Vinn nätagg från Seasonic

Köpråd bärbar dator för kontorsjobb och redigering av videos

Permalänk

Köpråd bärbar dator för kontorsjobb och redigering av videos

Hej!

Har svårt att komma fram till vilken dator jag ska köpa. Användningsområdet är kontorarbete, surfandes och att redigera enklare videor till youtube och till e-kurser. Jag vill ha en laptop med en skärm på mellan 13-15 tum. Budget på max 15k men vill gärna hitta något billigare än så.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Baserat på din beskrivning så är det ju inte top-of-the-top som efterfrågas.
Refurbished företagsdator: Typ Dell Latitude, Precision (om du vill ha GPU). HP Elitebook. Finns säkert fler, jag kan dem inte.
Saken är den, att företag byter sina datorer var 5:e år. och de köper sällan de billigaste plastskräpet heller. Så, något äldre generation hårdvara, mycket bättre byggkvalitet, till ett pris som är fördelaktigt.
Min jobbdator börjar närma sig tidsgränsen, det är en i7-gen11. Så där i krokarna ligger de senaste refurbished, skulle jag gissa.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Hur tunga videoprogram?

Permalänk
Skrivet av chris1900:

Hej!

Har svårt att komma fram till vilken dator jag ska köpa. Användningsområdet är kontorarbete, surfandes och att redigera enklare videor till youtube och till e-kurser. Jag vill ha en laptop med en skärm på mellan 13-15 tum. Budget på max 15k men vill gärna hitta något billigare än så.

Tack på förhand!

Du får en ny MacBook Air inom budget om du inte absolut måste ha Windowsprogram och om du klarar dig med 256 GB SSD. Budgetalternativet är som sagt en begagnad företagsdator, men det kommer vara milsvid skillnad i prestanda, skärmkvalitet och ljudnivå, till Macens fördel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -