Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Trådan handlar om PlayStation 5, inte politik. Några inlägg där detta glömts av har raderats.

- MOD

Ursäkta moderator men den där hårdnackade inställningen tycker jag inte håller alltid. Låt väl när det handlar om politik i allmänhet.

Om somliga kräver ”renläriga” spel utan några som helst inslag av sådant som kan tolkas politiskt, då bör man ju få diskutera det här. Det finns ju en given koppling till spelutveckling.

Många spelutvecklare är idag hårt ansatta av ideologiskt drivna tyckare på sociala medier som slår ner på precis allt som kan tolkas som Woke. Det blir ju helt ohållbart om man inte då kan få ta upp det här.

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto VI and Grand Theft Auto Online Could Be Sold Separately; Rockstar Is Targeting Solid 30 FPS on Consoles, According to Former Animator
https://wccftech.com/grand-theft-auto-vi-online-sold-separate...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Grand Theft Auto VI and Grand Theft Auto Online Could Be Sold Separately; Rockstar Is Targeting Solid 30 FPS on Consoles, According to Former Animator
https://wccftech.com/grand-theft-auto-vi-online-sold-separate...

30 fps och jag skiter i det. Minst 40 fps. Om det blir 30 på PS5 base och 60 på PS5 Pro kommer det att driva försäljningen av PS5 Pro som fasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://cdn.forza.net/strapi-uploads/assets/massive_FH_5_Radar_Announcement_3840x2160_EN_e73490d782.webp
Forza Horizon 5 Comes to PlayStation 5 in Spring 2025
The PlayStation 5 version of Forza Horizon 5, developed by Panic Button in partnership with Turn 10 Studios and Playground Games, will have the same content as the Xbox and PC releases of the game. Previously released Car Packs, as well as the Hot Wheels and Rally Adventure expansions, will also be available for purchase.

We are excited to see the Forza Horizon 5 community grow with new players on PS5, and we can't wait to see the creativity and skill these new creators, builders, and racers will bring to our vibrant community.
https://forza.net/news/forza-horizon-5-comes-to-ps5

Ska bli kul att spela FH5 med bättre grafik och mer fps än det lilla jag körde på min Xbox One X, var ansträngande för ögonen. Hoppas också att Ori-spelen kommer dyka upp snart.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Köpte/förbeställde Clair Obscur:Expedition 33 för 394 kr digitalt (PS+ rabatt och PS Stars-poäng).

Spelet är PS5 Pro-förbättrat och ser mycket fint ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Köpte/förbeställde Clair Obscur:Expedition 33 för 394 kr digitalt (PS+ rabatt och PS Stars-poäng).

Spelet är PS5 Pro-förbättrat och ser mycket fint ut.

De sålde ut collectors edition

https://x.com/expedition33/status/1884236416428958184

Prövar denna på gamepass

Permalänk
Medlem

Är inte mycket för collectors edition med statyetter och sånt. Är minimalistiskt lagd och köper bara digitalt utan extragrejer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av EdvinR:

Ursäkta moderator men den där hårdnackade inställningen tycker jag inte håller alltid. Låt väl när det handlar om politik i allmänhet.

Om somliga kräver ”renläriga” spel utan några som helst inslag av sådant som kan tolkas politiskt, då bör man ju få diskutera det här. Det finns ju en given koppling till spelutveckling.

Många spelutvecklare är idag hårt ansatta av ideologiskt drivna tyckare på sociala medier som slår ner på precis allt som kan tolkas som Woke. Det blir ju helt ohållbart om man inte då kan få ta upp det här.

Detta har förtydligats några gånger tidigare så vi kan ta det igen. För längre diskussioner om vårt regelverk och hur det implementeras föreslår jag, som vanligt, en tråd i Feedbacksektionen där den både kan uppmärksammas av fler (inklusive redaktionen) och därtill inte stör ursprungstrådens ämne.

• Man får diskutera frågor om företeelser i spel, trender man anser vara problematiska, sådant man vill/inte vill se i spel och så vidare.

• Man får inte diskutera sådana frågor på ett nedsättande eller kränkande vis. Detta förtydligas i våra regler och policy om politik .

Alltså, en saklig och ärlig diskussion där man är intresserad av att utbyta åsikter, förklara sin ståndpunkt, lyssna på de som tycker annorlunda etc. har vi inga problem med så länge den följer forumets regler i övrigt och passar den aktuella trådens ämne. Inlägg som bara vill skandera slagord, trycka sin åsikt i ansiktet på andra eller mest signalera vilket åsiktsläger man tillhör utgör dock inte underlag för diskussion utan landar närmare manifestation. Sådant tenderar vi moderera.

Inlägget som drog igång den kommentarskedja jag raderade tidigare föll med bred marginal i den sistnämnda kategorin och klampade fram och tillbaka över § 1.7 och våra trivselregler i övrigt. Även om den diskussion som följde innehöll inlägg som platsade i den förstnämnda kategorin (och därmed i sig skulle vara ok) behandlades återkommande sådant som näppeligen ryms inom denna tråds ämnesramar, och då stryker hela kedjan med. Alternativet vore att gå in och detaljredigera i en hel massa inlägg, vilket sällan är realistiskt.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ja färgen var inget problem, men lätet är där. Det är dock bara när den läser från skivan vilket den gör precis i början när man startar spelet, eller laddar in det första gången, sen är den tyst. Det lätet är ju dock vibrationer, och då min står på golvet på övervåningen, så fortplantar sig vibrationerna rakt ner i golvet och låter så in i helvete på nedervåningen, så min fru undrar vad jag pysslar med. Därav att jag även beställt vertikalstället.

Skrivet av Songless:

Hahaha! 🤣 Okey. Ja precis. Du har ju faktiskt rätt i att läsaren står direkt på bänkskivan. Man kanske kan smälla dit ett par möbeltassar eller liknande och se om det blir mindre väsen. 🤔😄 Skador ju inte att testa iaf. 😁

Fick hem vertikalstället igår, och kan direkt konstatera att vibrationsljudet från Blu-Ray spelaren gått ner markant. Den låter fortfarande precis när den spinner upp, men betydligt mindre nu då ljudet inte fortplantar sig ner i golvet på samma sätt.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Creator of Bloodborne 60fps Patch Says Sony Has Sent Him a DMCA Takedown — but Why Now?
https://www.ign.com/articles/creator-of-bloodborne-60fps-patc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Creator of Bloodborne 60fps Patch Says Sony Has Sent Him a DMCA Takedown — but Why Now?
https://www.ign.com/articles/creator-of-bloodborne-60fps-patc...

Kan ju betyda att de själva faktiskt håller på med en remaster/remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Kan ju betyda att de själva faktiskt håller på med en remaster/remake.

Det kan vara så men det är också den minst troliga anledningen. Men det vore ju nice.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Vem gör remaken då?
Bluepoint har slösat fyra år på live service...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Vem gör remaken då?
Bluepoint har slösat fyra år på live service...

Kan ju vara att de precis har fått jobbet.

Permalänk
Medlem

Var det inte så att FromSoft haft mycket annat att göra och Sony vill inte pressa dom att göra en remake/remaster av Bloodborne? Läste det någonstans men minns inte var.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Var det inte så att FromSoft haft mycket annat att göra och Sony vill inte pressa dom att göra en remake/remaster av Bloodborne? Läste det någonstans men minns inte var.

Jag tycker att en remake är helt onödig. Spelet behöver knappt ens en remaster. Det enda som behövs är en 60 fps-patch.

Jag tycker att det är mkt bättre att lägga resurserna på Bloodborne 2. Men Fromsoft är ju inte ägt av Sony. De har kanske andra spel på agendan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tycker att en remake är helt onödig. Spelet behöver knappt ens en remaster. Det enda som behövs är en 60 fps-patch.

Jag tycker att det är mkt bättre att lägga resurserna på Bloodborne 2. Men Fromsoft är ju inte ägt av Sony. De har kanske andra spel på agendan.

Absolut

Spelat det på PC och tycker inte alls något bör ändras eller försämras för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Fick hem vertikalstället igår, och kan direkt konstatera att vibrationsljudet från Blu-Ray spelaren gått ner markant. Den låter fortfarande precis när den spinner upp, men betydligt mindre nu då ljudet inte fortplantar sig ner i golvet på samma sätt.

Nice! Testade med möbeltassar på min. Blev också lite bättre iaf. 😁

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag måste backa lite på Stellar Blade. Alltså, jesus vad bra grafik det är när man väl kommer till Xion och Wastelands.

Spelet måste alltså inte vara särskilt optimerat i början eller så var min hjärna trött

Permalänk
Medlem

Med mina livsplaneringar: Ska jag köpa Marvel's Spider-Man Remastered till ps5 nu och sedan om 8 månader köpa spider-man 2 till ps5? Eller ska jag köpa spider-man 2 nu, utan ettan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmmoGT:

Med mina livsplaneringar: Ska jag köpa Marvel's Spider-Man Remastered till ps5 nu och sedan om 8 månader köpa spider-man 2 till ps5? Eller ska jag köpa spider-man 2 nu, utan ettan?

inte helt hundra men tror 2an är en direkt fortsättning på ettan, så kan vara värt att ha i åtanke.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för er som kör med WiFi på PS5 PRO.
Har på senaste tiden fått jäkligt mycket disconnects när jag laddar hem stora spel.
WiFi:t låser sig och den tappar anslutningen till internet.
Enligt routern har de fortfarande kontakt men inget internet.
Efter en omstart av konsolen startar WiFi:t upp som vanligt till man börjar ladda hem igen.
Spel funkar utan problem.
Provat låsa till 5ghz utan framgång.

Många som har detta problemet om man läser på reddit och det talas om allt från hårdvaruproblem till mjukvara samt olika problem med komplatibla routrar osv.
Några som byt enhet flera gånger men fått samma problem.
Min äldre OG ps5:a har inga problem.med WiFi:t alls.

Kör trådat nu och det verkar funka utan problem trots tunga nerladdningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmmoGT:

Ettan definitivt. Tycker nog det är bättre än tvåan på många sätt. Tvåan har några improvements i gameplay så blir svårt att köra tvåan och sen ettan tror jag. Och storyn hänger bättre ihop om man kör ettan först.

Permalänk
Medlem

Spiderman 1 är ett bättre spel, rakt av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Spiderman 1 är ett bättre spel, rakt av.

Men beror det på att man spelade det först? Jag tycker att storyn är bättre i 1:an.

Men gameplay är bättre i det andra spelet. Och sista halvan av spelet är fantastiskt! Det jag håller emot 2:an är den något sega inledningen av spelet. Men från ”den svarta dräkten” och framåt är spelet 10/10 hur lätt som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widde:

Hur ser det ut för er som kör med WiFi på PS5 PRO.
Har på senaste tiden fått jäkligt mycket disconnects när jag laddar hem stora spel.
WiFi:t låser sig och den tappar anslutningen till internet.
Enligt routern har de fortfarande kontakt men inget internet.
Efter en omstart av konsolen startar WiFi:t upp som vanligt till man börjar ladda hem igen.
Spel funkar utan problem.
Provat låsa till 5ghz utan framgång.

Många som har detta problemet om man läser på reddit och det talas om allt från hårdvaruproblem till mjukvara samt olika problem med komplatibla routrar osv.
Några som byt enhet flera gånger men fått samma problem.
Min äldre OG ps5:a har inga problem.med WiFi:t alls.

Kör trådat nu och det verkar funka utan problem trots tunga nerladdningar.

Har min kopplad till 2,4ghz Unifi U6 Lite AP. Funkar felfritt både till spel och nedladdningar. Däremot fungerar inte företagets VPN-tjänst lika bra 😄 Tur man kan sysselsätta sig när jobbet ligger nere 😅

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Men beror det på att man spelade det först? Jag tycker att storyn är bättre i 1:an.

Men gameplay är bättre i det andra spelet. Och sista halvan av spelet är fantastiskt! Det jag håller emot 2:an är den något sega inledningen av spelet. Men från ”den svarta dräkten” och framåt är spelet 10/10 hur lätt som helst.

Håller inte alls med om sista halvan av 2:an. Gillar varken de nya fienderna eller vad som händer med kartan, och eftersom det är ett Spiderman-spel så kan de inte ta storyn nånstans barnförbjudet heller vilket hindrar dom från att faktiskt visa upp konsekvenserna av vad som händer.