Hej, då jag börjar förlora hoppet helt om min dator så vänder jag mig till er. Vid första start, vid inloggning får jag till och från längre black-screen sen går datorn segt, drar jag runt musen blir det "flera klickar i rad", tar 2-3sek att ladda upp menyer osv.
Det enda jag behöver göra är att starta om datorn, sen fungerar allt som det ska.
Drivrutiner är uppdaterade, har blåst rent chassit, ominstallation av windows. Har lämnat in datorn till en lokal firma som inte kunde hitta nåt. Det som jag har bytt efter problemet uppstod: Moderkort, processor, ram-minne, ssd, men felet kvarstår.
Pc Spec:
PSU: Corsair RM850i
RAM: Kingston Fury 2x 8gb
SSD: Samsung 860 evo 500gb
CPU: Amd ryzen 7 3700x.
CPU kylning: corsair hydro h75
Moderkort: MSI B450 tomahawk max
GPU: MSI geforce gtx 1070
Det är Windows Defender Antivirus, så det är helt i sin ordning. Eventuellt går det att sätta som lägre prioritet i Group Policies, men beror på exakt Windows-version.
Efter en hel del meck så har en it-kunnig bekant varit här o kikat. Efter att ha läst av diverse värden kom vi fram till att det var ssd:en som har orsakat problemet. Alltså måste det nya jag bytte för något år sen varit defekt, surt men skönt det löste sig.