Gamekeys.se oseriöst för Officepaketet?

Permalänk
Medlem

Gamekeys.se oseriöst för Officepaketet?

Hej!

Jag behöver Powerpoint på min privata dator och tack vara alla dessa logaritmer så kom detta upp som reklam i mitt Facebookflöde:
https://www.gamekeys.se/produkt/microsoft-office-2021-profess...

Är detta någon form av fejk eller har de "riktiga" och "lagliga" nycklar?
Låter lite för bra för att vara sant och då är det ju sällan det...

Trevlig helg!
Hälsar
Andreas

Permalänk
Geeks
SweClockers

Oavsett om säljaren är riktig eller inte vet du inte varifrån nycklarna kommer. Nycklarna kan vara volymlicenser som inte får säljas vidare, köpta med stulna kreditkort, läckor från dataintrång etc. Vissa utvecklare menar att det till och med är bättre att ladda ned en piratkopia, eftersom du då åtminstone inte riskerar att ge kriminella pengar och hålla igång deras verksamhet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Oavsett om säljaren är riktig eller inte vet du inte varifrån nycklarna kommer. Nycklarna kan vara volymlicenser som inte får säljas vidare, köpta med stulna kreditkort, läckor från dataintrång etc. Vissa utvecklare menar att det till och med är bättre att ladda ned en piratkopia, eftersom du då åtminstone inte riskerar att ge kriminella pengar och hålla igång deras verksamhet.

Yes det var lite så min frågeställning var om det var något riktigt oseriöst eller bara att URLn lät konstig..
Hoppar det då

Permalänk
Medlem

För att flika in om du inte redan köpt det någon stans.

Om det inte prompt måste vara MS Office så finns även LibreOffice som är gratis.
I så fall heter motsvarigheten till Powerpoint, Impress.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.