Problem med League of Legends Bredband2

Permalänk
Medlem

Problem med League of Legends Bredband2

Tjena

Googlade runt lite men fanns inte mycket hjälp där så frågar er här istället
För någon dag sedan fick jag sjuka problem i lol med lag spikes
Hörde av mig till riot:s support där han berättade att jag har packet loss innan de ens hinner nå deras server och att därmed är det min isp:s fel, alltså bredband 2.

"And in case you decide to reach out to your ISP in the meantime, you can basically forward the results to them in order to ask for a re-route, and it is a good idea to request your ISP to assign you a static IP address if possible, and you would need to ask them to verify if you are getting a consistent public IP with all your traffic bound to the Internet, regardless of protocols"

Någon som har förslag på hur jag ska lösa det här, är det något jag själv kan göra från datorn eller måste jag ta det med supporten direkt?

/Gustaf

Permalänk

Bredband 2 kör väl sen nått år tillbaka eller nått cgnat på lite olika platser i landet om inte överallt så du kan kolla det då jag fick div skumma problem efter att blivit inkastad i det plötsligt.

Så kan vara värt att kolla upp.

Dock är deras chat på hemsidan helt ok och hade vanlig anslutning igen på typ nån timme och en omstart av min router.

Och även om det inte är det så är chaten på hemsidan smidigast att få tag i dem på tycker jag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows