Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Tack för info och tipset om aktivt bankkort - det har jag.
Tyvärr fungerar det fortsatt inte. Anledningen till att jag angav indisk adress är för att jag såg det som tips hos CJS -
https://cjscdkeys.zendesk.com/hc/en-gb/articles/2544118221494...

Där står det också att man inte skall ha en aktiv prenumeration, vilket jag inte har på Gamepass, men.. Jag har en prenumeration på Microsoft 365 Family. Vet inte om det kan störa.
Funderar på att skapa ett helt nytt MS-konto via Indien-VPN och testa en av koderna. Bara för att se om det alls fungerar.

Edit: Testade att skapa ett nytt MS-konto när jag hade Indien-VPN på, då fungerade det att aktivera en kod.
Då vet jag att koden funkar iaf.
Om jag inte hittar någon annan lösning får jag väl köra på nya kontot på xboxen... Drygt, men svårt att klaga 🤣

Om du kör på pc så räcker det med att du är inloggade på MS konto som har game pass på MS store så kan du fortfarande spela spelen från ditt main konto via Xbox launcher dock gäller detta bara gamepass spel och inte EA play spel.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Om du kör på pc så räcker det med att du är inloggade på MS konto som har game pass på MS store så kan du fortfarande spela spelen från ditt main konto via Xbox launcher dock gäller detta bara gamepass spel och inte EA play spel.

Jag kör både på PC och Xbox, så det var ett bra tips! Tack 😊
Funderar på att adoptera mitt indiska alter ego och lägga till honom i familjen hos MS.
Kanske gör det att vi andra familjemedlemmar kan dra nytta av GP på
Xbox’en då.

Permalänk

Nu var det längesedan jag gjorde detta, men fick liknande fel för något år sedan. Jag kontakta chatten på Microsoft och de länka rätt koden. Du kan ju försöka med chatten, fast det inte är exakt samma problem.