Examensarbete - enkät för utvecklare

Permalänk
Medlem

Examensarbete - enkät för utvecklare

Hej Swec!

Närmar mig slutet på min utbildning till DevOps engineer och arbetar med mitt examensarbete, för att få ihop ett gediget resultat behöver jag fler svar i min enkät angående CI/CI och automation/containerization.

Arbetar du med utveckling eller i närheten av utvecklingskedjan och har ett par minuter att avvara skulle jag vara tacksam!

https://forms.gle/VKphjVYCr8hKpvoUA

Permalänk
Medlem

Svarat, men en kommentar från mig är att det kan vara svårt att jämföra mellan manuella processer och automatiska CI/CD om man inte var med i själva övergången själv.

Permalänk
Medlem

Svarat

Vissa frågor som bara borde ha 1 svar är flervalsfrågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Svarat, men en kommentar från mig är att det kan vara svårt att jämföra mellan manuella processer och automatiska CI/CD om man inte var med i själva övergången själv.

Jo, det är jag medveten om, men ville lämna alternativen öppna för de som kan svara.
Tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Svarat

Vissa frågor som bara borde ha 1 svar är flervalsfrågor.

Jag har på förfrågan tillåtit fler alternativ på vissa frågor som originellt bara hade ett alternativ, antar att det är någon av dom du syftar på, men var gärna mer specifik ifall jag gjort en ordentlig blunder!

Permalänk
Medlem

Svarat men vill ge lite feekback på utformningen och frågorna.

På första frågan ville jag svara både Utvecklare och DevOps vilket inte var möjligt.

Några av de andra frågorna hade inte riktigt klockrena alternativ. Inte helt fel men inte helt rätt heller.

Vissa alternativ borde inte ha klumpats ihop, exempelvis "Vi kan deploya oftare utan rädsla för fel".
Vi minskar risken för fel, men vår deployfrekvens har knappast ändrats. Det är två olika saker.

Bäst format tycker jag nog frågan att minimera downtime är.
Om jag fått designa om formuläret hade jag nog velat göra nästan många frågor till det formatet där de nuvarande svarsalternativen är påståenden med en skala 0-5 för hur mycket jag håller med.
Exempelvis
Vi kan deploya oftare, 0, 1, 2, 3, 4, 5
Vi är mindre rädda för fel, 0, 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av holycrap:

Svarat men vill ge lite feekback på utformningen och frågorna.

På första frågan ville jag svara både Utvecklare och DevOps vilket inte var möjligt.

Några av de andra frågorna hade inte riktigt klockrena alternativ. Inte helt fel men inte helt rätt heller.

Vissa alternativ borde inte ha klumpats ihop, exempelvis "Vi kan deploya oftare utan rädsla för fel".
Vi minskar risken för fel, men vår deployfrekvens har knappast ändrats. Det är två olika saker.

Bäst format tycker jag nog frågan att minimera downtime är.
Om jag fått designa om formuläret hade jag nog velat göra nästan många frågor till det formatet där de nuvarande svarsalternativen är påståenden med en skala 0-5 för hur mycket jag håller med.
Exempelvis
Vi kan deploya oftare, 0, 1, 2, 3, 4, 5
Vi är mindre rädda för fel, 0, 1, 2, 3, 4, 5

Tack för feedback!
Kan nog hålla med om det, 0-5 skalan, hade samtidigt gjort det enklare för mig att analysera svaren efteråt också!
Och tack för svaren!