jag fattar inte varför och hur man tar bort denna möjlighet.

Det här har jag bråkat med i flera år och summa summarum går det inte. Testar hur många som helst olika inställningar och ingenting fungerar.

Och som vanligt med Apple finns ingen felsökning det går att göra. Fungerar saker fungerar dom, fungerar det inte så fungerar det helt enkelt inte på klassiskt Apple-manér.

Permalänk
Medlem

Om jag justerar barnens tider från någon av mina enheter behöver jag slå en kod. Scrollar bara längst ner på barnens skärmtid och väljer en kod.