Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tackar för alla svar )

Imorse kom Web OS24 till min enhet! Chromecast fungerar. De passar även på att försöka få en att acceptera alla deras försök i att samla information om en genom att acceptera user agreements....

Är det fortfarande flera checkboxar eller är allt på samma nu?
För villkoren, alltså.
Edit: så här ser det ut nu för mig

Snyggt vinklad för att inte få med en spegling av hela rummet.

Dom försökte ju redan iom 13.40.75 (när dom förstörde skärmsläckaren) att få en att acceptera massa spioneri.
Det var något som jag blev riktigt sur på, att dom _efter_ uppdateringen valde att tala om 'när du gjort denna uppdatering så går det inte att backa'.

Nu kan jag välja att hoppa på 23.20.50 och nu står det (igen då) samma som gick att läsa efter 13.40.75. Som för övrigt redan hade den värdelösa chatten.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Är det fortfarande flera checkboxar eller är allt på samma nu?
För villkoren, alltså.
Edit: så här ser det ut nu för mig
<Uppladdad bildlänk>
Snyggt vinklad för att inte få med en spegling av hela rummet.

Dom försökte ju redan iom 13.40.75 (när dom förstörde skärmsläckaren) att få en att acceptera massa spioneri.
Det var något som jag blev riktigt sur på, att dom _efter_ uppdateringen valde att tala om 'när du gjort denna uppdatering så går det inte att backa'.

Nu kan jag välja att hoppa på 23.20.50 och nu står det (igen då) samma som gick att läsa efter 13.40.75. Som för övrigt redan hade den värdelösa chatten.

Har samma checkboxar som du, men med nya uppdateringen måste du godkänna på nytt och då finns en "continue" knapp och så fylls alla bockar i automatiskt. Annars måste du manuellt välja bort.
Råkade trycka på den så fick gå in i inställningarna och bocka ur. Har dock bockat i röst nu för att eventuellt testa röstfunktionen.

Otroligt mycket skit i TVn. Reklam och spioneri. Försöker bocka ur så mycket som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tackar för alla svar )

Imorse kom Web OS24 till min enhet! Chromecast fungerar. De passar även på att försöka få en att acceptera alla deras försök i att samla information om en genom att acceptera user agreements....

Är det manuell sökning som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Har samma checkboxar som du, men med nya uppdateringen måste du godkänna på nytt och då finns en "continue" knapp och så fylls alla bockar i automatiskt. Annars måste du manuellt välja bort.
Råkade trycka på den så fick gå in i inställningarna och bocka ur. Har dock bockat i röst nu för att eventuellt testa röstfunktionen.

Otroligt mycket skit i TVn. Reklam och spioneri. Försöker bocka ur så mycket som möjligt.

Tack för svar.

Jag har noll reklam i min tv men det tror jag beror på att jag aldrig skapat något LG-konto.

Och så från det ena till det andra, har någon testat (för att se power on timmar) vad chemical-bike snackar om här https://redd.it/1g39eev

"If your OLED doesn't have that option in the menu like mine, you can try this.

Put an USB in the tv. Press the blue button on the remote 10+ times fast. Eject the USB drive and open it on a PC or laptop. You will see two text files. One is a log file where you will see when you turned on a TV and all the other informations. The second text file will show you how many hours you have on your OLED."
Jag är för feg för att prova 😀

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

"webOS 24 with Chromecast rolling out to 2023 LG OLED TVs"

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

Gradvis utrullning så undvik gärna att i denna tråd skriva "Jag har inte fått uppdateringen ännu".
Den kommer när den kommer!

Alt. kanske man kan trigga den genom att byta land / region till annat än Sverige, till exempel Finland. (OBS: Gör detta på egen risk!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tackar för alla svar )

Oh, vad skoj att den dyker upp även för oss i Sverige!

Fint med Chromecast-stöd! Fixar uppdateringen också så att vi får Gigabit Ethernet? 😀

Går det att komma förbi utan att acceptera att man säljer sin själ osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Jag uppgraderade från en C8 till G3 och ja, det är helt otroligt vad upplevelsen blivit bloatad av reklam och skräp. Det var inte en billig TV, det är en mindre skandal att LG håller på såhär.