Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Britt-Maries korståg har tagit henne fram till Nightmare Act II. Mördade Radament igårkväll.
Kör med några lägre runewords som gear, och vad helst jag råkar snubbla över som känns ok. Stealth och Lore håller nog hela vägen in i Hell tror jag.
Känns inte som att spelet börjar förrens i Hell, så inget exalterade att rapportera ännu gällande loot eller gameplay.

Nu är det dock avbrott i äventyret för älgjakt!

Wow! Planerar själv en jaktlicens i vinter. Go get em!

Spännande, jag tycker redan act 4 i normal kan bjuda på bra unika o set att det e liksom värt det. Nightmare act 3 ännu mer så!

Dock spänning och svårighetsmössigt absolut. Kom ihåg att re-spec är tillåtet och nödvändigt mest troligt

Man får fly till stan vid ancients men måste försöka på de rolls som kommer med deras förmågor.

Tror egentligen att jag ursprungligen körde att man måste ta dem som de kommer och överleva med potions man sprider ut

Hann inte tänka på det sist och town portlade efter mercen dog

Ska fundera på det men det e bara så synd att det blir nya abilities efter town portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Du har länkat din streamkey istället för länk till din stream.
Nu kan t.ex jag ta och streama saker under ditt namn

Haha ps denna gamla godingen är episk

Permalänk
Medlem

Klar med duriel nu men har 2-3 tombs kvar. Galet var stor den äkta tomben var. Höll faktiskt på att dö två ggr. stream uppe. bör var ca 10 minuter från slutet. var omringad av the beatles och hade inga potions kvar. Där ser man vad ivern att kommat ill hell ställer till med samtr vad erfarenheten kan göra med lugnet så att man överlever

En sak till om regler. Inga escape quit såklart men tänk även på full clear målet. Huvudsakligen är det bossarna men vi ska försöka ta alla caves och ytor. Går man ner i en farlig plats och måste fly så får man gå ner igen o försöka men man får inte levla upp o sen prova långt senare igen

Det är såklart valfritt men guffa rules är att ha full clear alltså men om man inte klarar en vissa farlig plats så är det ok att gå vidare men inte att ta den när man är mkt starkare

fråga bara om det är nån viss fundering. Målet är att det ska vara så svårt som möjligt men också så kul som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Fan va grymt! Måste kolla upp spirit. Känns som det ändå är avancerade runor. Snyggt att få det tidigt!

Spirit är väldigt prisvärd ändå för vad man får. Enkla runor.
Det svåra är skölden...

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Spirit är väldigt prisvärd ändå för vad man får. Enkla runor.
Det svåra är skölden...

Ska kolla classic arreat. E det tal eth kanske. Tänkte mest om det va druidens egna

Blir lir idag. Ska försöka ta act 3 o 4 om det går

Kommer streama

Var e du nu?

Permalänk
Medlem

haha vafan det finns ju inget spirit runord

Permalänk
Medlem

vänta! dessa specialarna var ju bara för ladder! har de ändrat? vilken jävla open up grej!

dess orden är ju mega

Permalänk
Medlem

edit

står faktiskt att de inte gäller för single

hur sjutton kan du ha dem?

Permalänk
Medlem

Hmm. Har då gjort den. Vapenversionen. Kanske är en ny grej i ressurected? Antar det.
Framme i hell act 1 nu. Går betydligt långsammare. Glömt lite hur stor skillnaden är mot nm.
Har usel resist så kryper frammåt. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp d. Har runorna till en smoke, men är samtidigt nöjd m armoren jag har som ger +skills

Permalänk
Medlem

Bävar redan för Maggot lair. Tror d är mkt fysresist där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Hmm. Har då gjort den. Vapenversionen. Kanske är en ny grej i ressurected? Antar det.
Framme i hell act 1 nu. Går betydligt långsammare. Glömt lite hur stor skillnaden är mot nm.
Har usel resist så kryper frammåt. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp d. Har runorna till en smoke, men är samtidigt nöjd m armoren jag har som ger +skills

Bra jobbat!! riktigt kul

ja så kan det nog vara.

Kan du inte visa lite gear och stats?

det finns så många farliga ställen i hell men många är ju så slumpmässiga beroende på vad ens svagheter är

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Bävar redan för Maggot lair. Tror d är mkt fysresist där också.

ett tips är att skaffa en black mace eller club. Döda en eller två sen blastar du dem med CE

jag fick ju min i min armor så behövde ingen i off hand utan kunde behålla life tap i den

vilken har du i off hand nu?

Permalänk
Medlem

Kör med en Lower resist i swapen nu, för att hjälpa Spiritwolfsen o firemercen.
Har börjat stöta på physimmuns nu, och det fungerar oväntat bra än så länge.
Ej känt behov av en act2 merc så har fortsatt md act 3 fire, ger en fin Boost vid just physimmun. Enchant som han kastar även på minionsen (förutom ravens) ger typ 77-95 extra firedamage x 9 (8 vargar+björnen) samt även AR. Och hans fireball ca 1k damage o fireball typ 300.

skulle vilja uppgradera ringar, halsband, bälte och handskar framförallt, ganska kassa grejer där.
-5% cold resist nu, men hyggligt på de andra

Permalänk
Medlem

nICE!

jag har hittat bloodfist gloves, grovel shore yxan eller va den heter och nu shadow fang. Svärdet är lite häftigt men inget man kommer långt på

kör amazon merc fortfarande. Jävla coolt med merc act 3 , aldrig tänkt att det kan funka

Permalänk
Medlem

Bra ös i senaste streamen. En kille kommenterade även i chatten! såg det först efter såklart haha

jävla tuff strid mot diablo må jag säga. Hittat lite kul unika, hawk armorn bland annat. Den häönger med länge o ska uppgraderas

nu börjar det roliga på allvar och droppen kan bli ok

holy fire o vengenace suger donkey balls o det är långt kvar än så längtar efter min reset o lite bättre gear men om jag inte blir girig har jag väldigt bra resist o en ok offense med act 3 mercens hjälp. det finns flera farliga scenarion dock o jag har mer än en gång varit illa ute. inga juvves och dåligt med stålars eftersom jag vill komma till nightmare snabbt

Permalänk
Medlem

Var sjukt nära att dö nu ikväll i catacombs. Jag och mitt zoo blev omringade av armé av dark ones/shamaner och tainted, med flera unika o elit.
Ska nog göra min smoke vid nästa runda. Har en 2socklad Armor sparad, men hade velat ha en bättre.
Funderar även på att lägga någon skillpoint i werebear, för o få lite mer liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Var sjukt nära att dö nu ikväll i catacombs. Jag och mitt zoo blev omringade av armé av dark ones/shamaner och tainted, med flera unika o elit.
Ska nog göra min smoke vid nästa runda. Har en 2socklad Armor sparad, men hade velat ha en bättre.
Funderar även på att lägga någon skillpoint i werebear, för o få lite mer liv.

Shit! Det där låter klokt. Jag vill även slå ett slag för "monster runs on hit", "cloak of shadows" och "dim vision"

De kan vara väldigt användbara på Hell när det gäller att undvika situationer där man blir omringad eller att alla anfaller på en gång

Permalänk
Medlem

Dim vision låter ju fint. Ska nog försöka skaffa en wand.

Skaffat werebjörnen nu på fm. En skillpoint där + en i lychantropy fördubblade life från ca 1000 till 2000.
Hittade även titans Revenge.. tycker man nästan alltid hittar dessa när man inte kör med en amazon

Permalänk
Medlem

Titans Revenge är exakt vad jag behöver till Britt Marie 😅
Aja. Får sitta lugnt i båten tills man är hemma igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Dim vision låter ju fint. Ska nog försöka skaffa en wand.

Skaffat werebjörnen nu på fm. En skillpoint där + en i lychantropy fördubblade life från ca 1000 till 2000.
Hittade även titans Revenge.. tycker man nästan alltid hittar dessa när man inte kör med en amazon

Ja, testa i alla fall

Jag är på resa så ni får hålla ondskan i schack för några dar

Ooh det lät grymt!

Måste kolla upp det föremålet

Permalänk
Medlem

Coolt! Wraith flight var det jag hittade nör jag körde Amazon vill jag minnas men fan tror nåt vanligt spear också för amazon

Permalänk
Medlem

dÅ ÄR DET FÖRSTA PÅ ACT 5 KLART NORMAL

NERE I GROTTORNA O HAR NYSS RÄDDAT BRUDEN

OJ CAPS IGEN SORRY LADS

Hellplague
Long Sword

One-Hand Damage: 5 To (32-34) (18.5-19.5 Avg)
Required Level: 22
Required Strength: 55
Required Dexterity: 39
Durability: 44
Base Weapon Speed: [-10]
+70-80% Enhanced Damage (varies)
+2 To Fire Skills
Adds 25-75 Fire Damage
Adds 28-56 Poison Damage Over 6 Seconds
5% Life Stolen Per Hit
5% Mana Stolen Per Hit
(Only Spawns In Patch 1.09 or later)

Hittade detta svärdet. Tror aldrig jag haft det förr. ganska nice ändå oich funkar ok för det mesta med min normal build. det finns ett problem o det är stora snabba klungor

annars ca 100% mf och 75 % rwsist i alla utom poison 55

hittat en set crown också och diverse låga unika

måste söka rätt på hur vapen boosten funkar med act 3 merc

Permalänk
Medlem

Snyggt.
Har en paus här med mycket annat o göra + magsjuka på det.
Det svärdet hade ju varit asnice till mercen.

Är annars klar med viper-templet act 2 och palatset står på tur

Permalänk
Medlem

Då är det dags för den sista isgruvan tror jag eller tunneln. borde vara stigen till arreat summit i denna o så en faktiskt igruva till då

här ser ni den helige Gus eller HolyGus som han heter med sin dödliga klinga samt ett par andra bilder

det var ett pack minotaurer nere i infernal pit som gav mig en wake up call

bossen lyckades separera mig o mercen. jag har väldigt lite freeze/slow och denna boss hade stone skin. Det är den stora faran med holy fire och act 3 merc

det var kul för jag kastade attract på två av dem så de stod i en klunga och anfäll varann. när den slutade verka var det som i en rysare nästan och faran som lurade vände sig hårt och skoningslöst mot mig. Det blev en sån kontrast och där kom de 5-6 vstycken biffar med stridsgissel och yxa svingades högt i luften

läskigt

annars schysst resist och ok skada. Sköld och rustning är under all kritik. fortfarande samma sköls som act 1. inte fått nåt vettigt och rustningar med 4 socket vägrar visa sig, detsamma med ny hjälm. har ju topazer att sätta i!

Permalänk
Medlem

Verkar som nya patchen ger paladin skill summon cat

Riktigt nice, nu har Baal ingen challe

Permalänk
Medlem

Baalex och Insane, hur går det för er? Hoppas inte tystnaden betyder deeds

Permalänk
Medlem

Du missade kanske ovanstående. Fortsätter nog kampen om ett par dagar. Blev bla cursad med magsjuka av någon på act 2. Misstänker Radament.

Permalänk
Medlem

Britt-Marie kämpar vidare!

Har inte haft någon framgång alls med drops helt ärligt, vilket börjar kännas som en motgång nu... Har samma unique large shield som jag hittade i act II på normal samt ett par set-handskar med 20% increased attackspeed som varit nice än så länge dock. Bältet hittade jag igår, och +15 vitality är inte alls pjåkigt!
En stav i secondary slot med teleport är ett bra hack för att rädda mercen när han fastnar och håller på att dö 😁
Kämpar på och hoppas innerligt att det där magiska droppet kommer snart.

Edit: Ringar och amulett är lite blandat bös som inte förtjänar att nämnas i särskild ordning... Rares med lite resists, magic find, och allmänt skräp...

Kom till Flayer Jungle på nightmare igår. Har konsekvent kört på /players 6, vilket börjar kännas... motigt nu.
Har börjat stöta på lite hinder i form av lightning-immunes, men de går ner efter lite tråcklande tillsammans med merc. Varit noga med full clear av alla områden.
En eller två close calls med plötsligt tomt HP, då har det oftast varit horder med nåt monster med extra strong och/eller cursed, nästan uteslutande i Tal Rashas tomb(s).
Har några extra poäng i dodge, evade, pierce, crit och valkyria för en extra tank.
Javazon är roligt att spela, men en glaskanon....

Edit: ett ok byte i Upper Kurast!
Nu har mercen lite mer oomf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Snyggt.
Har en paus här med mycket annat o göra + magsjuka på det.
Det svärdet hade ju varit asnice till mercen.

Är annars klar med viper-templet act 2 och palatset står på tur

Sorry måste missat

Radamant den skurken!

Krya på dig, champ

Permalänk
Medlem

Då var jag så äntligen klar med normal. Nu blir det lite vila sen cow level och därefter redo för nightmare

fan min build var inte särskilt imponerande mot minions of destruction! Ni kan se hur jag kämpade i senaste streamen.

däremot baal var inte så farlig eftersom jag kunde ta min hawk armor och då var jag ofrysbar. Hittade ett svärd jag aldrig hittat förr. the patriarch! Jävligt coolt svärd