Behöver råd angående ljud och mic

Permalänk

Behöver råd angående ljud och mic

Hej

Jag jobbar lite med min nya setup och behöver lite råd och stöd. Tips på setupen är varmt välkommen men det jag behöver hjälp med är:

Jag kollar på att byta ut mitt headset då jag inte tycker om det. Passar dåligt på mitt huvud.
Har en Steelseries Arctis 9

Alternativ jag kollat på:

https://www.maxgaming.se/sv/mikrofoner/t688-mikrofon-bundle-k...

Fifine T688 mic bundle om jag kan ha separat mic.
Det är lite oklart på vart jag kan fästa den(se bild)
Värt att notera är att jag kommer byta skärmar till två 27” alt en 27 en 24 inom snar framtid.

Behöver klura ut ett par bra hörlurar till dem.

Funderat på IEMS men de verkar vara ganska bra på att stänga ut ljud vilket är bra i normala fall.
Men jag gibbar i princip enbart när min dotter sover och jag behöver höra henne ifall hon vaknar.

Headphones verkar inte vara så bra för gaming enligt vissa forum. Därav ett bra headset där mic är avtagbar är intressant.

Om inte mic funkar så tror jag det blir dessa alternativt de trådlösa då det är snyggare. Vill har snygg kabeldragning men trådbundet är endast intressant med micarm då det går att gömma kabeln

https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-headset/blackshark-v2-...

Permalänk
Medlem

Jag körde länge med Dt770 pro och modmic. Ja, det blev väl en extra sladd att ta hand om men flätade ihop dom och fick ruskigt bra ljud och förvånansvärt bra mic.

Nu kör jag fortfarande dt770 pro men med en røde mic med arm. Mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Enligt mig skulle open back hörlurar passa dig jätte bra då du får bättre ljud och du hör dig själv + din dotter. Så du kommer automatiskt inte prata lika högt som du brukar göra.
Angående mic så skulle du antingen kunna köra med en mic som står på ett bordsstativ eller justera ditt setup lite grann.

Jag vet inte vilka forum du har kollat på men headphones är oftast bara objektivt bättre när det gäller sound stage och kvaliten på ljudet. Ett headset är bara en headphone med mikrofon.

Permalänk
Skrivet av MayoLayo:

Enligt mig skulle open back hörlurar passa dig jätte bra då du får bättre ljud och du hör dig själv + din dotter. Så du kommer automatiskt inte prata lika högt som du brukar göra.
Angående mic så skulle du antingen kunna köra med en mic som står på ett bordsstativ eller justera ditt setup lite grann.

Jag vet inte vilka forum du har kollat på men headphones är oftast bara objektivt bättre när det gäller sound stage och kvaliten på ljudet. Ett headset är bara en headphone med mikrofon.

Tack för tips, open back får det nog bli!
Jag har beställt mic nu iallafall så får jag testa lite olika setups.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par JBL tour one M3, kopplar dem med usb-c till datorn (inbyggd dac) och kan via appen i telefonen köra eq, ha igång ambiant aware osv, så jag hör bra runt om. Blir väldigt likt öppna lurar.
De har blåtand och mikrofonen fungerar helt ok.
Riktigt nöjd med ljudet och de är väldigt bekväma.