Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

"Onward we pressed, mercenary from the desert and I. Heavy was our burden, many a friend lost to the evil that sought our demise. Over hill, through forest, mining valor in caves with our courage and strength, slaying foes to right and left. Wisdom from Cain was to no gain were our lives bereft"

Ur Korsriddarens väg, kapitel 8. Fritt översatt och påhittat av Guffa.

Permalänk
Medlem

Då är det act 2 som gäller. Blir lagom kul med spöken och zombies i templen

Permalänk
Medlem

nere i level 3 av Radamants lair så kom det ett gäng corpse eaters och skelett med varasin ledare. bakom dem fanns en tredje men saken var att jag kände mig rätt trygg. höäll stånd med smite fana och mercens holy freeze. knockback och enemy runs e bra grejer

sen hör jag det "oooouhhh"

curse. visade sig finnaS COLD ENCHANT O EXTRA STRONG.

DET VAR SOM ATT FÅ 8 KNOICK OUTS SAMTIDIGT. STAPELN BARA FLG NER. PANIKARTAT TRYCKTE JAG PÅ SLOT 4 FÖR JUVVE.

PUHhann ta mig ur och bort men efter att mercwen dog kunde det gått väldigt snabbt till döden

nu e radamant död och öknen väntar

Permalänk
Medlem

Inga uniques eller särskilt intressanta fynd än. Dock väldigt svåra bossar där denna tog priset

vet fan hur jag ska kunna ta honom. har lurat bort och slagit ihjäl hans pack men han dödar mercen väldigt snabbt o lifte tap hjälper knappt pga stone skin. Han å andra sidan läker väldigt snabbt tack vare samma.

Provade slå och slå med smite o läka med juvve 2-3 st men var skitnära att dö ändå så fick fly runt väggen igen.

ska se vad som händer med vengeance

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

conviction och lightning enchanted. sinnes!

Permalänk
Medlem

oj..

min juvve slot var full det innebär att jag paniktryckte o missade juvven. hur fan..

Permalänk
Medlem

stalkar mig den jäveln

vengeance gick bättre men han e inte nere än

Permalänk
Medlem

suck it, Billy Bones

Permalänk
Medlem

welcome to hell

han ger curse via sin långa radius i holy fire

helt galet

Permalänk
Medlem

haha en smäll tog 400

Permalänk
Medlem

Minns när man lirade Diablo 2 LoD som liten. Underbar känsla som Diablo 3 inte hade.

Permalänk
Medlem

tror det var här min första gubbe som nådde hell dog

nu ger vi benranglen stryk!

Permalänk
Medlem

Level 3 av halls of dead blev slutet..

När vi kom ner i första stora rummet direkt så väntade packs of skeleton som tankade för flera ancients. De sköt på säkert avstånd från 4-5 håll. Det fanns gloombats och det fanns cats som kastade spjut, stärkta av en boss med bland annat extra strong och stone skin. Mercen omringades snabbt av skeletten och höggs ner. Jag hade ingen direkt plats att springa till utan fick fly upp för trappan i första försöket. Hämtade mercen o fyllde på. Ner igen, försökte få en överblick om vad vi egentligen mötte och vart jag kunnat ta mig men det var fan så svårt. Djupet i rummet gav dem den perfekta försvarsplatsen

samma resultat men nu hittade jag i alla fall en plats mellan pelarna upp till vänster

juvve rök, mana flög och ben knäcktes. De återupplivades igen tyvärr

nu var jag arg dock och rusade på 4e försöket bortom skarorna och bort till platsen bakom pelarna. fram med life tapo ifrån off handen och läkte mercen. dödade skelett till höger o vänster med smite. spränmgde dem med courpsemornes corpse explosion

rensade mkt och gick sen på katterna medan boltarna flög från ancients

nu tändes hoppet dock och lite i taget slog jag mig ur denna hoppläösa situation

till sist var det då bara glooms och ancients kvar. när dammet lagt sig vaar det bara jag och mercen kvar

men slutet skrev jag ju!? ja deras slut såklart!

Permalänk
Medlem

level 1 eller 2 hade en situation också där det var ett rum fullt med skelett o ancients. jag gjorde en life tap och slog i dörren med massiv omringning. helt plötsligt hördes curse-ljudet och min life bar rök ner mot botten

detta och ovan nämnda situation var absolut närmast döden jag kommit. lite vin o sent spel på det

det var riktigt nära o finget kastades så hårt på slot 4 där juvven är att när jag vände om o rusade tillbaka kom jag även åt windows knappen så när jag gick in i spelet igen visste jag inte om de dödat mig men tack o lov inte

kör ju windowerd mode men när jag fick upp den igen var det bara gubben so msprang bortot

nervöst dock

Permalänk
Medlem

Hell kan gå riktigt trögt och man kan dö snabbt och oväntat. Var ett tag sen jag spelade men glömmer aldrig när mina skellett stod och nötte ned bishibosh(eller vad han heter) i cold plains med en av mina första HC gubbar. Hans cold enchant explosion dödade mig när han dog.
Riktigt surt.

EDIT: jag brukar pilla bort knappar jag inte vill komma åt. Free protip 😉

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hell kan gå riktigt trögt och man kan dö snabbt och oväntat. Var ett tag sen jag spelade men glömmer aldrig när mina skellett stod och nötte ned bishibosh(eller vad han heter) i cold plains med en av mina första HC gubbar. Hans cold enchant explosion dödade mig när han dog.
Riktigt surt.

EDIT: jag brukar pilla bort knappar jag inte vill komma åt. Free protip 😉

sant! Åh fan fy jävelen vilket retligt slut haha

jag behöver windowsknappen dock

men uppskattar det!

Permalänk
Medlem

bishibosh brukar vara omgiven av väldigt många shamaner o carvers och det störiga blir ju om der väcks upp också(shamanerna)

det som händer ofta nu är att de väcker upp skelett där jag tror jag e trygg

därför e corpse explosion så viktig o rustningen blir ännu bättre för min build

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Level 3 av halls of dead blev slutet..

När vi kom ner i första stora rummet direkt så väntade packs of skeleton som tankade för flera ancients. De sköt på säkert avstånd från 4-5 håll. Det fanns gloombats och det fanns cats som kastade spjut, stärkta av en boss med bland annat extra strong och stone skin. Mercen omringades snabbt av skeletten och höggs ner. Jag hade ingen direkt plats att springa till utan fick fly upp för trappan i första försöket. Hämtade mercen o fyllde på. Ner igen, försökte få en överblick om vad vi egentligen mötte och vart jag kunnat ta mig men det var fan så svårt. Djupet i rummet gav dem den perfekta försvarsplatsen

samma resultat men nu hittade jag i alla fall en plats mellan pelarna upp till vänster

juvve rök, mana flög och ben knäcktes. De återupplivades igen tyvärr

nu var jag arg dock och rusade på 4e försöket bortom skarorna och bort till platsen bakom pelarna. fram med life tapo ifrån off handen och läkte mercen. dödade skelett till höger o vänster med smite. spränmgde dem med courpsemornes corpse explosion

rensade mkt och gick sen på katterna medan boltarna flög från ancients

nu tändes hoppet dock och lite i taget slog jag mig ur denna hoppläösa situation

till sist var det då bara glooms och ancients kvar. när dammet lagt sig vaar det bara jag och mercen kvar

men slutet skrev jag ju!? ja deras slut såklart!

Vilken tvist!

Permalänk
Medlem

storhandling fixad o gästerna kommer först vid 18. måste guffa få sin timme på eftermiddagskvisten. kanske ta en diablo 2 bärs med

det blir givetvis Miller då cus its Miller time

Permalänk
Medlem

nu rensar vi level 3

Permalänk
Medlem

det var detta rum

Permalänk
Medlem

färdigt. Nu bär det av mot Far Oasis eller som jag kallar den Farsans Oas

Det viktiga nu är att vi inte vänder oss om och tittar argt tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

sant! Åh fan fy jävelen vilket retligt slut haha

jag behöver windowsknappen dock

men uppskattar det!

Du kan ju alltid sätta tillbaka den efter du spelar klart om det är ett stort bekymmer.

Kanske dags att köra en solo run snart. Vet inte om jag kör samma hårda regler som du men kanske nått liknande. Aldrig gjort det i d2r vilket jag kan rekommendera om du inte testat det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Du kan ju alltid sätta tillbaka den efter du spelar klart om det är ett stort bekymmer.

Kanske dags att köra en solo run snart. Vet inte om jag kör samma hårda regler som du men kanske nått liknande. Aldrig gjort det i d2r vilket jag kan rekommendera om du inte testat det.

sant men jag menar under tiden, liksom session

inte en big deal

gör det! skitkul

inte testat det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

sant men jag menar under tiden, liksom session

inte en big deal

gör det! skitkul

inte testat det

Körde faktiskt en HC runda i d2r fast med andra på nätet. Såg att det var ladder reset förra veckan. D2r är dessvärre nästan lika nedlusat med bottar och "affärer" som vanliga d2.

Kom till frigid highlands och dog av eld skelett båg skyttar. Min fire golem tålde mindre än jag trodde. O jag själv tålde inget.

Man kan växla mellan gamla och nya in game och skillnaden är rätt stor. 4k i 60 fps är stor skillnad 800x600 i i 24 fps(tror jag det va)
Man ser även vad saker som bara är en pixel på gamla faktiskt ska vara.

Edit: hell lvl 74 fishymancer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

grymt man!

ska du inte ta o köra en druid eller sorc?

grabbar som läser; är det nån som minns om det finns en "oklarad" char?

jag har tagit valk barb druid(?) och paladin

Permalänk
Medlem

nere i maggot lair nu. slutet av denna var den plats där en av mina hell försök tog slut. fortsätter att unna mig mf och har lyckats lösa det så det är ok resist ändå. poison är min svaghet såklart och damage reduction. ingen hit recovery

med life tap och smite samt vengeancer i bakfickan så har jag ändå bra koll

Permalänk
Medlem

de stängde nyss in mig efter att bossen dödat min mercenary

farligt när ett ägg kläcks bakom en när man behöver retirera eller om nån krupit ner i marken och sen kommer upp bakom

"We must not get shut in. Keep the east door ajar!"

för att citera en favorit

Permalänk
Medlem

måste vara försöiktig med mercen för jag har hamnat under 2500000 sen en tid och när den var nere på 22 så började jag sälja mer junk igen

man vill inte hamn i ett senare läge där man inte vågar hämta honom

runor har jag alla basic, sol, thul, amn, io, lum, dol shael

nåt tips`hojta bara