The Witcher IV avtäckt på Game Awards

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ja, alltså, typ en aning nerfad.

I spelen har jag för mig att Yen nämner något om att det gjorts försök och det visat sig särskilt obra för kvinnor. Fast det är ju en... eh... medicinteknisk begränsning. Om de knäckt gåtan kring hur de ska göra nya witchers är det ju inte så långsökt att de fått proceduren att funka bättre.

Ja precis. Det fina med fiktion är ju precis det att det går, inom de regler som sätts upp för världen, göra justeringar. Och att återuppliva/återupptäcka processen för Trial of The Grasses och justera receptet något så det funkar även på kvinnor (och Ciri är allt annat än en normal kvinna) är inte en orimlig utveckling av loren. Kan till och med vara en del av prologen för spelet om det tar vid där W3 slutade.

Permalänk
Medlem

Jag ser det verkligen inte som ett problem alls med Ciri som witcher. Dessutom så har ju spelen inte följt böckerna (har läst alla) slaviskt ändå, vilket jag tycker är helt okej, eller till och med bra. Så länge dom lyckas med spelet och det blir kul att spela, som dom andra, så är jag nöjd.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Libra-75:

Dessutom så har ju spelen inte följt böckerna (har läst alla) slaviskt ändå

*badum-tish* 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Vi vet ju hur bra det går att "Netflixa" The Witcher.
Går säkert bra den här gången också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Ja precis. Det fina med fiktion är ju precis det att det går, inom de regler som sätts upp för världen, göra justeringar. Och att återuppliva/återupptäcka processen för Trial of The Grasses och justera receptet något så det funkar även på kvinnor (och Ciri är allt annat än en normal kvinna) är inte en orimlig utveckling av loren. Kan till och med vara en del av prologen för spelet om det tar vid där W3 slutade.

Skrivet av Libra-75:

Jag ser det verkligen inte som ett problem alls med Ciri som witcher. Dessutom så har ju spelen inte följt böckerna (har läst alla) slaviskt ändå, vilket jag tycker är helt okej, eller till och med bra. Så länge dom lyckas med spelet och det blir kul att spela, som dom andra, så är jag nöjd.

Problemet med ciri som witcher är att hon är en magisk källa, den mest kraftfulla i världen i princip. Att hon skulle bli witcher tar kål på i princip all magi hon har. Ciri undergick heller aldrig någon witcher träning utan var bara i kaermorhen i ett par månader. Witcher träningen pågår flera år och är dödlig. Hon droh istället iväg med yenn och tränade magi. Något som loremässigt försvinner som en witcher. Då de bara kan göra enkla signs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Nja tyvärr, alltid försökt att tycka om the witcher och det är på pappret en spelserie som bör falla mig perfekt i smaken men det är någonting med spelen jag inte riktigt fastnat för. Hade hoppats på att få uppleva "the witcher" magin i 4an men då jag alltid haft svårt att spela som kvinnliga karaktärer blir det nog ett pass denna gången också, tyvärr.

Svårt att spela som kvinnliga karaktärer?

Inte så att du behöver lära dig gå i högklackat för att spela spel med kvinnlig karaktär hehe.

Väl inget svårare än att spela som manlig karaktär.

Personligen är jag förväntansfull men samtidigt vill jag inte få allt för höga förväntningar. Älskade Witcher 3 men Cyberpunk kom jag aldrig in i och UE5 brukar ha mycket problem speciellt med öppna världar.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Svårt att spela som kvinnliga karaktärer?

Inte så att du behöver lära dig gå i högklackat för att spela spel med kvinnlig karaktär hehe.

Väl inget svårare än att spela som manlig karaktär.

Personligen är jag förväntansfull men samtidigt vill jag inte få allt för höga förväntningar. Älskade Witcher 3 men Cyberpunk kom jag aldrig in i och UE5 brukar ha mycket problem speciellt med öppna världar.

Är väl samma anledning till varför en del inte kan spela som män. "Representation". Av någon anledning kan inte en del folk känna igen sig i annat än just sitt egna kön, hudfärg eller läggning. Svårt för en del att empatisera eller sympatisera mot annat än just sig själva.

Den dagen vi får möjligheten att spela som riktigt tjocka män och kvinnor den dagen så kommer gamers verkligen känna sig som hemma /j

UE5 är ren dynga för open world spel. UE5 har också barnsjukdomarna från alla tidigare ue motorer där i cutscenes får man pop-in och fysikbuggar vatje gång de byter scen eller vinkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vad har man nu missat? Är det reddit/X-drama igen? 🤔

Nej inget sådant.

Min oro ligger i att Personen som skriver lore eller manuset till witcher 4 är en känd woke aktivist, sweet baby medlem samt gått ut med att witcher serien från netflix var väl skrivet och förstår ej varför serien gick i graven.

Cian Maher är personen jag oroar mig för som kritiserat Hogwarts Legacy för att vara dynga samtidigt som han anser att Tolkiens böcker är skit och gått ut med att de som skrivit manuset till rings of power är bättre på att skriva än Tolkien själv. Att ha en sådan person bakom ratten för lore och manus lutar ju inte åt den bra sidan direkt. Men men man får hoppas att de har pli på folket på CDPR och att de inte har för fria händer och ger oss en värdig uppföljer till 3:an.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Siimuliize:

Nej inget sådant.

Min oro ligger i att Personen som skriver lore eller manuset till witcher 4 är en känd woke aktivist, sweet baby meddlem samt gått ut med att witcher serien från netflix var väl skrivet och förstår ej varför serien gick i graven.

Cian Maher är personen jag oroar mig för som kritiserat Hogwarts Legacy för att vara dynga samtidigt som han anser att Tolkiens böcker är skit och gått ut med att de som skrivit manuset till rings of power är bättre på att skriva än Tolkien själv. Att ha en sådan person bakom ratten för lore och manus lutar ju inte åt den bra sidan direkt. Men men man får hoppas att de har pli på folket på CDPR och att de inte har för fria händer och ger oss en värdig uppföljer till 3:an.

Okej, låter märkligt. Vad baseras allt detta på?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Okej, låter märkligt. Vad baseras allt detta på?

Personen som blivit anställd? Han vill ju slå gamers.

Och sweet babys agenda gjordes tydligt av deras anställda tidigare i år såpass att de var tvunga att byta namn på "företaget". Agendan är att bränna ner allt inom spel och media världen till grunden och bygga om det med deras rätta ideer och tankar. Sweet baby är också partners med the powell group. Ingen utvecklare som jobbar ihop med sbi eller pg har fria händer.

Och alla vet att cdpr är i deras klor sedan efter witcher 3.

Har inga förhoppningar kring spelet. De dom jobbade på witcher 3 är inte direkt kvar i företaget. Då många slutat och en del bytts ut.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av wly:

Och sweet babys agenda gjordes tydligt av deras anställda tidigare i år såpass att de var tvunga att byta namn på "företaget". Agendan är att bränna ner allt inom spel och media världen till grunden och bygga om det med deras rätta ideer och tankar. Sweet baby är också partners med the powell group. Ingen utvecklare som jobbar ihop med sbi eller pg har fria händer.

Har inga förhoppningar kring spelet. De dom jobbade på witcher 3 är inte direkt kvar i företaget. Då många slutat och en del bytts ut.

Detta gör ju inte direkt saker klarare 😂
Vart kommer all denna märkliga information ifrån??

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Detta gör ju inte direkt saker klarare 😂
Vart kommer all denna märkliga information ifrån??

Det kommer från han själv. Han är aktiv både på X,Reddit och woke aktivisternas nya harem Bluesky. Allt från hans egna konto. Annars kan man läsa lite här https://thatparkplace.com/cd-projekt-red-lore-designer-report...

Finns fler ställen men räcker med att bara googla han så kommer ju inget bra upp direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Nä inga förhoppningar håller med. Alla devs som gjorde witcher 3 till vad det är är borta eller utbytta som du säger. Men jag ber till pc gudarna att det inte blir en till Dragon Age The Veilguard.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av NordhNet:

Vad har man nu missat? Är det reddit/X-drama igen? 🤔

Skrivet av Siimuliize:

Nej inget sådant.

Skrivet av Siimuliize:

Det kommer från han själv. Han är aktiv både på X,Reddit och woke aktivisternas nya harem Bluesky. Allt från hans egna konto. Annars kan man läsa lite här https://thatparkplace.com/cd-projekt-red-lore-designer-report...

Finns fler ställen men räcker med att bara googla han så kommer ju inget bra upp direkt.

Så inte från reddit/X men från Reddit/X?

Skämt åsido så låter det väldigt mycket förvrängt och tagit ur sitt sammanhang men det är såklart helt upp till en själv hur man vill tolka det.

Jag tror jag letar upp info och sammanhang själv och gör min egen tolkning

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Så inte från reddit/X men från Reddit/X?

Skämt åsido så låter det väldigt mycket förvrängt och tagit ur sitt sammanhang men det är såklart helt upp till en själv hur man vill tolka det.

Jag tror jag letar upp info och sammanhang själv och gör min egen tolkning

Förvrängt är det inte? Bara gå och läsa vad han skriver från sitt egna konto. Sen om det är från bluesky, reddit eller x spelar ju ingen roll? Kunde like gärna varit skrivet här. Men helt rätt gör din egen tolkning som man ska göra. Gjorde likadant när vännen berättade om vem som kommer vara lore dev till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

De som lämnade har startat ett nytt bolag med namnet Rebel Wolves och det verkar vara många som lämnar. Tydligen nån vampyrspel är under utveckling. Det är mer intressant än Sugardaddy Inc. spel. Blir troligen ny Netflix flopp

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Nej inget sådant.

Min oro ligger i att Personen som skriver lore eller manuset till witcher 4 är en känd woke aktivist, sweet baby medlem samt gått ut med att witcher serien från netflix var väl skrivet och förstår ej varför serien gick i graven.

Fan så deprimerande. Bara glömma bort Witcher 4 och CDPR då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Fan så deprimerande. Bara glömma bort Witcher 4 och CDPR då.

CDPR och witcher 4. Bara att hoppas som sagt men ha inte för höga hopp. Jag kan lova dig att det inte blir en witcher 3 men mer än så vågar jag inte säga. Alla devs som var med och gjorde witcher 1 2 och 3 är ej kvar på CDPR.

De devs som låg bakom witcher 3 har ett nytt spel på g och studio så jag skulle nog säga att hålla mer koll på detta för det är mer hype runt detta spel än witcher 4 i mina kretsar både privat och online de jag pratat med.

https://www.youtube.com/watch?v=09fQFbNJ0pI

https://www.youtube.com/watch?v=18TxcWtbtiU Denna video säger allt jag behöver veta.