Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Så tycker jag också, köpte ju för att jag ville ha den och inte för att sälja. Väntar på att få lite tid över så jag kan koppla in tillsammans med min vanliga PS5 och föra över allt sen åker nog den gamla upp på Tradera eller Blocket så snabbt som möjligt, hoppas man kan få 4000kr för den iaf.

"Du är ju dum som inte säljer den."

Kan dock inte spela några spel, alla mina spel är fysiska och diskläsare finns inte i lager någonstans.

Du får nog 25-35k för den om du skulle vilja men njut av den istället! Tycker den borde varit standard utförande då den är typ 3000% snyggare

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Min 30th anniversary kom idag, kompisen säger åt mig att sälja med vinst men själv vill jag bara öppna och spela.

Jag hade öppnat och spelat. Pengar går alltid att tjäna och vem bryr sig om några extra tusenlappar på kontot om några år

Permalänk
Medlem

Fick nr 4544, nån som är granne?

EDIT: Nån som fick 25k för sin, ouf: https://www.tradera.com/item/1000006/652404804/playstation-5-...

Permalänk
Medlem

Tror ni Sony med flit ser till att disk driven inte finns i lager?

Eller hur kan den vara slut överallt samt dröja så innan den kommer in?

Inte så att folk vill till de digitala som Sony tror..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Väntar på en jag också, enda digitala spelet jag har är Spider-Man Remastered som jag fick med Miles Morales. Ny PS5 Pro och kan inte spela några spel :/

Permalänk
Medlem

Elgiganten, ni är sämst...

Permalänk
Medlem

https://handlaprivatkund.ica.se/stores/1004028/products/plays...
Lite halvt osynlig men Maxi verkar sälja PS5 disc (?) old för 4995:-

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

De har funnits i lager med stora kvantiteter ända från release fram tills ganska nyligen så det är inte så att det har varit svårt att få tag i dem, det handlar snarare om en oväntat hög efterfrågan i samband med släppet av PS5 Pro i kombination med dålig framförhållning.

Enligt samma logik så borde de i så fall ha varit svåra att få tag i även i samband med lanseringen av slim vilket inte skett.

Varför de är slut just nu kan det finnas många orsaker till. Slim hade till exempel ett lägre pris vilket tilltalar mer priskänsliga konsumenter medans den genomsnittlige pro-köparen uppenbarligen är beredd att lägga mer pengar på hårdvara och produktionen är troligtvis baserad på den försäljningsstatistik man har tillgång till, statistik som nu snedvrids när en ny målgrupp äntrar marknaden med en oväntat hög efterfrågan på en specifik produkt.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Konstigt jämförelse då pc har högre FoV? Eller kanske bara vad jag tycker... Ser ut som ps5 har runt 75-85 (hur man nu bedriver fov i 3dje person) och pc runt 100.
Det blir betydligt jobbigare för vilken krets som helst när fov blir större

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

En fundering? Är det bara jag som tycker det är pengar kastade i sjön med dessa limit edition, 30th edition osv osv?

Vad gör ni om de behöver lämnas in på garantin, eller om de behöver bytas ut på garantin vilket det finns risk för vid garantiärenden? Detta gäller ju speciellt när man köper kontroller som lider av stick drift? Utbytesenheterna kommer ju vara standard varianter?

Men som samlarobjekt, där man behåller det i oöppnad skick fattar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

En fundering? Är det bara jag som tycker det är pengar kastade i sjön med dessa limit edition, 30th edition osv osv?

Man lämnar inte in dem på garantiärenden om de går sönder, man får byta ut innandömet själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Vad gör ni om de behöver lämnas in på garantin, eller om de behöver bytas ut på garantin vilket det finns risk för vid garantiärenden? Detta gäller ju speciellt när man köper kontroller som lider av stick drift? Utbytesenheterna kommer ju vara standard varianter?

Om du inte får tillbaka 30th edition så kan du få pengarna tillbaka antar jag 😁

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Om du inte får tillbaka 30th edition så kan du få pengarna tillbaka antar jag 😁

Tror inte det fungerar så. Lagen ger butiken rätten att byta ut mot likvärdig vara, så annan färg hade fungerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Tror inte det fungerar så. Lagen ger butiken rätten att byta ut mot likvärdig vara, så annan färg hade fungerat

Samlarobjekt är inte likvärdig? Färg är faktiskt inte likvärdig... Eller skulle du köpt en svart soffa och sen fått en lila utbytt kudde? Nej självklart inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samlarobjekt är inte likvärdig? Färg är faktiskt inte likvärdig... Eller skulle du köpt en svart soffa och sen fått en lila utbytt kudde? Nej självklart inte

Nu jämför du päron och äpplen, inte helt rikrigt samma sak.

Skrivet av Bozzeta:

Man lämnar inte in dem på garantiärenden om de går sönder, man får byta ut innandömet själv

Och riskerar att bryta garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Nu jämför du päron och äpplen, inte helt rikrigt samma sak.

Nej? En limited edition grå kontroll kan omöjligt vara likvärdig en dual sense vanlig kontroll? Annars skulle de inte kosta mer än en vanlig kontroll

https://www.webhallen.com/se/product/375373-DualSense-Wireles...

Vs
Normal dual sense pris är 899 men jag köpte min för 349

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej? En limited edition grå kontroll kan omöjligt vara likvärdig en dual sense vanlig kontroll? Annars skulle de inte kosta mer än en vanlig kontroll

Så om.det endast var färgen som skilde de åt, så är de inte likgiltiga? Med ditt argument så skulle man kunna impletera detta i alla ärenden där en butik vill byta ut en vara mot en likgiltig vara, och sedan hävda att det inte är exakt samma sandkorn.

Hos power tex. Om din vita dualsense är defekt, så byter de ut den och du får välja vilken färg du vill, just eftersom de är likgiltiga trots att alla färger har olika priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Så om.det endast var färgen som skilde de åt, så är de inte likgiltiga? Med ditt argument så skulle man kunna impletera detta i alla ärenden där en butik vill byta ut en vara mot en likgiltig vara, oxh sedan hävda att det inte är exakt samma sandkorn.

Du kan faktiskt stå på dig rätt bra som privatperson. Vad du uppfattar viktigt och likvärdigt måste butiken följa. Godkänner du inte bytet så måste de ge dig pengar (om det nu inte går att laga)

Som ett exempel så gick min resevagn sönder https://www.elodiedetails.com/sv/barnvagnar/elodie-mondo-stro...

Limited edition.
jag fick full återbetalning om jag ville.

En kontroll kan dock lagas och skalet kan sättas på en annan dual sense.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Så om.det endast var färgen som skilde de åt, så är de inte likgiltiga? Med ditt argument så skulle man kunna impletera detta i alla ärenden där en butik vill byta ut en vara mot en likgiltig vara, och sedan hävda att det inte är exakt samma sandkorn.

Hos power tex. Om din vita dualsense är defekt, så byter de ut den oxh su får välja vilken färg du vill, just eftersom de är likgiltiga trots att alla färger har olika priser

Alla färger har samma pris förutom limited edition som spider man?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Oxh riskerar att bryta garantin?

Det finns två alternativ.
1. De ersätter varan, dvs du får en vanlig enhet istället och de slänger din.
2. De försöker laga varan och då vet vi hur det fungerar.
De slänger förpackningen eller det ser ut som de torkat röven med din fina playstation.

Alltså köper man en ny enhet som du slaktar innehållet på. Sedan får man lämna in utbytet på garanti eller sälja som beg.
Det är enda sättet att vara 100% säker på att behålla det som utgör samlarvärdet.

Permalänk
Medlem

Du kan faktiskt stå på dig rätt bra som privatperson. Vad du uppfattar viktigt och likvärdigt måste butiken följa. Godkänner du inte bytet så måste de ge dig pengar (om det nu inte går att laga)

Som ett exempel så gick min resevagn sönder https://www.elodiedetails.com/sv/barnvagnar/elodie-mondo-stro...

Limited edition.
jag fick full återbetalning om jag ville.

En kontroll kan dock lagas och skalet kan sättas på en annan dual sense.

Hade verkligen varit intressant att få det svart på vitt just eftersom denna rädsla har hindrat mig ifrån att köpa dyrare utgåvor

Alla färger har samma pris förutom limited edition som spider man?

Nej konstigt nog inte, de flesta färger har olika priser

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hade verkligen varit intressant att få det svart på vitt just eftersom denna rädsla har hindrat mig ifrån att köpa dyrare utgåvor

Som sagt så kommer de försöka erbjuda "likvärdig" produkt.
Säger du nej kommer de förmodligen erbjuda prisavdrag (detta gjorde de på min barnvagn när den var obrukbar! 🤣)
Sen reparation
Sen om de fallerar reparation så kan man få reklammera hela köpet. Dock är det relativt enkelt att laga en dual sense, och ett tips är att modifiera in HE spakar...

Skrivet av Hasson39:

Nej konstigt nog inte, de flesta färger har olika priser

De flesta andra ÅF har iaf samma pris

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Det finns naturligtvis reservdelar till dessa precis som alla andra begränsade upplagor. Vill man få den utbytt direkt över disk hos El-Giganten får man så klart närmast motsvarande produkt men det går även att vända sig till Sony och få den reparerad.

Det finns dock inte obegränsat med reservdelar och förr eller senare kommer de inte att kunna bytas ut men som tur är finns det även tredjepartsalternativ för att ge konsol och tillbehör samma stuk. Man kan ju redan idag bygga sig en egen inofficiell 30th anniversary om man vill. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För er som kanske inte följer fyndtråden så har Elgiganten fyllt på med nya spel till bra pris t.ex. Spider-Man 2 för 299kr, Ratchet & Clank: Rift Apart för 199kr och Alan Wake 2: Deluxe Edition för 449kr.

Alla spelen lägsta pris någonsin.

Permalänk
Medlem

4K60 med Raytracing eller 4K120 utan Raytracing

Permalänk
Medlem