Anmäl dig till Roborock Challenge!

Söker soundbar till samsung 75" - Både ny och begagnad

Permalänk
Administrativ avgift

Söker soundbar till samsung 75" - Både ny och begagnad

Halloj har en 75 tummare från 2019 och söker nu efter lite bättre ljud min första tanke har varit och beställa en samsung för runt 5000:- men har även tänkt att kolla begagnat.

Några tips på vad man bör köpa/kolla efter? Bör jag bara googla varje modell som jag hittar och läsa recensionen?

(Har samsung mecenat så det blir extra billigt därav samsung)

Mina krav är ju såklart bra ljud till ett rimligt pris!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Halloj har en 75 tummare från 2019 och söker nu efter lite bättre ljud min första tanke har varit och beställa en samsung för runt 5000:- men har även tänkt att kolla begagnat.

Några tips på vad man bör köpa/kolla efter? Bör jag bara googla varje modell som jag hittar och läsa recensionen?

(Har samsung mecenat så det blir extra billigt därav samsung)

Mina krav är ju såklart bra ljud till ett rimligt pris!

Om du kan hitta samsungs flaggmodeller begagnade för det priset, så hade jag tagit en sådan

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Mega-Dark:

Om du kan hitta samsungs flaggmodeller begagnade för det priset, så hade jag tagit en sådan

Såklart tänkte mer utanför dom då det kan bli svårt o hitta toppmodeler för det priset

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Såklart tänkte mer utanför dom då det kan bli svårt o hitta toppmodeler för det priset

Jag tror det är svårt att ge förslag på bra grejer bakot i tiden.
Det man får göra är att se vad man hittar för grejer för det priset och i så fall läsa mer specifikt om just den.

Typ denna om du har möjlighet att åka till Trollhättan?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: SAMSUNG HW-Q96R ATMOS SOUNDBAR https://www.blocket.se/annons/alvsborg/samsung_hw_q96r_atmos_...
Annars är det bara att sitta lugnt i båten
Du kan ju kolla på HIFI torget också. Men tror inte det är många soundbars som kommer upp där.

Men både Klipsch Cinema, Samsung, Sonos ARC, JBL, Sony, LG mm har och brukar få rätt bra i tester.

Ett tips är i alla fall att fysiska bakhögtalare låter klart bättre än simulerade. Och även en dedikerad center (3.0 före 2.0) högtalare och en bas är att föredra

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.