Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Nu är det bara the big bad kvar I act IV.
Efter Hellforge så känner jag att Mephisto helt ärligt kan få tillbaka sina förbannade soulstone.
En El-runa? Känner mig snuvad på konfekten 🤬

Men på den positiva sidan så har jag en stav med teleport-charges i off-hand nu, så jag kan börja telebomba lite. Dyrt som satan att reparera bara...

Edit: Diablo dog också utan någon större dramatik. Återigen Decrepify och Mud Golem som helt invalidiserar bossar. Hade nån poäng i summon resist, så skelettbollen klarade hans AOE.

Tillägg
Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Fick också bara skräp under min druidrunda, både av countess och hellforge, även på nm/hell. Jävla irriterande.
Men är ju askul när det plötsligt droppas någon fin random.
Zod el Cham tror jag fan jag aldrig fått någonsin, vad jag minns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu har Mephisto fallit inför min hord av skelett och förbannelser.
Sigons sköld droppade han, fin bonus till Rudolf med +1 to all skills, men lite högt krav på styrka (75).
Kan ha 9 skelett samtidigt för tillfället. Har börjat pumpa alla mina levels i skeletal mastery nu, sen blir det några poäng i corpse explosion.

Take that, lord of hate!!

Grymt, plöj på! Blir lite vidare lir på nightmare act 2 idag för mig

Baal sabbade min sömn inatt så kan vara lite risky att spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu är det bara the big bad kvar I act IV.
Efter Hellforge så känner jag att Mephisto helt ärligt kan få tillbaka sina förbannade soulstone.
En El-runa? Känner mig snuvad på konfekten 🤬

Men på den positiva sidan så har jag en stav med teleport-charges i off-hand nu, så jag kan börja telebomba lite. Dyrt som satan att reparera bara...

Edit: Diablo dog också utan någon större dramatik. Återigen Decrepify och Mud Golem som helt invalidiserar bossar. Hade nån poäng i summon resist, så skelettbollen klarade hans AOE.

Bra jobbat! Hehe fan va snål hellforge

PS Dudley Moore e grym om du nu menade att ge en referens

Vissa builds e verkligen grymma mot bossar

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Fick också bara skräp under min druidrunda, både av countess och hellforge, även på nm/hell. Jävla irriterande.
Men är ju askul när det plötsligt droppas någon fin random.
Zod el Cham tror jag fan jag aldrig fått någonsin, vad jag minns.

Finns flera jag missat men det e gött att ha sånt kvar

Permalänk
Medlem

Den förbannade förrädaren Nihlatak är dräpt.
Ingen har hittills stått emot Rudolf och hans glada gäng av odöda! Härnäst ska vi smiska ancients.
Intressant nog så har jag "bra" framgångar med drops i form av set items 🤔
Har samlat på mig fyra av Sigons prylar nu, men har ingen nytta av dem för en necro såklart...
Bumpat upp magic find till drygt 110%, på bekostnad av att man är ju squishy. Inte något stort problem ännu eftersom jag gömmer mig bakom en hord av odöda som sköter allt stridande. Får se när kommer ikapp och biter en i arslet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börjar närma mig Andariel på nm.
Bytt till en act 3 fire-merc då jag tyckte min act 2 dog lite väl ofta.
Fått en riktigt kul boost. Countess bjöd bla på en Shael, så har nu gjort Peace-runewordet. Slänger på den en stund tills jag fått en lvl 15 Valkyrie och byter sedan till min ord armor, med lite mf på.
Valkyrian är jäkla fin än så länge, ej varit nära att dö någon gång, blir ju även den boostad också av shout/batteorder/enchant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu har Mephisto fallit inför min hord av skelett och förbannelser.
Sigons sköld droppade han, fin bonus till Rudolf med +1 to all skills, men lite högt krav på styrka (75).
Kan ha 9 skelett samtidigt för tillfället. Har börjat pumpa alla mina levels i skeletal mastery nu, sen blir det några poäng i corpse explosion.

Glöm inte att lägga i Amplify Damage, en mycket stark förbannelse för dina skelett.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem

@topfuel
Nejdå, det är en core skill. Spammar den friskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grymt alla!

Ps viper palace nightmare..fy fan vilket rum! Reflexer lugn o juvve❤️

Kolla slutet av streamen sen😁

Permalänk
Medlem

Dubbelt!!:(

Permalänk
Medlem

Baal är död, och nightmare har smygstartats med att rensa Den Of Evil.
Några ok drops nu! Mest till min merc som jag dock kommer att avskeda så fort jag kommer till act II och kan rekrytera en merc med might aura... Då kommer skelettbollen bli ännu giftigare!
En schysst wand till mig själv än så länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Baal är död, och nightmare har smygstartats med att rensa Den Of Evil.
Några ok drops nu! Mest till min merc som jag dock kommer att avskeda så fort jag kommer till act II och kan rekrytera en merc med might aura... Då kommer skelettbollen bli ännu giftigare!
En schysst wand till mig själv än så länge. <Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Spännande! Bra gjort. Kul med så udda off handvapen till en nekromantiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Börjar närma mig Andariel på nm.
Bytt till en act 3 fire-merc då jag tyckte min act 2 dog lite väl ofta.
Fått en riktigt kul boost. Countess bjöd bla på en Shael, så har nu gjort Peace-runewordet. Slänger på den en stund tills jag fått en lvl 15 Valkyrie och byter sedan till min ord armor, med lite mf på.
Valkyrian är jäkla fin än så länge, ej varit nära att dö någon gång, blir ju även den boostad också av shout/batteorder/enchant

Act 2 merc är kass tills man får tag i Lifesteal och lite snabbare attack hastighet.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem

Hittade denna i ruinerna hos vipers

Stormeye
War Scepter

One-Hand Damage: (18-22) To (30-37) (24-29.5 Avg)
Required Level: 30
Required Strength: 55
Durability: 70
Base Weapon Speed: [-10]
+80-120% Enhanced Damage (varies)
+50% Damage To Undead
Adds 3-5 Cold Damage, Cold Duration: 3 seconds
Adds 1-6 Lightning Damage
Replenish Life +10
+1 To Fist Of The Heavens (Paladin Only)
+3 To Holy Shock (Paladin Only)
+3-5 To Resist Lightning (Paladin Only) (varies)
(Only Spawns In Patch 1.09 or later)

funderar på om man skulle uppgradera den och ha den som offhand. kanske en smite/holy shock build vore nåt. blir kanske svårt att ha riktigt mycket av nåt då man måste ha fanaticism, holy shield smite men det borde fan gå. Frågan är dock vad holy shock gör med might synergin till mercen. nu stackar den ju med min fanaticism

Permalänk
Medlem

ser ut som varje ny level ger 100 max lightning. Den är snabb och skulle faktiskt kunna funka som det vapen man bär till smiten och en enkel aura switch från fana till holy lightning kan bli riktigt effektiv mot phys immunes som spökena

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley
En build jag alltid velat prova men aldrig tagit mig för är en Tesladin. Känns dock inte helt realistiskt att nå upp till de skyhöga kraven på gear under en sån här challenge run...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns också sorc-tesladinen, med dubbla dream-runeword. Ska ge löjligt hög skada pga lightning mastery.
Finns många coola builds som tyvärr inte funkar under en guffe-runda

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Finns också sorc-tesladinen, med dubbla dream-runeword. Ska ge löjligt hög skada pga lightning mastery.
Finns många coola builds som tyvärr inte funkar under en guffe-runda

haha Guffe-runda

Tesladin fan va bra ord

det får nästan bli en sån mix då med smite fana och så smite light. Jag kommer behöva några punkter i vengeance såklart för phys light immunes. Det är dock värt att se över möjligheten att byta might mot holy freezer inför hell. Kan vara klokt

Frågan är bara om det blir för mkt blaha i rerspektive aura/skill

ska fundera lite. Smite synken med fana är ju att det går undan. Låter nästan som att det är ett baal trix att låta mig hitta den spiran

Permalänk
Medlem

PS måste säga att det är fascinerande att jag ännu har en kass tower shield med ancients pledge och inte hittar alls bra sköld'ar för resist/smite och defense. I förra vevan hade jag ju zakarum unik och då kom massor med sköldar och lockade med byten för runord och dylikt. Nu kommer det fan en magic hearld shieold och någon halvkass guilded shield där det är ok defernse men då fick jag 3 resist all och inga sockets..

någa olika iomgångar och olika gear är del av charmen

Permalänk
Medlem

Nu har Rudolf nått en signifikant breakpoint i hans Guffa-runda!
Det var med tungt hjärta jag avskedade min act I merc jag haft sedan start. Hon var faktiskt extremt effektiv på att mörda monster med sin unique bow (Riphook Razor Bow) I kombination med unique armor som gav henne ännu mer dps. Skjöt både snabbt och hårt! Hennes cold arrows och Riphooks 30% slow var mycket behjälpliga mot bossar i kombination med Decrepify och Mud Golem. Andy var helt stun-locked (slow-locked?) medans skelettbollen hackade henne i små, små bitar.
Men tyvärr, might aura trumfar emotionella band när det kommer till en summonancer!
Jag har mördat Radament i nightmare nu, egentligen fånigt enkelt känns det som.
Magic find ligger på stabila 158%, och jag har lyckats motverka min tidigare squishyness dels genom att sänka poäng i dexterity för att få upp min block rate till respektabla 42%, och dels genom att lägga en perfect diamond I min Sigons sköld.
Hittade en Nagelring i tower, men tyvärr en låg roll på den...
Countess droppade en Tal, vilket kändes lite snålt 😑
Min nya merc, Fazel, har fått en respektabel loadout från start med hög life steal, men saknar IAS för tillfället så vi får se hur han hanterar /players 6 i nightmare framgent... Hans huvudsyfte är trots allt att ge aura.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt! Mycket nice bilder. Förstår hur du känner. Var jobbigt att lämna act 5 merc med så fint svärd

Kollade upp tesladin. Var HELT annat än jag trodde haha. fy fan vad märklig build. Den hade inte funkat i guffa rules

word to the wise! bli inte arrogant med horden nu! Det är då de tar en. Trånga utrymmen, horder uppväckta ifrån avstånd. Tips corpse explosion

ps teeth damagen

håller på i tombsen nu. skölden håller på att gå sönder då den är ethereal. måstye lösa det men hittyar ingen ersättare. kör act 2 might än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu har Rudolf nått en signifikant breakpoint i hans Guffa-runda!
Det var med tungt hjärta jag avskedade min act I merc jag haft sedan start. Hon var faktiskt extremt effektiv på att mörda monster med sin unique bow (Riphook Razor Bow) I kombination med unique armor som gav henne ännu mer dps. Skjöt både snabbt och hårt! Hennes cold arrows och Riphooks 30% slow var mycket behjälpliga mot bossar i kombination med Decrepify och Mud Golem. Andy var helt stun-locked (slow-locked?) medans skelettbollen hackade henne i små, små bitar.
Men tyvärr, might aura trumfar emotionella band när det kommer till en summonancer!
Jag har mördat Radament i nightmare nu, egentligen fånigt enkelt känns det som.
Magic find ligger på stabila 158%, och jag har lyckats motverka min tidigare squishyness dels genom att sänka poäng i dexterity för att få upp min block rate till respektabla 42%, och dels genom att lägga en perfect diamond I min Sigons sköld.
Hittade en Nagelring i tower, men tyvärr en låg roll på den...
Countess droppade en Tal, vilket kändes lite snålt 😑
Min nya merc, Fazel, har fått en respektabel loadout från start med hög life steal, men saknar IAS för tillfället så vi får se hur han hanterar /players 6 i nightmare framgent... Hans huvudsyfte är trots allt att ge aura.
<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

shit missade rustningen. Ser riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Uppgraderat mf med en 4-socklad armor, och det small till ordentligt i halls of the dead.
Hittade 3 unika, där alla var tillräckligt bra gör att åka på direkt.

Permalänk
Medlem

Svårt i några rum i tombs. Här var det en unraveler boss med bla extra strong, 4-5 champions, diverse vanliga och skelett. Fy fan säger jag

Klarade allting efter ett par utsatta lägen och nu är duriel död

droppade griswolds ege och sanders gloves men det är inget jag kan använda

Permalänk
Medlem

Fan vad fint med lite crushing blow!
Bossarna smälter fint då 😁
När jag körde D2R lite mer seriöst hade jag en hybrid smiter som jag kunde solo:a Uber-Tristram med. Phase Blade Greif, Gore riders, Draculs grasp etc. Skitrolig att spela.

Men tillbaka till Rudolfs äventyr.
Vi har klarerat, vad jag förväntade mig vara, den värsta banan som finns för en summonancer. Maggot Lair.
Fy. Fan. säger jag bara. Det gick så fruktansvärt långsamt. Ett eller två skelett i taget som kan slå på fienden längst fram i tunnlarna. Corpse explosion var helt och hållet nödvändigt för att inte bli fullkomligt vansinnig på det 🙄
Här fuskade jag med full clear ska jag erkänna. Var bara att leta efter nästa level och bli av med skiten så "snabbt" som möjligt.

Ps: teeth är inte något jag använder. Sitter mest där för att det är bättre än att springa fram och smiska monstren med min wand av misstag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Uppgraderat mf med en 4-socklad armor, och det small till ordentligt i halls of the dead.
Hittade 3 unika, där alla var tillräckligt bra gör att åka på direkt.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Jävlar!!

Grymt att se!!

Hittat flera av dessa i tidigare runs

Fett nice som kidsen säger

Permalänk
Medlem

Nu har jag nyss lyckats plöjja genom akt 1.
Inga märkvärdiga drops, massa random gult och en massa gems.
Förlitar mig på en golem och fyra skellet och curse, har gått bra än så länge.

Permalänk
Medlem

Fortsatte faktiskt en bit till och håller på och letar efter Claw Viper Temple.
Fantastiskt bra spel, har verkligen åldrats med värdighet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av egbold:

Fortsatte faktiskt en bit till och håller på och letar efter Claw Viper Temple.
Fantastiskt bra spel, har verkligen åldrats med värdighet!

Härligt!! Kötta på och visa gärna bilder sen med build och finds

Mitt spel kraschade igen. Jäkla baal och denna gången sved det. Auto saven hade mig efter duriels däd när jag kom upp med griswolds edge och sandors handskar. Så inte nog med all ahela mark stashen är borta med off handskar, umnika, set items, juvves, gems och runes. Dessutom är de charms borta som jag lade ner för att ta dessa items till stan o sälja. Det var bland annat strength och cold resist. Detta gör att jag inte kan använda min yxa förrän nästa level up

riktigt surt!