Hei H hvorfor sier du at "tvåan var sjukt mycket semre" kan du si noe om det til meg og forklare hva som var semre? Ja hvor lenge spilte du tvåan og på en PS5 eller PLS4 da kan jeg forså at det blir mycket semre. Da du spilte Horizon Zero Dawn var det på ultra vanskelig nivået eller på normal? Håper jeg får svar fra deg siden jeg har venta såå lenge på "TVÅAN" og jeg vet at det skal være planetens flotteste spill i grafikk og mye annet som har blitt forbedret i spillet spesielt når Aloy snakker med mennesker med øyekontakt og ansiktuttrykk Mvh
Här är min recension av FW från en annan tråd här på Swec och jag spelade det på PS5 med svårighetsgrad Normal:
Klarade Horizon Forbidden West nyligen.
Alltså jag gillade verkligen första spelet och dess expnsion där jag tycker story och gameplay fungerade bra som helhet.
Nu i andra delen tycker jag det blev väldigt mycket mer av allting, mest tyvärr åt det negativa hållet och jag fick stundtals kämpa mig igenom allt. Tryckte bort många mellansekvenser då storyn måste varit något av det grötigaste som gjorts. Ang gameplayet tycker jag det blev alldeles för invecklat och avancerat med femtioelva olika system/vapen osv.
Vidare tycker jag att åka runt på kartan och jaga någon liten kanin eller räv som är omöjlig att hitta bara för att uppgradera ett vapen till nivå 2 finner jag som ett extremt BRA exempel på DÅLIG och rent ut av sagt USEL speldesign!
Visuellt är spelet väldigt imponerade på PS5 men jag finner liksom den stora världen och alla miljontals av NPC:s rätt ointressanta och mycket mer åt kvantitet hållet kontra kvalitet.
Känner någonstans ändå att Horizon har stor potential om de kan trimma konceptet och göra det hela mer simpelt och delvist likt första spelet.
Personligen skulle jag helst vilja se Elden Ring koncept/speldesign i Horizon universumet. Det lär dock aldrig hända med tanke på de trender som råder i industrin där varje stort spel behöver ha miljontals ointressanta npc:s, sidouppdrag som inte ger spelaren någonting riktigt utan istället slösar spelares tid, och annat för att anses vara bra och samtidigt försöka få upp det sk "player engagemanget" och samtidigt kunna skylta med att spelet har över 100 timmars "content"