Rösta fram t-shirt till communityt!

Avslag för Epic Games Store på IOS – knappdesign för lik Apples egen

Permalänk
Melding Plague

Avslag för Epic Games Store på IOS – knappdesign för lik Apples egen

Epic Games anklagar Apple för att neka alternativ appbutik på godtyckliga grunder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den har rundade hörn. Det kom allt apple på!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Kungjaevel:

Beror på hur man definierar gammalt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

??? Något som hände igår läser du en artikel om idag, på en lördag. Och klagar på att det är gamla nyheter?? Har det bara nyhetsvärde precis när det sker eller vad är din tanke bakom ditt påstående? Ska det bara finnas live-sändningar?

Nu är jag fördomsfull och gissar att du tillhör tiktok-generationen.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Fast nu är ju avslaget hävt tydligen, vilket jag läste innan den här nyheten kom upp här.

https://www.macrumors.com/2024/07/05/apple-approves-epic-games-store-eu/

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Atazhaia:

Fast nu är ju avslaget hävt tydligen, vilket jag läste innan den här nyheten kom upp här.

https://www.macrumors.com/2024/07/05/apple-approves-epic-games-store-eu/

Japp men samtidigt verkar det inte helt löst heller, enligt epic själva

https://x.com/epicnewsroom/status/1809658856466698515?s=46&t=...

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Vilket blir lite komiskt då typ alla riktlinjer för app-utveckling säger att man ska följa systemets standard så långt det går, och här vill Apple att man INTE gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

??? Något som hände igår läser du en artikel om idag, på en lördag. Och klagar på att det är gamla nyheter?? Har det bara nyhetsvärde precis när det sker eller vad är din tanke bakom ditt påstående? Ska det bara finnas live-sändningar?

Nu är jag fördomsfull och gissar att du tillhör tiktok-generationen.

Det är mer än 24h sedan Apple meddelat att man godkänt appen. Vad är poängen med att lägga upp en artikel som inte innehåller den senaste utvecklingen i ärendet? Tycker du det är kanon så kanske det går att ordna nån tidningsprenumeration till dig där brevbäraren endast levererar gårdagens nyheter.

Herregud vad aggressiv man kan vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Det är mer än 24h sedan Apple meddelat att man godkänt appen. Vad är poängen med att lägga upp en artikel som inte innehåller den senaste utvecklingen i ärendet? Tycker du det är kanon så kanske det går att ordna nån tidningsprenumeration till dig där brevbäraren endast levererar gårdagens nyheter.

Du framstår som hyfsat gnällig i ditt första inlägg så det är antagligen därför du får det bemötandet.
En dag eller två hit och dit gör mindre skillnad. Jag hade inte läst det tidigare.

OnT: ska inte vara lätt, Apple lär ju förhala så mycket de vågar.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Kungjaevel:

Tror folk reagerade på att nyheten skulle vara gammal för att vissa rapporterade den redan igår.

Givet den information du postar här gissar jag att den egentligen referens är: "varför posta något som inte längre gäller", right?

Från TechCrunch

"Epic confirmed the approval of its marketplace app on X and in an email with TechCrunch."

Skrivet av Trihxeem:

OnT: ska inte vara lätt, Apple lär ju förhala så mycket de vågar.

I det här fallet får man ändå säga att felet låg på Epics sida

"In the afternoon on Friday, Apple said it had approved the Epic Sweden AB Marketplace app but added the game maker would still need to make the fixes Apple requires. As per Section 2.3 (G) of Apple’s developer agreement, Epic Games had agreed not to make its Games Store appear confusingly similar to the App Store, the iPhone maker said. Apple noted that Epic had generally followed this guideline, except for the design and copy of the download button."

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag ser bara ikonen för speltillverkarens program och har inte applesaker så vad skulle ikonen jämföras med och vara för lik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atazhaia:

Vilket blir lite komiskt då typ alla riktlinjer för app-utveckling säger att man ska följa systemets standard så långt det går, och här vill Apple att man INTE gör det.

Ja, men det det är väl ändå inte riktigt jämförbart i detta fall?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Globala företag som för sig som en skrikgråtande 3 åring framför godishyllan.

Permalänk
Medlem

Öööh, det står köp på knappen, det är för likt våran knapp som det också står köp på!

Asså seriöst? Om inte annat så borde väll Apple föredra att det är för "likt" då får användarna åtminstone liknande upplevelse oavsätt vilken butik dom använder?

Det är väll en bra sak om man prioriterar användarna?

Eller ioförsig, kanske förklarar en hel del då Apple skiter fullständigt i deras användare å bara bryr sig om hur mycket dom kan tömma deras plånböcker xD

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har Apple monopol på ord/mening? Ska dom inte stämma alla andra mobil märken som "kopierar" Apples design av smartphone också? Löjligt, som en liten snorunge som får ett utbrott för att mamma ej köper lördagsgodis på en tisdag.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Jag och familjen har bojkottat apple sedan 2014. känns bra med flera hushåll utan apple produkter

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Hoppas på riktigt att Apple fokuserar mer på marknader där de inte regleras lika hårt. Jag gillade Apple mer när de styrde saker själva. Nu blir Apple mer och mer som vardagsmat när EU lägger sig i.

• Jag är INTE beroende av just min Apple-mobil som EU påstår.

• Jag väljer min Apple-mobil framför andra mobiler för att jag föredrar (eller har föredragit) den framför andra.

• Jag känner mig INTE inlåst utan jag har VALT denna plattform för att den är (eller har varit) hårt kontrollerad och reglerad.

Det var bättre förr ...

Skrivet av Gtoxed:

Jag och familjen har bojkottat apple sedan 2014. känns bra med flera hushåll utan apple produkter

Hmm ... Säker på att det inte bara är du som kanske smutskastar Apple inför familjen, övertalar eller t o m tvingar familjemedlemmarna att inte välja Apple? Menar det inte som påhopp, utan har du funderat kring det?

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi