Permalänk
Medlem

Alternativ till DC++???

Hej är det någon som vet om det finns några alternativ till DC++? Jag har sunet och på min skola har man låst DC portarna så jag kommer inte in på så många hubbar längre. Nu undrar jag om det finns något bra alternativ?

Kazza har jag provat men jag tyckte att det sög!

Permalänk
Medlem

varför ska du slöa ner skolans lina med att tanka hem saker olagligt som du inte har användning för hemma

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem

Krip, det går att ändra porten som DC++ använder.
RTFM!

Permalänk
Medlem

Vart i hans inlägg stod det att han skulle ladda ner olagligt material ? Ditt inlägg var aningens meningslöst.

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av endorphin
Krip, det går att ändra porten som DC++ använder.
RTFM!

Har samma problem på jobbet:! Sitter bakom en fet Router & Brandvägg & så har de spärrat P-P portarna.
Hur går man till väga för att kunna använda DC i gen?.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fagge
Har samma problem på jobbet:! Sitter bakom en fet Router & Brandvägg & så har de spärrat P-P portarna.
Hur går man till väga för att kunna använda DC i gen?.

Du har inte funderat på varför de har spärrat de portarna?

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Det var inte de jag frågade Mr Otrevlig!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elysion
varför ska du slöa ner skolans lina med att tanka hem saker olagligt som du inte har användning för hemma

Jag bor på skolområdet och det enda nätet jag har är skolnätet, förut gick det att ändra port så det fungerade men nu har dom fixat så man inte kan tanka om inte hubben kör på någon annan port. Är det någon som vet om det finns någon bra hubb som kör på en annan port och som är 10mbit hubb.

Permalänk
Medlem

Testat att köra i läget Passive?
Det brukar funka fint det....

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem

ancient spirit kör på en annan port oxå har jag för mig.. vet dock inte vilken.. kolla deras hemsida

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Hedersmedlem

kryssa i "use random ports"?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Kazaa Lite K++ 2.41 är kanon!

Permalänk
Medlem

Jag har testat både passiv mode och random port men det är inget som fungarar det portarna som dc kör på är helt spärrade.

Försökte komma in på ancient spirit hemsida men den verkade vara nere, har du någon direkt url?