Hackad eller bara någon bugg med Windows Font?
Har skapat en applikation i C#, Winforms .NET och använder mest PowerShell ISE och Visual Studio.
I applikationen så har jag en konfigurationsfil som jag läser mot appen vid varje uppstart. För att monitorera olika saker som tema i Windows och liknande för att applicera på appens alla kontrollers/knappar/flikar osv.
Men idag när jag skulle köra en vanlig test så märkte jag att konfig filen inte längre fungerade som tänkt. Så gick in i temp och öppnade filen som finns i "C:\Windows\Temp". Ser då att toppen av filen som vanligtvis läst in en mängd olika saker såsom OS, version, tid på datorn och liknande inte längre visar detta högst upp i ini filen. I mitten så slår allting som det skall, dvs min toggle för on/off på olika andra saker läses in i filen som det skall. Längst ner i filen finns ~16k kinesiska tecken..........
Tar lite exempel nedan

Mest så verkar det stå
The most beautiful thing about this bowl is the most beautiful thing.
The most beautiful thing about the bowl is the bowl of the most beautiful thing.
The bowl is full of water, the water ...
The 1984 World Cup was held in Beijing on July 14, 2009. The 1984 World Cup was held in Beijing on July 14, 2009.
Har Windows 10 med senaste uppdateringar. Och har diverse Windows tjänster som inte används avstängt. Och en brandvägg aktiv med Whitelist rules. Allting som inte finns i Whitelist oavsett om det är Microsoft eller inte blockeras. Har i princip bara Internet access på Steam, Firefox, Chrome.
Är det någon "bugg" som inträffat i min konfigurations fil. Eller känner ni igen texterna.... tänker om det kan vara någon font grej som ballat ur och istället spottar ur sig random saker såsom Lorum Ipsum. Men blir samtidigt fundersam. Är man en hacker så kanske man inte brukar skriva in data i befintliga konfig filer utan skapar sin egen, som man sedan tar bort efter runtime.
Tack på förhand.