Kanelbullens dag - Visa din kanelbulle

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Kanelbullens dag - Visa din kanelbulle

Det är kanelbullens dag och för att fira det startar vi tråd om just kanelbullar.
Här kan du plita ner allt du vill om kanelbullar! Har du några tips på var man hittar bästa kanelbullen nära dig? Sitter du på recept på den bästa kanelbullen genom tiderna? Får glaserade bullar från amerikat klassas som traditionella kanelbullar?

Dela med dig av allt bullrelaterat i tråden!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Hade tänkt köpa bullar till mig själv imorse på g till jobbet. Men säljaren fick mig på kroken och det blev bullefrulle för hela SweC.

Permalänk
Snusfri

Köpte kamelbullar på Coop imorse, sedan visade det sig att jobbet bjöd så blev extra många kamelbullar idag.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Mamma bakade kanelbullar, åt 3st förut. Har ingen bild för jag åt upp alla.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av THB:

Köpte kamelbullar på Coop imorse, sedan visade det sig att jobbet bjöd så blev extra många kamelbullar idag.

Lyx! Man kan aldrig får för många bullz.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Min kärlek för kanelbullar är nog gränslös. Har slaktat två bullar idag (tack @CrispVanDahl och @Edin !!! <3) och det lär bli fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Mamma bakade kanelbullar, åt 3st förut. Har ingen bild för jag åt upp alla.

Hembakt är bäst. 👍

Permalänk
Medlem

Frugan hade med sig en påse bullar hem på lunchen, dock uppätna nu så ingen bild. Gott var det iaf.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Vi kör lite fredagsfika med kanelbullar från Sabis i Fältöversten nära kontoret!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Svängde förbi lokala Gateau imorse men bevisen är redan borta! En till frukost och en efter lunchen.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Edin_II:

Min kärlek för kanelbullar är nog gränslös. Har slaktat två bullar idag (tack @CrispVanDahl och @Edin !!! <3) och det lär bli fler.

Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

Vi kör lite fredagsfika med kanelbullar från Sabis i Fältöversten nära kontoret!

Och jag hade rätt, en halv bulle till gick åt 😭

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Hade tänkt köpa bullar till mig själv imorse på g till jobbet. Men säljaren fick mig på kroken och det blev bullefrulle för hela SweC.

Du glömde oss hedersmedlemmar...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

På min dagliga verksamhet hade de bakat egna kanelbullar och vaniljbullar.

Vi har bakning varje fredag också så i år föll det bra med kanelbullens dag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Bevisen är spårlöst försvunna nu men jobbet köpte bullar.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Innan dagens kebab köpte tjejen ett par bullar till oss. Lagom storlek om ni frågar mig!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Überklass:

Du glömde oss hedersmedlemmar...

Då bjuder jag in er till nästa års bullefrulle.
08:45 utanför Pressbyrån vid T-bana Östermalmstorg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Då bjuder jag in er till nästa års bullefrulle.
08:45 utanför Pressbyrån vid T-bana Östermalmstorg.

Nedtecknat i kalendern. Ses!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Åhh...
Visste att jag missat något idag, med smak ifrån Sri Lanka

Edit: Lokala affären hade slut på kanelbullar
Men fick in nya ikväll Mums...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Intressant bakverk. Hur smakar sådana? Kan man få se en bild på dessa?
Vilken Coop köpte du dem på?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite tramsigt med kanelbullens eller våffeldagen när det gäller arbetsplatser. Lite fjompigt liksom.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jobbade hemma idag....så blev ingen för mig. Fick bara bilder från kollegorna som läskar mig med kanelbullar från fikat.
Inte känt mig motiverat nog att åka och köpa heller, är mer uppväxt på kademummabulle som är den "kanel"bulle vi åt hemma.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Ligger hemma och är sjuk, men hade åtminstone kanelgifflar hemma. Så det fick duga. Sen är det få saker som är godare än nybakta kanelbullar och ett kallt glas mjölk.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Får mig att tänka på min fina mor när man var liten och det var 7 personer i huset, hon gjorde väl 30 plåtar med bullar, och varje kväll smög man ner i källaren, tog en hel jävla påse och slängde in i mikron och stoppade i sig.

Good memories <3

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av kelthar:

Tycker det är lite tramsigt med kanelbullens eller våffeldagen när det gäller arbetsplatser. Lite fjompigt liksom.

Om det är fjompigt med goda bakverk så kan jag äga det fullt ut.
Vi har också manliga männens dag på SweC där vi slår varandra på armen jättehårt och brölar.

Permalänk
Medlem

Kanelbulle-muffins

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

Vem är de som har delat en bulle på mitten? Som om om man bara skulle äta hälften! HA!

Permalänk
Medlem

Morsan jobbade halvtid när jag växte upp. Ibland, efter en riktig kass dag i skolan kände man doften av nybakade kanelbullar när man närmade sig hemmet. Mammas kanelbullar är och kommer alltid förbli världens godaste bakverk. <3

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av CrispVanDahl:

Vi har också manliga männens dag på SweC där vi slår varandra på armen jättehårt och brölar.

Svårt att inte låta varje dag bli det på Geeks med tanke på hur tätt det ofta blir vid lunchborden, iaf när jag är där (som idag).

Visa signatur