FPV-mottagare för telefon kamera

Permalänk

FPV-mottagare för telefon kamera

EWRF 5.8G 56CH UVC OTG Audio FPV-mottagare för Android-mobiltelefon

Om jag förstår rätt så ska en sån här sändare hitta min tex drönar kamera sen ska jag kunna få drönarens kamera i telefon. Precis som drönar appen fast bättre signal tolkar jag detta som.
Sakt och gjort köpte hem en sändare för att prova.. För det första va det svårt att hitta en app som e gratis. Tänker inte betala om jag inte vet att det funkar.

Men någon här som har provat likande?
Vad ska jag ladda ner för app för att få igång detta?
Provade en app fick då fram en blå skärm och sändaren sökte igenom men fick inte upp någon kamera ändå att drönaren va igång precis bredvid.

Ska när jag ska leta app vad ska jag söka på EWRF , uvc, Otg eller fpv ?

Permalänk

Första frågan! Vad har du för drönare?

Fick du upp ”blå ruta där du kunde söka igenom kanalerna” så låter det som att app och mottagare funkar.

Vad mottagaren gör är att ta emot analoga videosignaler på 5,8 GHz bandet. Om din drönare sänder med samma signaltyp och frekvensområde så bör det funka. Annars inte.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Tejprullen:

Första frågan! Vad har du för drönare?

Fick du upp ”blå ruta där du kunde söka igenom kanalerna” så låter det som att app och mottagare funkar.

Vad mottagaren gör är att ta emot analoga videosignaler på 5,8 GHz bandet. Om din drönare sänder med samma signaltyp och frekvensområde så bör det funka. Annars inte.

Aj fan där kanske felet ligger. En Kina drönare v168 tror jag.

Permalänk

Är deta frekvensen 5G?
Eller är det 4Ch som har med detta att göra. Hittat inte kamerans frekvens någon stans tyvärr.