datorn startar om då och då

Permalänk
Avstängd

datorn startar om då och då

min dator startar om då och då när jag spelar spel, D3D spel som BF osv. vad kan vara felet

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk

System? Varför glömmer alla skriva sitt system?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kolla så inte ram-minnet är nåt fel på. Kör memtest86 och kolla.

www.memtest86.com

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
System? Varför glömmer alla skriva sitt system?

Ta en titt i profilen

1100 t-bird, 256 ram, ti4200 asus, 40 gb HD sound blaster 128 pci OSV

Permalänk

Men daah Det är väl inte många som kollar profilen. Dom stämmer oftast inte eftersom man oftast bara uppdaterar signen. Och då brukar det som står i profilen vara ett äldre system typ.

Men men. Har det funkat normalt innan? För när det gäller BF så tror jag nog som bramhag att ditt ram börjar gå isönder, plus att det är lite för lite ram för det spelet. Vilka fler spel flippar det i? Kolla om du har virus annars. Finns ett virus som heter typ W32 eler något som jag fick hela tiden förr, det gjorde så att exe program och spel stängdes av efter typ 5 minuter. Eller se om du inte är ännu ett offer för det nya viruset som kom för några dagar sedan. En av bieffekterna är att datorn startar om hela tiden. Läs trådar i Windows-forumet om det och hur man fixar det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Finns ett virus som heter typ W32 eler något som jag fick hela tiden förr, det gjorde så att exe program och spel stängdes av efter typ 5 minuter.

Alla Windows-virus har beteckningar som börjar på W32

Permalänk

alla är synska idag, kan det vara droger?..

När jag går till läkaren och säger "jag har ont"... kan läkarn veta var jag har ont? för att slippa få känna på endoskopet för lite halsont... typ

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

har du gjort ngt nylikt med systemet?

Permalänk
Medlem

Värmeproblem kanske?

Permalänk
Avstängd

det enda spelet det flippar i är oftast då BF, och jag blir såå jävla trött, och spelet i sig hackar inte , jag kör i 1024 *786 elelr nåt sånt och får runt 40-50 fps, och just när det e som roligast så stänger dator av sig. en sak till: oftast brukar det stå att felet ligger i nv_display.dll och då byter jag drivrutiner i ca 10000 timmar men inget ändras, har inte samma prob med andra spel

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Avstängd

PS: jävla BF, inget dåligt spel men hadde lust att säga det, är bara lite förbannad

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem

Kanzetsu: De virus som är till 32-bitarswindows börjar på w32 men virus till t ex Windows 95 börjar med w95 eftersom det inte är ett 32-bitars operativsystem.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Kanzetsu: De virus som är till 32-bitarswindows börjar på w32 men virus till t ex Windows 95 börjar med w95 eftersom det inte är ett 32-bitars operativsystem.

Men ska det inte vara w16... w95 har jag aldrig hört talas om

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)