Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Missvisande stats nu då jag bara packat om för att bestämma vad som ska med till nightmare men här kommer bild på svärdet

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Snyggt.
Har en paus här med mycket annat o göra + magsjuka på det.
Det svärdet hade ju varit asnice till mercen.

Är annars klar med viper-templet act 2 och palatset står på tur

Angående svärdet tänkte jag detsamma men det verkar som att folk menar på att svärdets skada inte påverkar blasten utan bara vanlig användning och denna sker praktiskt taget aldrig. Enligt det jag kunde skaka fram så är det mer cast rate resist med mera som påverkas

gav honom en ethereal tower shield ancients pledge dock så han e redo för nightmare. måste säga att jag är imponerad över hur sällan han dör jämfört med övriga mercs jag haft. kanske minns jag fel om normal dock o där kanske han aldrig dog. Blir spännande att se sen om han håller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Britt-Marie kämpar vidare!

Har inte haft någon framgång alls med drops helt ärligt, vilket börjar kännas som en motgång nu... Har samma unique large shield som jag hittade i act II på normal samt ett par set-handskar med 20% increased attackspeed som varit nice än så länge dock. Bältet hittade jag igår, och +15 vitality är inte alls pjåkigt!
En stav i secondary slot med teleport är ett bra hack för att rädda mercen när han fastnar och håller på att dö 😁
Kämpar på och hoppas innerligt att det där magiska droppet kommer snart.

Edit: Ringar och amulett är lite blandat bös som inte förtjänar att nämnas i särskild ordning... Rares med lite resists, magic find, och allmänt skräp...

Kom till Flayer Jungle på nightmare igår. Har konsekvent kört på /players 6, vilket börjar kännas... motigt nu.
Har börjat stöta på lite hinder i form av lightning-immunes, men de går ner efter lite tråcklande tillsammans med merc. Varit noga med full clear av alla områden.
En eller två close calls med plötsligt tomt HP, då har det oftast varit horder med nåt monster med extra strong och/eller cursed, nästan uteslutande i Tal Rashas tomb(s).
Har några extra poäng i dodge, evade, pierce, crit och valkyria för en extra tank.
Javazon är roligt att spela, men en glaskanon....
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Edit: ett ok byte i Upper Kurast!
Nu har mercen lite mer oomf. <Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Mercen verkar ha haft mer flyt med ropsen : )

Grym update man. Låter hårt med pl6. En liten instickare är att vi kört med en konsekvent inställning alltså inget bytande fram och tillbaka när det är guffa rules men det ska vara kul också och kan bli för nitiskt med mina regler när man kör första gången så liksom full clear, är det nice om man försöker

ett förslag kan ju annars vara att när väl bytet sker så blir det det som gäller hela vägen ut och sen via hell

verkar annars som du och jag haft snarlikt drop-flyt

lite fler unika hos mig kanske men inga såna mega liksom

Permalänk
Medlem

Funderar på om man skulle testa en act 5 merc bara för det svärdet. Har ni haft framgång med merc 5?

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley
Nejdå, inget hoppande fram och tillbaka. Har varit konsekvent på det spåret sen start!
Än så länge har det gått bra, men funderar på att dra ner till /players 4 för övergången till hell kanske... Men jag vill ju heller inte fuska med utmaningen trots allt!

Edit: Ska tillägga att jag hittade en ganska cool unique bow som jag har sparad i stash. Tanken att re-specca till bowazon har slagit mig! Har aldrig spelat det, så vet inte riktigt hur det skulle gå...

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

@Guffa_Harley
Nejdå, inget hoppande fram och tillbaka. Har varit konsekvent på det spåret sen start!
Än så länge har det gått bra, men funderar på att dra ner till /players 4 för övergången till hell kanske... Men jag vill ju heller inte fuska med utmaningen trots allt!

Edit: Ska tillägga att jag hittade en ganska cool unique bow som jag har sparad i stash. Tanken att re-specca till bowazon har slagit mig! Har aldrig spelat det, så vet inte riktigt hur det skulle gå...

Grymt! Som sagt, vill hålla det så rent som möjligt o nära reglerna men inte skrämma undan om nån reagerar på en delregel. Glad du svarade som du gjorde

Oh det låter som en bra plan! Bågar med rätt egenskaper kan bli en gamechanger

kommer du ta valkyrian vid sidan eller skippar du henne?

Permalänk
Medlem

Testar en act 5 med Patriarch-svärdet nu. Vet fan, känns som jag haft höga förhoppningar om 5 förut o blivit besviken. Gick inte ens att se vad skillnaden var på de olika mercsen och googlande gör mig inte klokare heller

Permalänk
Medlem

Kör bara players1 rätt igenom själv. Rensar allt på vägen. Nästa runda kanske man testar players3 för skojs skull.
Har för mig att dropsen bara blir bättre på ojämna antal players också, så 3 eller 5 är lite att föredra framför 4.

Permalänk
Medlem

Valkyrian är en värdefull tank ändå.
Vet inte hur synergin är med mercens might aura, tror inte Valkyrians dps är något att hänga i julgranen trots auran...

Snart klipper vi Mephisto!

Så har vi bågen där om nån var nyfiken:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mephisto droppade noll och intet av värde för mig...
En unique Knout som var lite intressant, men inget jag kan nyttja 🙄

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Kör bara players1 rätt igenom själv. Rensar allt på vägen. Nästa runda kanske man testar players3 för skojs skull.
Har för mig att dropsen bara blir bättre på ojämna antal players också, så 3 eller 5 är lite att föredra framför 4.

Åh fan ojämna grejen har jag aldrig hört men så har det alltid varit en ask jag aldrig öppnat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Valkyrian är en värdefull tank ändå.
Vet inte hur synergin är med mercens might aura, tror inte Valkyrians dps är något att hänga i julgranen trots auran...

Snart klipper vi Mephisto!

Så har vi bågen där om nån var nyfiken:
<Uppladdad bildlänk>

Nice! Det var den såklart! Den har jag hittat med och det bör ha varit att jag körde den med amazonen som off hand

Ja verkligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Mephisto droppade noll och intet av värde för mig...
En unique Knout som var lite intressant, men inget jag kan nyttja 🙄<Uppladdad bildlänk>

Stabil

Jag har börjat nightmare nu men strugglar så det ryker om det pga min merc chansning. Tvi vad han har kostat mig! Får köra färdigt nårra quest och sen hämta en 2a eller 3a för detta funkar inte alls. Respeccade för fanticism och vengenace men även med fana level 8 så är det brister i mercens offense och han dör på tok för enkelt. Satte 100 i styrka på paladinen nu vilket gör att life bar blir mindre men den kommer öka sen. Detta var för att kunna upgradea mitt unika long sword till rune sword. Behöver dock lite mer på gems men tror detta kan vara värt det särskilt när jag får en might mercsen som jag tänker ta fast det får väl bli en holy freeze först eller hur det nu är..måste granska det

Permalänk
Medlem

Baalex kär du hennes char runeord-rustning med valkyrien?

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley
Yes box. Har ingen extra rustning jag kör nån swap med. Har som sagt inte haft nån större tur med drops känner jag.
Jag håller tummarna och hoppas på en Lem-runa, i syfte att bygga en Treachery. Det kan nog bli min end-game armor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oooooch RIP Britt Marie 🙄
Jag hann inte ens reagera. Satt min fot utanför Pandemonium Fortress, stötte på en hord av cliff jumpers eller vad de heter, blev cursed och insta-dog. One shotted av en hoppande groda 😢
Nåväl. Då var det kanske inte menat att hell skulle överlevas heller i förlängningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Jag hann inte ens reagera. Satt min fot utanför Pandemonium Fortress, stötte på en hord av cliff jumpers eller vad de heter, blev cursed och insta-dog. One shotted av en hoppande groda 😢
Nåväl. Då var det kanske inte menat att hell skulle överlevas heller i förlängningen.

<Uppladdad bildlänk>

Neeeej synd : (

Du kom långt ändå! Måste riskera att låta störig nu men players plus grejen..det är brutalt när det väl blir åka av är det inte det?

Usch vilket sätt att dö

Permalänk
Medlem

Vi var på en fin restaurang här ikväll och hade väl lite för trevligt enligt Baal. När jag skulle kolla till datorn hade den hängt sig. massvis med juvve, några prospect items och unika svärdet jag tänkte uppgradera. Hittade en unik yxa somk funkar ganska bra. War axe med schyssta properties och då hamnade death plague eller vad det hette i stadsmarken. Fan störigt men ändå Baal har kört detta förr

Permalänk
Medlem

nej fan nu minns jag

jag hade ju hittat generalen tan do li ga! Griswold droppade den. Fan också. jävla Baal tricks

tänkte ju köra slow smiter med den åååh

Permalänk
Medlem

Lackade lite nu och satte ihop en riktigt nice battle gear som jag ska 'köra på nu ett tag även om det är nice med massa mf

ska ge ondingarna nåt de verkligen känner av

Permalänk
Medlem

har hittat ett par boots med plus max resist fire så nu har jag massa av extra skydd mot de satarna som ger så jävla mkt exponentiell dmg

Permalänk
Medlem

Fullt ös nere i the pit. Överlag många minibossar än så länge. Riktigt kul just nu. Bytte nyss till mer mf så är något sårbar men gör mycket skada med uppgraderade yxan och tycker egentligen att samtliga monstertyper känns ok för nu

hittade även nagelring innan, glömde säga. Fann en spiked shield unik jag tänkte kan funka längre fram om jag kör respecc för smite

Permalänk
Medlem

Måste säga att Wulfstane min legoknekt från bergsbyn i norr verkligen vuxit i mina ögon. Han drar in mycket mynt tack vare patriarchs bonus o han dör nästan aldrig nu. Tror han behövde levla upp lite o hitta synken med fanaticism

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

<Uppladdad bildlänk>

Fan vilken trist död. En grodjävel. Ja slutet kommer oftast när man minst anar det. RIP.

Permalänk
Medlem

Vi börjar på ny kula!

Det är dags för Necromancern Rudolf att ta sig an ondskans makter den här gången...

Kreativt användande av curses och en boll av skelett känns nästan fegt. Men det är sjukt lång startsträcka innan man får dödsbollen rullandes märker jag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Fan vilken trist död. En grodjävel. Ja slutet kommer oftast när man minst anar det. RIP.

När man släpper garden så slår skiten till...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Vi var på en fin restaurang här ikväll och hade väl lite för trevligt enligt Baal. När jag skulle kolla till datorn hade den hängt sig. massvis med juvve, några prospect items och unika svärdet jag tänkte uppgradera. Hittade en unik yxa somk funkar ganska bra. War axe med schyssta properties och då hamnade death plague eller vad det hette i stadsmarken. Fan störigt men ändå Baal har kört detta förr

Fan synd, jävla trist när d händer.
Är det skönaste med resurrected, den större stashen.
Nice yxa o armor

Tänkte själv återuppta kampen nu ikväll men datorn krashar o jävlas, verkar ha gpu-problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Vi börjar på ny kula!

Det är dags för Necromancern Rudolf att ta sig an ondskans makter den här gången...

Kreativt användande av curses och en boll av skelett känns nästan fegt. Men det är sjukt lång startsträcka innan man får dödsbollen rullandes märker jag...

Lite samma som för mitt zoo. Håller mig i bakgrunden och dirigerar vad korparna ska göra typ. Har inte ens curses o leka med. Småfegt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Vi börjar på ny kula!

Yeeeeah! Han kommer va så rätt om nån månad när Julen nalkas på riktigt.

Normal kan vara svårare än nightmare pga en sorts underskattning och iver att komma till det svåra. Var på din vakt!

Lycka till : ) Bilder efter Andariel e död!

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Fan synd, jävla trist när d händer.
Är det skönaste med resurrected, den större stashen.
Nice yxa o armor

Tänkte själv återuppta kampen nu ikväll men datorn krashar o jävlas, verkar ha gpu-problem.

Hoppas det löser sig. Riktigt b när det blir så

Hur långt är du kommen nu? Hoppas magen e bra också. Jävla Baal o Radament