Level 3 av halls of dead blev slutet..
När vi kom ner i första stora rummet direkt så väntade packs of skeleton som tankade för flera ancients. De sköt på säkert avstånd från 4-5 håll. Det fanns gloombats och det fanns cats som kastade spjut, stärkta av en boss med bland annat extra strong och stone skin. Mercen omringades snabbt av skeletten och höggs ner. Jag hade ingen direkt plats att springa till utan fick fly upp för trappan i första försöket. Hämtade mercen o fyllde på. Ner igen, försökte få en överblick om vad vi egentligen mötte och vart jag kunnat ta mig men det var fan så svårt. Djupet i rummet gav dem den perfekta försvarsplatsen
samma resultat men nu hittade jag i alla fall en plats mellan pelarna upp till vänster
juvve rök, mana flög och ben knäcktes. De återupplivades igen tyvärr
nu var jag arg dock och rusade på 4e försöket bortom skarorna och bort till platsen bakom pelarna. fram med life tapo ifrån off handen och läkte mercen. dödade skelett till höger o vänster med smite. spränmgde dem med courpsemornes corpse explosion
rensade mkt och gick sen på katterna medan boltarna flög från ancients
nu tändes hoppet dock och lite i taget slog jag mig ur denna hoppläösa situation
till sist var det då bara glooms och ancients kvar. när dammet lagt sig vaar det bara jag och mercen kvar
men slutet skrev jag ju!? ja deras slut såklart!