Permalänk
Medlem

14" eller 16" som enda dator?

Mossan ska köpa en macbook pro antagligen. Och det är ju då 14" eller 16".

Det skiljer 10000kr mellan dessa (då 16" har m3 pro som lägsta). 14" så blir det vanliga M3. Så 29k vs 39k i slutändan. Så det är ju typ 10000k för 2" större skärm då hon inte kommer märka prestanda skillnaden mellan m3 o m3 pro osv ändå.

Men mossan kommer enbart använda bärbara som enda datorn. Då hon ej har plats till extern skärm osv.

Hon sysslar mest med sina bilder i Photoshop men även lite webdesign för hennes hemsida osv.
Hon släpar inte runder datorn något direkt, mest om hon åker till en kompis typ över helgen osv så tar hon med det.

Är det någon här som enbart har en laptop som enda dator och kanske provat olika storlekar och kan ge era synpunkter på vad ni upplevt om storleken ni haft varit lagom eller för litet osv.

Mvh

Permalänk

Personligen tycker jag mellan 14-16" funkar för tillfällig användning men ingen storlek jag skulle trivas att sitta längre perioder på.

Så min åsikt är att bägge är för små för permanent användning men det är väldigt personligt vissa kan ju sitta hela dagar och jobba på typ 13" utan problem medans andra som jag håller på att gå bananas på att allt ä så jäkla smått...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows