Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jösses vad pro maskinen är tyst ändå. Hör verkligen ingenting från maskinen.

Ja, det är verkligen långt ifrån PS4 Pro emulering av en jetmotor.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jösses vad pro maskinen är tyst ändå. Hör verkligen ingenting från maskinen.

Tycker den låter lite lite mer än min gamla release-PS5, iaf när man spelar. Men den är väldigt tyst.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Om någon känner att de ångrat sitt köp av PS5 Pro 30th Anniversary så skicka mig ett DM

Permalänk
Medlem

Vet inte om man ska tipsa om auktioner på Tradera här men det säljs en PS5 Pro med köp-ut för 8000kr.

Edit: Verkar ha blivit såld nu.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har fått i appen att ett paket på 14.4kg är på väg men står inte på Elgiganten att mitt är skickat än iaf.

Stämmer nog då. mitt från netonnet står som 14.5 kg

Visa signatur

Vardagsrum📺: Samsung S90C 77" OLED | Samsung HW-Q995B | Playstation 5 Pro 30th Anniversary Limited Edition | PlayStation Portal | PSVR2 | T300RS GT | Playseat Challenge | Nintendo Switch | Nvidia Shield TV Pro |

Dator💻:| Meshify 2 RGB | RTX 3080 ROG Strix OC | Intel Core i7 12700K | 32GB DDR5 | 3 TB SSD | RM850 850W | ROG Strix Z690-F | iCUE H150i Elite LCD | MSI 27" Optix MAG274QRF-QD |

Permalänk
Medlem

Rea på bl.a. PS+ för den som undrar. 🙂 Rean börjar 22/11 och gäller även konsoler och tillbehör hos diverse ÅF.
https://blog.playstation.com/2024/11/20/playstations-black-fr...

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk

30th Pro från Elgiganten är hämtat nu. Välembalerad yttre kartong, förseglad med playstation-tejp.
Kartongen är större än en flyttkartong.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer_AB:

30th Pro från Elgiganten är hämtat nu. Välembalerad yttre kartong, förseglad med playstation-tejp.

Låter bra.
För hoppas att de inte packat upp den när man hämtar den i affären imorgon då.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

PS5 Pro + PSVR2 är dyrt. Mkt kritik. Å andra sidan: det är jävligt mkt kul för pengarna! Jag spelar nu GT7 i VR för första gången. Det är verkligen en ny erfarenhet!

Permalänk
Medlem

Frugan är helt inställd på att köpa PS5. Pro har sina fördelar med större lagringsutrymme men vilket pris är rimligt? Inte 10 500 kr i alla fall.

Vi vill ha den till nästa Assassins Creed, GTA VI, nästa Tomb Raider Remasterd (4-6?). Inget av det är lanserat ännu så egentligen ingen brådska.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Ingen planer på en PS5 Pro Patch till Cyberpunk 2077:

https://x.com/cyberpunkgame/status/1859151714747552122?s=46

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thka97:

Stämmer nog då. mitt från netonnet står som 14.5 kg

Det är inte priset i kilokronor då som dom specar? ^ ^

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Frugan är helt inställd på att köpa PS5. Pro har sina fördelar med större lagringsutrymme men vilket pris är rimligt? Inte 10 500 kr i alla fall.

Vi vill ha den till nästa Assassins Creed, GTA VI, nästa Tomb Raider Remasterd (4-6?). Inget av det är lanserat ännu så egentligen ingen brådska.

För dom spelen, förutom gta VI klarar man sig utan Pron. GTA VI släpps enligt rykten 2026 så då kan ni uppgradera då isf om det är värt det.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Ingen planer på en PS5 Pro Patch till Cyberpunk 2077:

https://x.com/cyberpunkgame/status/1859151714747552122?s=46

Tråkigt men inte helt uteslutet. Blir det inte av får vi försöka överleva med spelen vi har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer_AB:

Underbart

Min 30th Slim från Elgiganten är fortfrande inte skickad.

(Glömde att Elgiganten skickar med Bring. Paketet verkar vara registrerat.)

Permalänk
Medlem

Var är numreringen?

Permalänk

Finns 30th Portal på Elgiganten nu också om man vill ha

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Vilket är lägsta priset ni sett PS5 Pro för? Jag har för mig att Amazon sålde för 9500 kr men det erbjudandet tog slut snabbt.

Skrivet av megaman01:

För dom spelen, förutom gta VI klarar man sig utan Pron. GTA VI släpps enligt rykten 2026 så då kan ni uppgradera då isf om det är värt det.

Blir billigare att köpa Pro direkt i så fall för GTA VI ser vi fram emot. Jag lär hålla utkik efter erbjudande på konsolen kommande veckor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här kan få mig att köpa en portal: https://youtu.be/YwcXB-AEAZE?si=14qrnwBQ_sqfBfyE

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Vilket är lägsta priset ni sett PS5 Pro för? Jag har för mig att Amazon sålde för 9500 kr men det erbjudandet tog slut snabbt.

Blir billigare att köpa Pro direkt i så fall för GTA VI ser vi fram emot. Jag lär hålla utkik efter erbjudande på konsolen kommande veckor.

Det är inte orimligt att Sony på sikt fasar ut PS5 base och stegvis sänker priset på pro. Det skulle kunna innebära en förlängd generation till 28/29.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Killer_AB:

Finns 30th Portal på Elgiganten nu också om man vill ha

Stort tack! Blev ett köp 🤩

Skrivet av EdvinR:

Det här kan få mig att köpa en portal: https://youtu.be/YwcXB-AEAZE?si=14qrnwBQ_sqfBfyE

Yep, den nyheten som fick mig att skaffa!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det är inte orimligt att Sony på sikt fasar ut PS5 base och stegvis sänker priset på pro. Det skulle kunna innebära en förlängd generation till 28/29.

Det är vad som är min reservation, att priset sjunker på sikt. Kan vara läge att vänta lite med tanke på hur dyra nya spel är. Se bara på Assassins Creed Mirage som jag fortfarande inte sett den till vettigt pris i Playstation Store. Vi har köpt de tre senaste stora Assassins Creed-spelen för runt 400 kr styck och Mirage är inte värt så mycket om man jämför antalet speltimmar.

EU har bråkat med Meta, Apple, Google och Microsoft så varför stämmer de inte Sony för deras rabiata prissättning när det gäller digitala "kopior"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om spel till barn 6-8år där de spelar samtidigt? 🙂

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det låter inte så troligt i mina öron. Vilken anledning skulle Sony ha för att fasa ut base PS5 och sänka priset på pro?

Sony tjänar mer på att sälja en dyrare Pro med högre marginal plus att alla spel ändå måste ha stöd för base så Pro förlänger ingenting.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

It Takes Two är nog ett av det bättre spelen skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Det är vad som är min reservation, att priset sjunker på sikt. Kan vara läge att vänta lite med tanke på hur dyra nya spel är. Se bara på Assassins Creed Mirage som jag fortfarande inte sett den till vettigt pris i Playstation Store. Vi har köpt de tre senaste stora Assassins Creed-spelen för runt 400 kr styck och Mirage är inte värt så mycket om man jämför antalet speltimmar.

EU har bråkat med Meta, Apple, Google och Microsoft så varför stämmer de inte Sony för deras rabiata prissättning när det gäller digitala "kopior"?

Visst. Priset kanske är 8000 om 2 år. Men då har man ju förlorar två år gaming. Då är det inte så långt kvar till PS6. Så jag är osäker på om det är en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det låter inte så troligt i mina öron. Vilken anledning skulle Sony ha för att fasa ut base PS5 och sänka priset på pro?

Sony tjänar mer på att sälja en dyrare Pro med högre marginal plus att alla spel ändå måste ha stöd för base så Pro förlänger ingenting.

Visst. Att base fasas ut är väl inte troligt. Men en prissänkt Pro är väl inte otänkbart. Då tar den ju marknadsandelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Lego Horizon Adventures