Permalänk
Medlem

Streamingtjänster och eftertexter

Hej.

Finns det någon här som vet hur man gör för att titta på eftertexterna när de kommer i slutet, i de olika streamingtjänsterna som finns? Dvs, att filmen inte ska avbrytas.

Jag har älskat att se film i hemmet, det började redan med VHS och LD. Jag tittade alltid även på eftertexterna. För mig har de alltid varit en viktig del av filmen.

Med streamingens intåg avtog mitt filmtittande och intresse. Streamingen i sig var inte den största anledningen utan snarare streamingtjänsternas utförande. Idag ser jag nästan aldrig på film, jag kan bara inte med streamingtjänsternas plågsamma användargränssnitt.

Ikväll skulle vi se på film hemma däremot. Filmen vi skulle se hade vi på Bluray. Vi höll filmen i handen när vi insåg att vi inte hade vår PS4 inkopplad. Detta efter att vi behövt möblera om lite pga ändringar i livet. Det var mörkt i TV-rummet och därför lite krångligt att hålla på och koppla in. Vi tog beslutet att titta på filmen i Disney channel eller vad det nu heter.

Vi ångrar djupt att vi valde att streama istället för att strula med att koppla in. Vi fick inte så bra bild- eller ljudkvalité som vi är vana vid (med Bluray) men framförallt så fick vi inte se eftertexterna. Filmen avbröts. Vi kunde för vårt liv inte hitta till att fortsätta filmen där den avbröts eller starta om och hoppa till just eftertexterna. Upplevelsen blev riktigt usel för oss.

Vet någon här i forumet hur man gör när det kommer till streamingtjänster för att inte bli avbruten just som eftertexter ska börja?

Visa signatur

A Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 4070TiS, 2xNVMe, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
B Fractal chassi, ROG B360 mATX, i5-8400, 16GB, 1080Ti, 2xSSD, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Man trycker "bakåt" när tjänsten slänger upp något på skärmen där det står något i stil med att den fortsätter till annat inom 10-20 sekunder.

Visa signatur

press nu1mlock