Målgruppen som köper ett begagnat konsolpaket för 23k skulle jag tro är extremt liten. Låter som nypris på både konsolen och VR-headsetet? VR-headsetet är nog inte jätteattraktivt heller nära fullpris då det säljer extremt dåligt . Skulle tippa på halva priset eller 75% max om det är nyköpt och i nyskick.
Spel är inte värda så mycket heller.
Men får du det så är det kanon, kanske sälja av grejerna för sig.
Realistiskt skulle jag tippa max 15000 för konsol och vr med ca 10 nyare populära titlar. För sig nån tusing till.
Tycker det är svårt att sälja dessa premiumprodukter för målgruppen som köper dessa är ganska liten och dom som köper har råd med ett nytt. Man köper inte en ps5 pro för 9800kr för att ”spara” 700kr på ett helt nytt oavsett om det är köpt förra veckan eller ej.
Man köper för 7500-8000 för man är inte 100 sugen ”men för det priset..” om du förstår vad jag menar.
Sen att det ligger annonser för 90% av nypriset säger ingenting.
Att man dessutom får en kanondator för 23k så skulle endast 1 dåre köpa detta begagnat för samma summa..
Men bara ut med det om det skulle bli aktuellt. Marknaden ljuger inte och det finns alltid nån som ger extra så med lite tur.
Jag har fler än 10 nya populära spel + andra tillbehör också. Jag tror att jag får följande:
7000 sek för PS5 Pro
1000 sek för skivläsare
4000 sek för PSVR2
2000 för ps portal.
—-
Sa
Jag tror definitivt att jag får 6000 sek för mina spel. Givet priserna på Tradera skulle jag få nära 1300 sek för Silent Hill 2, Stellar Blade och Star Wars Outlaws. Det är bara 3 spel. Jag har många många fler spel än så.