Chassi fläkt ifrån lian li sl 120 Infinity rgb

Permalänk
Medlem

Chassi fläkt ifrån lian li sl 120 Infinity rgb

Är det någon som vet vilken sidan som tar in luft och vilken som skjuter ut luft bifogar bilder på de

Här är fläktarna jag skall använda:
Lian Li UNI FAN SL120 Infinity RGB PWM Svart 3-pack

Bild 1:

Bild 2:

Permalänk
Medlem

Som det ser ut på bladen (och även stämmer på nästan alla fläktar) är att sidan med bladen tar in luft, och sidan med stöden blåser ut luft.
Om de är lika andra fläktar så bör det finnas två små pilar på någon av kortsidan, där ena visar rotationsriktningen och andra luftflödet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Som det ser ut på bladen (och även stämmer på nästan alla fläktar) är att sidan med bladen tar in luft, och sidan med stöden blåser ut luft.
Om de är lika andra fläktar så bör det finnas två små pilar på någon av kortsidan, där ena visar rotationsriktningen och andra luftflödet.

Ja det tycker jag ned men har kollat igenom manuale men hittar inget på de samt även kollat på fläktarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy2582:

Ja det tycker jag ned men har kollat igenom manualen men hittar inget på de samt även kollat på fläktarna

I stort sätt alla datorfläktar har framåtsvepta blad, så då är det som jag skrev först. Men för att förenkla det, översta bilden är in och understa ut.
Annars är det väl bara att koppla in en och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

I stort sätt alla datorfläktar har framåtsvepta blad, så då är det som jag skrev först. Men för att förenkla det, översta bilden är in och understa ut.
Annars är det väl bara att koppla in en och testa.

Så har jag kopplat in den i aion

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy2582:

<Uppladdad bildlänk>

Då bör de suga luft genom radiatorn och blåsa mot moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy2582:

<Uppladdad bildlänk>

Brukar finnas Pilar på fläkten hur luften går. Sen är det enkelt att räkna ut.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Brukar finnas Pilar på fläkten hur luften går. Sen är det enkelt att räkna ut.

Tittade på tester av den fläkten för att kunna se ordentliga bilder från alla håll, och tyvärr ser det ut som Lian-Li har sparat in på den finessen.
Men som sagt koppla in och känn vilket håll det blåser.

Permalänk
Medlem

Ja de får jag göra