Rekord i antal öppna webbläsarfönster och flikar?

Permalänk
Expertgissare

🫣

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt flikar

Permalänk

Flikar kan vara både bra och, oftast, ett jävla otyg. Tidigare tyckte jag det var jobbigt att det låg flikar kvar som man hade för avsikt att återkomma till men som man av någon anledning aldrig blev av.
Sedan ganska lång tid har jag Firefox inställd på att ta bort alla flikar när webbläsaren stängs och jag kan ärligt säga att det är väldigt skönt att slippa att webbläsaren öppnas med massa flikar.

Skulle webbläsaren stängas av misstag kan man ändå återställa senaste sessionen.

Ingen hjälp för TS kanske, men det länkades till tråden från framsidan.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

🫣
<Uppladdad bildlänk>

Haha infinite, de går aldrig stänga alltså 😁

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag har orimligt många tabbar öppna, det har lite blivit min "to-do lista" så jag inte tappar bort det (men saker jag inte vill spara som favoriter/bokmärken).

Skulle förmodligen må bra av att köra någon slags reading list, men det där med att lära en gammal hund att sitta...

Vad er andras ursäkt?

Permalänk
Medlem

Jag har nog 20-30 flikar öppna normalt, men sällan jag har fler än 2 fönster då jag bara har 2 skärmar.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk

Så få som möjligt.
Kanske max 5 privat och 15 på jobbet

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB

Permalänk
Medlem

För att jävlas med kollegor på jobbet så stänger jag aldrig ner flikarna..
Allting lika roligt att höra "vem FAN har 100 flikar upp samtidigt"

Tidigare så stängde jag jag ner flikar men efter jag lämnar ett 10 ta uppe så blev någon irriterad, så blev bara roligare att lämna x10 fler flikar uppe

Brave är värst, öppnar upp allt igen..om man inte ändrar i inställningarna.. mohahaha!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Har alla sidor bokmärkta och katalogiserade i mappar med undermappar osv. Tycker jag funkar bra. Har oftast bara en eller två sidor öppna.

Permalänk
Medlem

Har ett annat olika profiler. Men, runt 75 öppna just nu i sweclockers-profilen, max öppna i något fönster någon gång (en profil kan ju ha flera fönster öppna) är väl runt 1500 eller så, har en massa ram som inte används alltid, så varför inte....
Oanvända flickar går ju i dvala och minnesanvändningen skalar ju exakt med antalet flickar.

Citat:

Order is needed by the ignorant but it takes a genius to master chaos.

Permalänk

Det var inte dåligt med flikar 😂 själv har man kanske 3-4 stycken 😁

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Mellan 4-10 beroende på vad man gör delat på tre skärmar.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Blir det fler än 10 så är det för mycket.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan jag nog komma upp runt tio, när jag klickar runt på youtube och lägger flikarna som kö. Men annars är det i regel ett par tre stycken. Men stänger av datorn varje kväll och rensar därmed webbläsaren. Så neh. Inga mängder.

Permalänk
Medlem

4

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Vi vet ju alla att flikar egentligen bara används för porr..

Permalänk
Medlem

Jisses, och jag som trodde polaren hade sjukt mycket med sina 2000+ flikar i FF. Själv har jag _aldrig_ mer än 10 öppna flikar samtidigt. Normalt är 3. Allt ordnat snyggt och prydligt med mappar för att snabbt hitta det man vill ha, i ett fönster så klart.

Skulle nog må dåligt av att ha det som hon hade, snuddar på horder-beteende.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

5-6 stycken kanske om jag jobbar med något. 2-3 normalt sett.

Permalänk
Medlem

Så många som behövs för arbetet man gör för stunden. Sedan stänger man dem. Tror jag som mest haft cirka 20 öppna.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Jag har 210 stycken igång, 43 +167 i respektive fönster/skärm på stationära datorn. För mycket på gång som inte blir färdigt helt enkelt

Permalänk
Medlem

Absolut max 10! Acceptabelt med 20 totalt i två fönster men allt över det är bara fel (enligt mig själv såklart)

Sen det absolut viktigaste, allt stängs ner om inte varje dag så varannan

Men då försöker jag också vara så minimalistisk som möjligt när det kommer till min personliga dator/webbläsare. Önskar bara att jag skulle kunna vara så med min mail men man kan inte få allt i livet.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag missbrukar själv flikarna istället för att använda bokmärken, men det där var lite extremt även för mig

Så här ser det ut just nu här:

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

En fördel med Brave på Android är att efter 100 står det bara så behöver man inte tänka på det längre. Utöver en Chromebook jag har liggande så har jag ingen modern enhet som har minsta problem men hundratals flikar öppna iallafall, så vad som är rimligt handlar väl mer om huruvida du faktiskt kan/kommer hitta någon given flik igen, i den aspekten så brukar jag på PC ha ett gäng grupperingar- ett fönster browser end säg 20 flikar tillhörande en aktivitet och sedan liknande för andra aktiviteter.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Flikar > bokmärken

Men jag har nog inte ens 1000 regelbundet

Permalänk
Medlem

Mamma Mia... Kanske en dum fråga, men om man stänger av datorn stängs inte webbläsaren och alla flikar då? (I Firefox kan man iofs välja 'Återställ föregående session', men det lär ju ta tid.) Eller förstod jag rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

En fördel med Brave på Android är att efter 100 står det bara så behöver man inte tänka på det längre.

Det är samma med Chrome på Android

Skrivet av coae:

Mamma Mia... Kanske en dum fråga, men om man stänger av datorn stängs inte webbläsaren och alla flikar då? (I Firefox kan man iofs välja 'Återställ föregående session', men det lär ju ta tid.) Eller förstod jag rätt?

Du förstod det delvis rätt. Ja, återställ föregående session men på Firefox laddas inte flikarna in förräns man trycker på fliken. Jag har typ 200 flikar totalt i 2 fönster, men bara typ 5-10 flikar som används

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Om inte förr börjar jag stänga ner flikarna när det inte längre går att läsa deras rubriker.

Förstår inte varför man skulle behöva fler. Finns ju bokmärken om man vill spara något.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Oftast 2 fönster öppet. 1 fönster per skärm
Varierar mellan 2 - 10 flikar per fönster beroende på vad jag gör.
Stänger alltid ner det jag inte använder och sparar det jag vill ha kvar i bokmärken.
Hatar när det blir för rörigt, vill hitta saker lätt.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av coae:

hibernate, så stängs datorn av, men allt kvar i minnet, så att säga, när den startas upp igen.

Permalänk
Medlem

Jösses, det där lät så ostrukturerat att jag ryser. Allt över 20 flikar är KAOS. Sen att vissa fungerar bättre med "organiserat kaos" är väl något man kan tycka, är dock ganska övertygad om att det finns forskning som bevisar motsatsen.

Jag föreställer mig personer med "för många" flikar igång är sådana man måste tjata på för att producera dokumentation som alla behöver.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"