Bästa teknikköpet ni har gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Om jag bara får välja en pryl så är det nog Airpods Pro. Haft dem i snart 5 år och de används i princip dagligen. De har inte bäst ljud eller vassast NC på marknaden, men det är bra nog sett till hur sömlöst de fungerar med andra produkter i Apples ekosystem. Sitter väldigt bra i mina öron också, vilket inte är en självklarhet med in-ears.

Hej Jonas,

Lite nyfiken på hur batteritiden ser ut efter denna relativt långa period för trådlösa lurar.
Fortfarande OK?

Tack på förhand för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Shokz Openrun (Tidigare Aftershokz Aeropex) bone-conductor hörlurar. Använder de jämt! Tror de går 10-12h varje dag, hemma, jobbet, träningen, pendlingen, på cykelturer, på bilresor etc.

Enda gången jag kör något annat är väl egentligen när jag gibbar eller reser långväga med kollektiva färdmedel där man inte vill höra någon ungdoms gangstarapp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kan nog hända att det är mina BeyerDynamic DT-1770 Pro... eller mina ADAM T7V monitorer.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Den pryl som jag har skänkt mest glädje var en Amiga 500 som jag köpte ca 1988. Den drog igång mitt intresse för datorer på allvar och fick mig att välja yrke som programmerare.

Innan dess hade jag en Commodore 64 som nog skulle hamna på andra plats. Av mer moderna prylar så var köpet av en Ipad gen 2 bäst.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en SONOS Play 5 (Gen 1) 2009 eller 2010.

Den har alltid funkat bra och levererat bra ljud (enligt mig) så länge jag ägt den, sen att SONOS bestämde sig för att inte forsätta "stödja" högtalaren sen S2 är lite trisst men den funkar fortfarande riktigt bra.

Jag äger nyare sonos-produkter med vilka inte lirar ihop med Gen 1 men det är en strunt sak, visst kan jag uppgradera till nyare eller flytta den till något annat rum men annars är det ett av mina riktigt bra köp.

Sjukt nöjd med SONOS enligt många överprisade produkter.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anogr:

Den pryl som jag har skänkt mest glädje var en Amiga 500 som jag köpte ca 1988. Den drog igång mitt intresse för datorer på allvar och fick mig att välja yrke som programmerare.

Bra svar! För mig var det en Amiga 500+ som var första datorn jag köpte själv för sommarjobb-lönen (hade en C64 jag fått i julklapp innan), skapade ett grundmurat intresse för IT som har livnärt mig i 30 år, bättre än så kan väl inte ett teknikköp bli? Underbar ROI på den investeringen.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Mina bose quietcomfort 35,har haft dom i 7 år och still going strong.
Har bytt ut kuddarna 3 gånger nu :).
Fast bygeln börjar bli rätt mösig nu så funderar på en upgradering,någon som har något tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Får mig att tänka på 3D-glasögonen man fick med till datorspelen på 90-talet det var kanske sådana som fick honom att gå loss på idén?

Angående robotdammsugare. Jag har en och är nöjd med den i sig, MEN. Man måste ju plocka undan saker varje gång den ska köra om man vill att den ska städa överallt. Det gör att robotdammsugaren för mig känns något överskattad. Städa för att låta något annat än du själv städa är lite meh

OnT: En av de mest revolutionerande teknikköpen för mig, det får kanske ändå klassas som ett av de "bästa" teknikköpen jag gjort... "True wireless"-hörlurar. Det enda jag inte gillar är att man behöver släpa runt på ett etui.

Har du massa lös bråte liggandes på golvet i normalfall menar du?

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Finns en hel del. Jag lider tyvärr av lite beslutsångest så det kan ta flera år innan jag slår till och köper produkten jag vill. Fördelen är att det ofta landar i ett väl avvägt köp som jag behåller under många år.

Ett axplock:

- Panasonic Viera TX-P55ST60Y: Köptes 2013 och hade den i ganska exakt 10år innan jag bytte till 77" C3 OLED förra året.
Den tuffar vidare hos min far och lär väl hålla i 10år till minst såvida inte ryssen invaderar med kärnvapen!

- iPhones av olika slag: iPhone 4/5/6s/XS/13.
Aldrig gått sönder, bytt batteri vid behov. Bra andrahandsvärde vid försäljning när man uppgraderar!

- Samsung Q995C: Grym soundbar men även grym deal då jag tog del av Powers öppningserbjudande inkl. bonusprodukt. Tror den faktiska kostnaden landade på dryga 3000kr efter försäljning av bonusprodukt, svårslaget!

- LG 27GP850:
Fin 27" IPS 165Hz skärm. Natt och dag jämfört med den trötta 1080p 24" 60Hz-skärmen som jag bytte ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Finns många saker som jag har varit otroligt nöjd med, i ingen ordning:
-Windows phone, körde det i fyra år och bytte när Pokemon Go kom ut. Det var då jag blev less på apputbudet.
...

Jag hade en Lumia med Windows Phone 8 och allt bara flöt och var så jäkla responsivt! UI som jobbade med en och visade information och jäklar vad nöjd jag var där i ett par år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

Har du massa lös bråte liggandes på golvet i normalfall menar du?

Ja, jag har barn.. går inte att vinna mot stöket och kladdet.

Permalänk
Medlem

iPad Pro 10.5 inköpt vid release (2017 tror jag det var). Jag är fortfarande mycket nöjd med denna pryl som används typ dagligen och kan hantera allt jag vill väldigt bra. Batteriet är ju klart sämre nu, klarar typ ca 3-4 timmar bara vid användning, men det är helt ok för en 6-7 år gammal surfplatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag hade en Lumia med Windows Phone 8 och allt bara flöt och var så jäkla responsivt! UI som jobbade med en och visade information och jäklar vad nöjd jag var där i ett par år.

Definitivt en sorg att det tog slut. Lumia och Windows Phone var ju populärare än vad folk kanske minns dessutom. Hade gärna sett en fortsättning av just Windows Phone då det gav ett alternativ till Android och iOS.

Ubuntu hade en intressant satsning runt den tiden, likaså Mozilla med Firefox OS. Synd att det tog stopp.

Gränssnittet i Windows 8 var inte trevligt men i mobil form riktigt mysigt. Var nära att jag köpte en Lumia då men tror Windows 8 skrämde bort mig lite.

Hör nog till ganska få här som ändå uppskattade förbättringarna Windows 8.1 medförde. Körde det istället för Windows 7 fram till 10 släpptes. Och förstås Windows 7 till 8.1 släpptes.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

iPad Pro '11 2018.
Används varje dag. Blivit min primära dator. Gör allt på den, spelar, film, söker jobb, skriver CV o personligt brev.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Beyerdynamics DT770 Pro. Köptes för nästan 9 år sedan och fungerat super sedan dess.. Bytt öronkuddar är det enda jag gjort.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14