Vinn nätagg från Seasonic

Är 180 cm lång och smal, vilken DXRACER stol hade ni tagit Large eller XL?

Permalänk

Är 180 cm lång och smal, vilken DXRACER stol hade ni tagit Large eller XL?

Hej. Jag vill ha svart stol från DXRacer. Har haft DXracer innan och I love it. Nu är frågan, jag ör 180 cm lång och smal. Ska man ta XL eller L? Funderar på om XL kanske är för bredd så att det känns för stort att sitta i den? Vet intevad jag har haft för storlek på tidigare stolar. Och nej det är DXRacer som gäller, ingen annan. Jag vill ha det jag gillar.

https://www.maxgaming.se/sv/dxracer-prince/prince-p132-n

https://www.maxgaming.se/sv/dxracer-formula/formula-xl-svart-...

Permalänk
Medlem

Tror large räcker. Jag är 187cm själv och har en dxracer Iron series dock finns den inte kvar tror jag.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

Tror large räcker. Jag är 187cm själv och har en dxracer Iron series dock finns den inte kvar tror jag.

Are you sure?

Permalänk
Medlem

För mig personligen hade jag tagit den större stolen, har hellre en lite för stor stol, då kan man *slappa* mer i den, slänga upp benet vid behov osv.

*edit: Har också en inbiten teori om att större/XL versioner är mer robusta och håller bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Are you sure?

ja är säcker på att xl är mer för tyngre personer och och då har dom tyngre motstånd i fjädringen och det blit svårt att då att få back stolen

Permalänk

Tror jag tar en Large. När det är XL tänker jag att den är för mer runda personer alltså mer utbreddad på sidorna. Large är nog bäata alternativen då jag inte är så tung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Tror jag tar en Large. När det är XL tänker jag att den är för mer runda personer alltså mer utbreddad på sidorna. Large är nog bäata alternativen då jag inte är så tung.

Skrytpelle...
Lycka till med stolen och återkoppla om du blir nöjd.

Permalänk
Skrivet av superpwnguin:

Skrytpelle...
Lycka till med stolen och återkoppla om du blir nöjd.

Haha menade inte så LUL

Permalänk

Jag tog en XL då jag kom på att jag tränar och kommer antagligen bli tyngre i framtiden.

Permalänk

Fick stolen idag, den var perfekt. Märkte dock som någon tidigare nämn i tråden, 15% segare att få ner backseat och kuddarna var lite hårdare än på min gamla. Men det är för att den var för större personer men tänker de mjuknar till