Anmäl dig till Roborock Challenge!

Nvidia lyfter skynket av Geforce RTX 5000-serien "Blackwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Jag tycker inte det är självklart att det ska testas på det sättet rakt upp och ner.

Korten som kommer nu är ju utvecklade för de positiva mjukvarufördelarna som kommer med korten. Att då lägga fokus på rent raster som i princip inga användare med dessa kort helt kommer förlita sig på blir missvisande.

Exempelvis Sweclockers prestandaindex är bara relaterat till rent raster. Likaså använder ni den listan när ni redovisar mest prestanda/krona och gör rekommendation över det mest privärda grafikkortet som exemplevis denna:

https://www.sweclockers.com/artikel/39560-basta-grafikkortsko...

Där specifikt skriver ni att ni använder prestandaindex som grund för besluten även om ni har med en kommentar att det bara gäller raster. För gemene man som kollar på den listan är det inte självklart vad raster betyder, de tittar mer på prestandaindexet och ser vilken som är högst och tänker att det kortet måste vara bäst.

Det blir ju egentligen helt fel eftersom det inte kommer vara den mest sannolika upplevelsen en användare kommer ha om de köper ett kort på den listan.

Jag själv har 17 spel på Steam och ungefär lika många på Epic. Av dessa spel är det enbart CS2 där jag inte kör DLSS (eftersom det inte finns). På Alan Wake 2 och CP2077 anänder jag även FG som är helt fantastisk på ett spel som detta eftersom mitt 4070 Ti Super når över 60 fps utan FG och därmed får jag ingen noterbar ökad latency med FG påslaget men betydligt trevligare upplevelse i 120fps. Nu är ju bara jag en person, men enligt Nvidias egna telemetri på deras hemsida använder ca 80% av deras användare DLSS.

En väldigt sund kommentar. Värst va ängsligt det är kring grafikkortens nya tekniker (för att inte nämna priser). Det är ju fantastisk teknik som ger korten längre livslängd innan en uppgradering. Nu med dp2.0 och pice5 så kan det nog vara tid att byta ut mitt Gtx1080 till någon mellanmodell i 5000 serien. Antagligen lär den hålla i 8 år också.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emomilol1213:

5090 here we go. Blir nog äntligen dags för high-end GPU för mig. Alltid annars legat på xx70 kort, skaffade 2080s begad efter 30xx release. Mekat hyffsat mycket med AI på sistone och gamedev så kan äntligen köra drömkortet. Starfield vill inte lira på 1440p ultra-wide med nuvarande 8GB VRAM tyvärr.

Om du inte har det redan så är det rekommenderat att skippa adapter och köpa en 12vHPWR kabel från tillverkaren som passar din nätdel

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av blunden:

Har datumet för när recensionsembargot lyfts tillkännagivits officiellt än?

Tyvärr varken officiellt eller inofficiellt.
Om jag skulle vara en person som satsade pengar skulle det nog vara ett ganska lågt odds på att det är dagen innan.
Med det sagt hart jag faktiskt inte hört något ännu.
Kommer väl info under NDA rätt snart hoppas jag, men jag uppdaterar så fort jag kan och får.

Permalänk
Medlem

Sitter kvar på mitt 3090 som jag köpte beg. Hoppas på något energieffektivt och billigt kort. Tror Intels 580 är lite för klent

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Alltså alla kretskort för en viss modell från alla tillverkare har ju samma specifikationer, knappast så att de varierar allting från exemplar till exemplar.

Däremot kan det finnas olika revisioner, men med det sagt så har han gjort bedömningen att kvalitén är bristfällig, och han är nog en av världens främsta när det gäller GPU reparationer.

För mig åtminstone är kretskortets kvalité viktigast av allt, garantin är oftast 2-3 år och den är värdelös om komponenterna går sönder eller kortet spricker efter 3-4 år.

Mvh

Å ena sidan har vi hundratals omdömen från faktiska ägare till korten som ger det skyhöga betyg, å andra sidan har vi EN person som säger att det är dåligt kvalitet.

Får hoppas det här reparations-geniet inte finner fel på samtliga kort i 50-serien, för i så fall får vi alla hoppa över denna generation helt och hållet.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-4200U @ 1.60Ghz
8mb ram
500mb hårddisk

VroooM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kleine:

Å ena sidan har vi hundratals omdömen från faktiska ägare till korten som ger det skyhöga betyg, å andra sidan har vi EN person som säger att det är dåligt kvalitet.

Får hoppas det här reparations-geniet inte finner fel på samtliga kort i 50-serien, för i så fall får vi alla hoppa över denna generation helt och hållet.

De faktiska ägarna har nog inte kunskapen eller verktygen för att bedöma huruvida kvalitén på kretskort och komponenter är bra eller dålig.

Hursomhelst så med allt sagt och skrivet så gillar jag personligen Suprim serien starkt, tycker den är stilren, tyst och sval.

Jag hade dock inte köpt det för överklockning eller liknande, då är nog ASUS ROG Matrix eller Galax HOF bättre lämpade.

För en vanlig användare som kör kortet med lägre eller standard powerlimit, spelar 2-6 timmar per dag, osv, så spelar det antagligen ingen större roll vilket kort man väljer, utan viktigast av allt är ett gediget GPU stöd som säkerställer att PCBn inte böjs över tid då det verkar vara den främsta orsaken till diverse haverier.

För övrigt så är PNY exempelvis den enda OEM som tillverkar Nvidias kort för workstations, otippat då de är ett mindre märke i Europa

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad motiverar att köpe ett 5090 istället för ett 5080 om man spelar i 4k? Är 16 gb vram för lite för 4k? Det låter som att 32 gb vram är overkill.

Prestandan kanske?

Vill du slå på dlss så är 5080 också överflödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hittills tycker jag SFF-vänliga MSI Inspire ser trevligast ut, även ASUS Prime ser trevligt ut, frågan är om ASUS skippar ProArt denna generation och bara kör Prime?

Asus har presenterat ROG Astral, ROG Strix, ASUS TUF Gaming och ASUS Prime.
https://rog.asus.com/articles/gaming-graphics-cards/introduci...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

De faktiska ägarna har nog inte kunskapen eller verktygen för att bedöma huruvida kvalitén på kretskort och komponenter är bra eller dålig.

Hursomhelst så med allt sagt och skrivet så gillar jag personligen Suprim serien starkt, tycker den är stilren, tyst och sval.

Jag hade dock inte köpt det för överklockning eller liknande, då är nog ASUS ROG Matrix eller Galax HOF bättre lämpade.

För en vanlig användare som kör kortet med lägre eller standard powerlimit, spelar 2-6 timmar per dag, osv, så spelar det antagligen ingen större roll vilket kort man väljer, utan viktigast av allt är ett gediget GPU stöd som säkerställer att PCBn inte böjs över tid då det verkar vara den främsta orsaken till diverse haverier.

För övrigt så är PNY exempelvis den enda OEM som tillverkar Nvidias kort för workstations, otippat då de är ett mindre märke i Europa

Mvh

Har kört, MSI, ASUS och PNY de senaste tre gångerna varav PNY är mitt senaste och det är med råge det tystaste och svalaste kortet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

När kan man vänta sig att benchmarks börjar ramla in?

Sitter på ett nytt 4080S som jag fortfarande kan returnera. Men vill inte lämna tillbaka förrän jag är säker på att 50xx är mycket bättre....

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Jag är sjukt taggad på att få gratis prestanda och bildkvalitet även med 4090 iom nya DLSS tekniken.
LinusTechTips laddade precis upp en vettig video med en build av cyberpunk som kör nya DLSS på 4090 och 5090.

Kan jag få över 100fps med allt maxat (ink path tracing) i 4k med bättre kvalitet än idag så kanske jag väntar med 5090 ett tag

Sjukt spännande.

jupp, har precis sätt deras klipp. håller med dig. från 3080 till 5090 kommer bli för mig en bra boost..

kollar nu på moore´s law is dead, när han pratar om 5000 serien:

https://www.youtube.com/watch?v=arXXWQImN-Y

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Sitter på ett nytt 4080S som jag fortfarande kan returnera. Men vill inte lämna tillbaka förrän jag är säker på att 50xx är mycket bättre....

Lämna tillbaka det Bara DLSS 4 är värt skillnaden, avsevärt bättre AI förmåga, osv.

Inget att fundera på.

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Runt 29e januari 😊 det kommer inte vara. Mycket bättre utanför RT skulle jag gissa
det enda är väl att ditt 4080 kan ersättas med motsvarade perf som 5070ti för 10390:-

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Lämna tillbaka det Bara DLSS 4 är värt skillnaden, avsevärt bättre AI förmåga, osv.

Inget att fundera på.

Mvh

Dlss 4 får du oavsett, skillnad är enbart Mega frame gen mot 4000 serien. Som vi inte vet hur den gör sig ännu

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Oj verkar lovande med DLSS 4!
Blurret som folk klagat på verkar vara fixat till stor del.

Skrivet av Querth:

Ja riktigt kul! Roligt att Digital foundry fått en förhandstitt också med ett engineering sample, går alltid dit när det gäller olika typer av bildkvalité i spel.

Lite kul att när jag skrivit att jag inte gillar blurr och förvrängningar i periferin av bilden och därför inte använder DLSS-uppskalning så har jag blivit attackerad av arga DLSS-fans som menar att det inte alls finns några såna problem. Nu när DF plötsligt gör en video där de tydligt visar artefakterna med den innevarande tekniken så antar jag att problemet trots allt finns?

Allt enligt principen "alla äter ju skit numera, varför äter du inte skit ihop med oss". 💁‍♂️

Permalänk
Medlem

Här kommer en potentiell teori med ganska hög sannolikhet till er alla med främst 4090 som vill uppgradera.
Om vi kollar alla jämförelser, klipp på youtube från diverse kanaler t.ex. Linus så ser vi att när de jämför så kör de performance mode på både 40xx serien och 50xx serien.

Min teori är att med nya DLSS tekniken som fungerar på bägge så kommer performance mode se ut som dagens quality om inte bättre. Ser vi på framerate med DLSS i performance mode idag så är den skyhög, finns inget som inte går att maxa i 4k med över 100fps i princip. Om detta stämmer så kan man lugnt sitta kvar med 4090.

OBS enbart en kvalificerad teori än så länge.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Asus har presenterat ROG Astral, ROG Strix, ASUS TUF Gaming och ASUS Prime.
https://rog.asus.com/articles/gaming-graphics-cards/introduci...

Lite snålt ändå.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trippy:

<Uppladdad bildlänk>

Ouf.. 51 ms latency med MFG x2 och 57 ms latency med MFG x4

För för er som inte vet hur mycket 50 ms faktiskt känns, testa själv här.

Har jag missat något, eller accepterar och spelar folk med 50-60 ms latency?
Kanske funkar med handkontroll eller ratt, men en mardröm om du ska spela med mus.

Nä, nog är det bara att stryka hela den featuren från kortet för ens egen del, om inte jag missat något här.

Hela Nvidias prestandaskryt över nya generationen är ju förövrigt baserat på MFG, vilket är rent svammel i praktiken.

Tack gode gud att det finns någon mer som reagerar över detta.

Bra länk till lag-testet för övrigt. 50 ms ger den här fina gummibandskänslan i markören.

Permalänk
Medlem

Förlåt. Någon rättar mig säkert här, men RTX 3080 12GB varianten ser väldigt ut att vara väldigt lik 5070ti?

https://www.sweclockers.com/test/33552-snabbtest-geforce-rtx-...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tack gode gud att det finns någon mer som reagerar över detta.

Bra länk till lag-testet för övrigt. 50 ms ger den här fina gummibandskänslan i markören.

Det står ju dock i texten att även vid 0ms har du 25-50mS fördröjning pga Java så den är ju inte jätte exakt.
Sen är en normal människas reaktion runt 140ms om jag inte missminner mig och native ger runt 33-50ms delay ändå... Så skillnaden är runt 0-15ms

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Och vad är latency vid native vid 20
-30 fps? Runt 30-40 ms eller så? Då är inte 50ish så farligt

Ingen spelar i 30 fps på PC. Man ställer ner grafiken tills du har minst 100-120 riktiga fps.
"50ms inte så farligt" lmao, holy shit är detta dagens gamers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Ingen spelar i 30 fps på PC. Man ställer ner grafiken tills du har minst 100-120 riktiga fps.
"50ms inte så farligt" lmao, holy shit är detta dagens gamers?

30fps I overdrive Pt är urgångs punkten i testet och med MFg så uppnår det 120+ fps.
skulle native fps vara högre så skulle MFg ha ännu lägre latency

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Alltså alla kretskort för en viss modell från alla tillverkare har ju samma specifikationer, knappast så att de varierar allting från exemplar till exemplar.

Nu tror jag att jag kanske missuppfattar, men alla tillverkare kör inte referens-PCB utan en del kör custom-PCB. Här vill jag framhålla Asus som har tagit fram och använt custom-PCB brett bland sina kort, inte bara till toppmodellerna.

Skrivet av Aeig:

För mig åtminstone är kretskortets kvalité viktigast av allt, garantin är oftast 2-3 år och den är värdelös om komponenterna går sönder eller kortet spricker efter 3-4 år.

Du får vänta tills det finns en sammanställning av vilka som har custom-PCB, för referens-PCB är ofta det tunnaste finncrispet som går att komma undan med. Lär dyka upp i takt med att recensionsembargon släpper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Nu tror jag att jag kanske missuppfattar, men alla tillverkare kör inte referens-PCB utan en del kör custom-PCB. Här vill jag framhålla Asus som har tagit fram och använt custom-PCB brett bland sina kort, inte bara till toppmodellerna.

Du har helt rätt i det du skriver, det jag åsyftar är att ex alla ASUS ROG Matrix RTX 4090 har samma komponenter/specifikation för just den modellen.

Sen finns det varians hos olika tillverkare givetvis, Asus Dual variant är mindre påkostad än Strix & Matrix.

Det jag åsyftade var att alla MSI Suprim X 4090s har samma specs, dvs alla är lika billiga under den vackra ytan.

Sen tror jag inte att det har någon större betydelse för en genomsnittlig användare med anti-sag stöd

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Lite kul att när jag skrivit att jag inte gillar blurr och förvrängningar i periferin av bilden och därför inte använder DLSS-uppskalning så har jag blivit attackerad av arga DLSS-fans som menar att det inte alls finns några såna problem. Nu när DF plötsligt gör en video där de tydligt visar artefakterna med den innevarande tekniken så antar jag att problemet trots allt finns?

Allt enligt principen "alla äter ju skit numera, varför äter du inte skit ihop med oss". 💁‍♂️

Jo, lite så. Har personligen använt DLSS en hel del men har alltid haft åsikten att tekniken är långt ifrån så bra som många, inklusive DF, försökt få den att framstå. Kände mig måttligt road då t ex Rich från DF spelade DOOM Eternal på ett 2060 med RT och aggressiv DLSS och försökte tuta i tittarna att detta var minsann en bra upplevelse medans jag satt och funderade på om han var helt blind och inte såg hur uppenbart blurrigt allt var.
Nya DLSS4 kanske till och med kan få mig att spela något spel med DLSS Performance i 4k, något jag inte tidigare gjort då allt under DLSS Quality varit en rejäl nedgradering visuellt i mina ögon och i princip aldrig värt det.

Permalänk
Medlem

Här kommer en potentiell teori med ganska hög sannolikhet till er alla med främst 4090 som vill uppgradera.
Om vi kollar alla jämförelser, klipp på youtube från diverse kanaler t.ex. Linus så ser vi att när de jämför så kör de performance mode på både 40xx serien och 50xx serien.

Min teori är att med nya DLSS tekniken som fungerar på bägge så kommer performance mode se ut som dagens quality om inte bättre. Ser vi på framerate med DLSS i performance mode idag så är den skyhög, finns inget som inte går att maxa i 4k med över 100fps i princip. Om detta stämmer så kan man lugnt sitta kvar med 4090.

OBS enbart en kvalificerad teori än så länge.

Linus är den absolut sista jag skulle titta på för att få reda på sånt, ja kan lika gärna läsa nvidias pressmeddelanden där dom lovar 30X prestandan varje generation. Han kan vara rolig men för objektiva seriösa tester är det rent trams.

Angående din teori så finns det en handfull spel som inte går att maxa ens i dlss quality 4k med 4090 nu. Lägger du till kommande spel i 2år frammåt har jag svårt att se din teori hålla. Att 1080p plötsligt skulle se ut som 1800p med en magisk axelryckning från Jensen har jag också svårt att tro.

Permalänk
Medlem

Har kört, MSI, ASUS och PNY de senaste tre gångerna varav PNY är mitt senaste och det är med råge det tystaste och svalaste kortet.

Den informationen är helt värdelös om du inte berättar specifikt vad det var för kylare.

I GeForce 30-serien låg t.ex. Asus TUF Gaming-kylaren i toppen som en av de tystaste och svalaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Linus är den absolut sista jag skulle titta på för att få reda på sånt, ja kan lika gärna läsa nvidias pressmeddelanden där dom lovar 30X prestandan varje generation. Han kan vara rolig men för objektiva seriösa tester är det rent trams.

Angående din teori så finns det en handfull spel som inte går att maxa ens i dlss quality 4k med 4090 nu. Lägger du till kommande spel i 2år frammåt har jag svårt att se din teori hålla. Att 1080p plötsligt skulle se ut som 1800p med en magisk axelryckning från Jensen har jag också svårt att tro.

Nu var Linus ett exempel på en person som var bland den första i YT världen som fick spela på ett 5090 vs 4090, men nvidia själva använder performance mode i sina showcases också samt alla andra egentligen för det är tydligen embargo på det.

Gällande paragraf två så är det därför detta är så extremt intressant eftersom det är performance mode vi pratar om, och då går det definitivt att maxa allt i 4k med hög fps med 4090 (äger ett). Vi vet redan att det är en ny teknik bakom DLSS 4.0 i grunden som är "transformer-based". Vi vet också att den ger bättre bildkvalitet.

Håller tummarna att min teori stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Sen är en normal människas reaktion runt 140ms

Du inser att detta är helt irrelevant för hur responsiv muspekaren känns? Det är inte fråga om att trycka på en knapp vid en given signal utan skillnaden i en rörelse tills något ändrar sig på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du inser att detta är helt irrelevant för hur responsiv muspekaren känns? Det är inte fråga om att trycka på en knapp vid en given signal utan skillnaden i en rörelse tills något ändrar sig på skärmen.

Japp jag vet 😊 menar bara att om du klickar och det tar 50ms så tar det dig ytterligare 140ms att uppfatta det 😉

Visa signatur