Intressekoll / bytesförslag för en stark dator

Permalänk
Medlem

Intressekoll / bytesförslag för en stark dator

Tjena! Har funderat på att byta ner mig då jag inte har samma tid för gaming längre och när jag väl hinner så blir det mest wow vilket inte kräver ett 4090 Tänkte antingen säljer jag datorn och bygger något nytt billigare själv eller så är jag öppen för att byta + mellanskillnad mot något enklare (inte klappkasst).

Skulle det bli av så tänker jag att jag förmodligen byter ner mig vad gäller skärm också så skärmen finns också med i snacket!

Dator:
7800x3d
Tuf 4090 OC
Tuf b650 plus wifi
Gskill trident 32gb 6000mhz cl30
Kingston fury m2 2TB
Kingston nv2 m2 1TB
Corsair rm1200x shift gold
Tuf lc 360 aio
Sen 10 fläktar till phanteks och lian li reversed + corsair af 120, strimers till moderkort, gpu

Skräm: Samsung oled 360hz

Tänker att detta blir halvt annons / halvt diskussion så kommentera eller pma gärna om ni är sugna på något byte / köp!

Allt gott!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan du tänka dig för skärmen, om den säljes separat??

Mvh

Permalänk
Medlem

Läste annonsen lite för snabbt 😁. Det kanske inte är aktuellt just nu förrän datorn är bytt/såld.

Permalänk
Medlem

Skrev kanske lite otydligt med men ja precis tänker att jag först ser hur det blir med datorn och sen tar beslut om hur stark skärm jag behöver ha Uppdaterar här i tråden om något händer i pm med!

Permalänk
Medlem

7k för datorn utan grafikkort om du kan tänka dig sälja löst. 👍🏻

Permalänk
Medlem

Laptop inget intressant?
Sitter på en Zephyrus G14 2024, R9, 32GB RAM, 4070, 2TB jag funderar på att avyttra för en stationär igen 😅

Permalänk
Medlem

7500kr för datorn?

Permalänk
Medlem

Såg att jag missade SSD i beskrivningen! Länkar komponentkoll där alla delar är samlade, enda är att lian li 3 packet är "reversed" istället för vanligt men fanns inget sånt på sidan.

https://komponentkoll.se/bygg/SvqiY

Permalänk
Medlem

Har även glas-front istället för mesh-fronten som sitter på nu på bilderna!

Och för att svara er andra är laptop tyvärr inte av intresse och jag har inte tänkt sälja i delar än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maniak01:

7500kr för datorn?

Juster till 7500kr för datorn eller 21000kr med gpu.

Permalänk
Medlem

22.000kr för datorn då. Hämtar imorgon

Permalänk
Medlem

22500kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, Sapphire Radeon RX 7900 XTX NITRO+ 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk

8700k
1080ti
Cooler master cosmos 600p
Samsung evo 960 pro
Asus maximus

+15000

Kan betala i crypto med om de önskas

Permalänk
Medlem

23000kr, upphämtning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex714:

Tjena! Har funderat på att byta ner mig då jag inte har samma tid för gaming längre och när jag väl hinner så blir det mest wow vilket inte kräver ett 4090 Tänkte antingen säljer jag datorn och bygger något nytt billigare själv eller så är jag öppen för att byta + mellanskillnad mot något enklare (inte klappkasst).

Skulle det bli av så tänker jag att jag förmodligen byter ner mig vad gäller skärm också så skärmen finns också med i snacket!

Dator:
7800x3d
Tuf 4090 OC
Tuf b650 plus wifi
Gskill trident 32gb 6000mhz cl30
Kingston fury m2 2TB
Kingston nv2 m2 1TB
Corsair rm1200x shift gold
Tuf lc 360 aio
Sen 10 fläktar till phanteks och lian li reversed + corsair af 120, strimers till moderkort, gpu

Skräm: Samsung oled 360hz

Tänker att detta blir halvt annons / halvt diskussion så kommentera eller pma gärna om ni är sugna på något byte / köp!

Allt gott!

Läs hela annonsen här

Tänker du för övrigt någon typ av budgivning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Tänker du för övrigt någon typ av budgivning?

Att sälja datorn och köpa nytt själv är ett alternativ ja, dock vet jag inte hur lönsamt en budgivning blir här när till exempel tradera finns! Har fått ett bud på 24 i pm men jag vill ha mer pengar för den om en rak försäljning skulle vara av intresse

Permalänk
Medlem

8500 för datorn utan gpu

Permalänk
Medlem

24500 upphämtning

Permalänk
Medlem

Byta mot min och hur mycket vill du ha imellan?

CPU: I7 12700 icke K
Kylare: Arctic liquid freezer 2 280mm
Moderkort kommer från en Acer Predator P05-640, gör sitt jobb med den CPU:n
Grafikkort: RTX 3080 Aorus Extreme 10GB
Minne: 32gb 4800mhz Samsung (du kan behålla ditt om du vill)
Lagring: Du behåller dina diskar, jag behåller mina.
Nätaggregat: Liteon ps-4801-6 80 Plus gold, har satt i en Arctic P12 för att originalfläkten klickade när den startar och stängs av
Chassi: Zalman i3 Neo black
Fläktar: 6x Arctic P14 PST a-rgb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggaabbe:

Byta mot min och hur mycket vill du ha imellan?

CPU: I7 12700 icke K
Kylare: Arctic liquid freezer 2 280mm
Moderkort kommer från en Acer Predator P05-640, gör sitt jobb med den CPU:n
Grafikkort: RTX 3080 Aorus Extreme 10GB
Minne: 32gb 4800mhz Samsung (du kan behålla ditt om du vill)
Lagring: Du behåller dina diskar, jag behåller mina.
Nätaggregat: Liteon ps-4801-6 80 Plus gold, har satt i en Arctic P12 för att originalfläkten klickade när den startar och stängs av
Chassi: Zalman i3 Neo black
Fläktar: 6x Arctic P14 PST a-rgb

Skickar ett pm för att hålla tråden ren😃

Permalänk

Har en polare som är ute efter oled, så din skärm där är mycket intressant! Bara den kan skickas…😅

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7700, Asus Prime OC RX 9070 XT 16GB, ASRock B650I PG Lightning WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz, 4TB Crucial P3 Plus, 4TB Kingston Renegade, Fractal Terra.

SFF FFS.

Permalänk
Inaktiv

25.000kr för dator, hämtar idag

Permalänk
Medlem

byta 4090 mot 4060 och peng till dig?

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad