Call Of Duty demo ikväll

Permalänk
Medlem

mycket lovande :D... man dreglade när man tittade upp mot luftvärnselden

Permalänk
Medlem

Grym känsla, jaooo! Bättre än MOHAA t.o.m.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta var grymt, fy fan va fet spel känsla

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Tänk er vad de kommer kunna göra för motsvarande spel med en modifierad Doom III motor om ett par år... phett me cuttish.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ååååh fan vad underbart det sru ut. Har nu laddat ner och kollat på E3 och Qcon filmerna. Ser lagom snyggt ut och stämningen ser ut att vara på hög nivå. Såg lite jobbigt ut det där med siktet bara. Såg ut som att man måste trycka på en "sikt-knapp" hela tiden för att inte skjuta åt helvete om man inte är på väldigt nära avstånd från den man ska skjuta. Men det vänjer man sig nog vid. Men som trogen Discovery-nörd så har jag hört att de alierades automatvapen var mycket bättre än tyskarnas bla för dom funkade bra att sikta med utan att behöva stå still och sikta med axelstödet mot axeln. Är det så så kanske dom har överdrivit lite med vapnets sikt-egenskap när man går/springer. För vad jag vet så ska detta vara ett realistiskt spel.

Jag vet, jag tänker för mycket

En annan sak jag märkte med siktet var att vapnet liksom visades på ett nytt sätt. Iaf när man siktade då man använde det riktiga siktet på vapnet istället för ett litet kryss i mitten av skärmen. Då skymmer också vapnet på ena sidan. Men ett stort plus för detta! Bla för att det verkar vara en unik sak. Har inte sett det innan.

Kolla in Q3 modden True Combat, där siktar man med hjälp av "iron sights"...askul ett tag iaf

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Ruskigt bra.

Edit: Men för kort demo, spela igenom det på typ 5min andra gången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n00bJONTE
Ruskigt bra.

Edit: Men för kort demo, spela igenom det på typ 5min andra gången.

Håller med, kort demo som fan, men den var ändå kul och spela igenom flera gånger i rad...

Någon som vet när hela spelet kommer?

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Ooops här skrev jag något korkat....tar bort det nu lol

Edit: Kan skriva nåt vettigt istället ju

Detta verkar ju sjukt, måste man ha 256 MB på grafikkortet för att ha max texturer på??? Det har jag aldrig varit med om förut.
Hur många kort har det egentligen?

"Video cards with 32MB of video RAM should only use the Low General Textures setting

Video cards with 64MB or 128 MB of video RAM are able to use the Medium General Textures setting.

Video cards with 256MB of video RAM are able to use the High General Textures setting."

Permalänk
Medlem

Fan vad tufft det var! Flöt bra på min antika dator dessutom.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Men det var då ända in i helvete vad optimerat det var. Kunde ju köra allt på max nästan och det flöt ändå på min gamla skrutt

Men fan alltså vad dom tabbat sig. Känns ju som man spelar nåt riktigt gammalt spel, innan dom kom på att kroppen ska röra sig och så när man går.
Här känns det ju som man glider fram i stort sett, och när man släpper knappen för att stanna så glider han vidare en bit, ungefär som han hade rullskridskor på sig.
Fan det är sämsta movement-känslan jag varit med om på länge.

Rejäl tabbe också att man inte kan ta skydd bakom objekt och skjuta som man gör i Vietcong. Efter det spelet klarar jag nästan inte av att spela nåt annat, det var så jäkla skönt att kunna lägga sig bakom en stock och så upp med vapnet på den och panga. Här går det ju inte och hur realistiskt är det egentligen?

Fan vad synd. Annars är det ju kanonkänsla i miljöerna och grafiken och allt.
Till och med Unreal 2 har ju bättre känsla när man rör sig, vapnet hoppar runt och det känns att han tar sina steg med fötterna, här glider man bara runt, helt otroligt

Visst, det är nog värt att spela, rätt kul med så snygg grafik och känslan, men det hade ju med bara lite lite mer jobb från utvecklarna kunnat vara oändligt mycket bättre.

Edit: Har lirat lite mer, och fan det är ju otroligt ballt iallafall, jäklar vilken känsla. Men lite synd att känslan är lite svag när han rör sig, och FRAMFÖRALLT att man inte kan skjuta bakom skydd som i Vietcong. Stör mig något otroligt på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IG
Men det var då ända in i helvete vad optimerat det var. Kunde ju köra allt på max nästan och det flöt ändå på min gamla skrutt

Men fan alltså vad dom tabbat sig. Känns ju som man spelar nåt riktigt gammalt spel, innan dom kom på att kroppen ska röra sig och så när man går.
Här känns det ju som man glider fram i stort sett, och när man släpper knappen för att stanna så glider han vidare en bit, ungefär som han hade rullskridskor på sig.
Fan det är sämsta movement-känslan jag varit med om på länge.

Rejäl tabbe också att man inte kan ta skydd bakom objekt och skjuta som man gör i Vietcong. Efter det spelet klarar jag nästan inte av att spela nåt annat, det var så jäkla skönt att kunna lägga sig bakom en stock och så upp med vapnet på den och panga. Här går det ju inte och hur realistiskt är det egentligen?

Fan vad synd. Annars är det ju kanonkänsla i miljöerna och grafiken och allt.
Till och med Unreal 2 har ju bättre känsla när man rör sig, vapnet hoppar runt och det känns att han tar sina steg med fötterna, här glider man bara runt, helt otroligt

Visst, det är nog värt att spela, rätt kul med så snygg grafik och känslan, men det hade ju med bara lite lite mer jobb från utvecklarna kunnat vara oändligt mycket bättre.

Edit: Har lirat lite mer, och fan det är ju otroligt ballt iallafall, jäklar vilken känsla. Men lite synd att känslan är lite svag när han rör sig, och FRAMFÖRALLT att man inte kan skjuta bakom skydd som i Vietcong. Stör mig något otroligt på det

MEN TJÖTA!!!
Låt nu mig testa det i lugn och ro.. Så kan vi diskutera sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
MEN TJÖTA!!!
Låt nu mig testa det i lugn och ro.. Så kan vi diskutera sen.

Man vänjer sig lite kan jag säga, spelet verkar jäkligt tufft minst sagt.
Men jag hade föredragit en aning mer Flashpoint eller Vietcong känsla i realismen, detta är för mycket Quake/Unreal för min smak. Ser inte ens någon knapp för att gå, man springer full fart hela tiden osv osv. Men men, tackar och tar emot att det flyter så underbart på min burk, helt otroligt.

Permalänk
Medlem

Jag har lirat flashpoint sen det kom ut, samt vietcong

Är mycket för realism... Så det vil till att detta är realistiskt..
Såg inte så ut på filmerna när gubbarna gick... Såg ut som små bebisar som tuffade på.

Permalänk
Medlem

Jag måste fått något problem med något mitt call of duty demo ser helt fel ut kolla:

Man ser inte texten precis.

Permalänk
Medlem

Och så här ser det ut i spelet för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoLiatH
Och så här ser det ut i spelet för mig

http://w1.877.telia.com/~u87727726/problemmedcallofduty.JPG

Påminner om Unreal 2 problemet när man körde fel Detonator.
Testa nyare drivrutiner så ordnar det sig nog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Jag har lirat flashpoint sen det kom ut, samt vietcong

Är mycket för realism... Så det vil till att detta är realistiskt..
Såg inte så ut på filmerna när gubbarna gick... Såg ut som små bebisar som tuffade på.

Det känns inte alls så värst realistiskt. Hittade ingen knapp för "walk/run" utan man springer hela tiden och det rätt så fort, samt just det att man liksom glider fram och när man stannar så glider han vidare en bit

Men utöver det så är det grym stämmning i miljöerna, känns verkligen som man är mitt i ett krig. Eld och explosioner överallt, och all luftvärnseld som lyser upp himlen, och så massor av folk överallt. Jäkligt tufft....med lite mer realism så

Permalänk
Medlem

Nån som har något exakt datum för release?
Gamershell säger i höst, men vadfan det är ju höst nu ju.
Vill ha!

Permalänk
Medlem

Hmm, njae... Inte riktig tmitt typ av spel... Går alldeles för snabbt fram och animaitonerna är värdelösa.. Måste vara mer mjuka. Och jag visade ingen respekt alls för tyskarna... SPrang rakt fram och skyfflade ner dem med vad som helst som rambo.. Jag vill vara rädd när jag spelar och tänka på mitt liv samt kamraternas. Inget jävla quake här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Hmm, njae... Inte riktig tmitt typ av spel... Går alldeles för snabbt fram och animaitonerna är värdelösa.. Måste vara mer mjuka. Och jag visade ingen respekt alls för tyskarna... SPrang rakt fram och skyfflade ner dem med vad som helst som rambo.. Jag vill vara rädd när jag spelar och tänka på mitt liv samt kamraternas. Inget jävla quake här.

Håller med, men man får å andra sidan en del fördelar med det också.
Mer och tuffare action, mer filmlika storslagna scriptade events, kul att enkelt kunna glida igenom den ena tuffa banan efter den andra, utan att som i Flashpoint spela om varje bana 100 ggr innan man klarar den osv. Tror detta kan bli riktigt kul, även om det inte heller är min stil riktigt, men är tufft med miljöerna och grafiken tycker jag. Är nog kul att spela igenom bara för att få se storyn och se alla banor och så....tror det blir en del tuffa sekvenser, som Omaha Beach på sin tid i MOHAA tex.....storslaget och tufft

Klart gubbarna kanske ser lite risiga ut, men ska dom klämma in uppåt 50 stycken eller så på skärmen samtidigt så måste dom ju dra ner lite.

Permalänk

Laddar ner nu.

Men tänk på att det bara är ett demo! Det kommer ju inte ut förrän om 2 månader. Om folk mailar dom och klagar på detta så kommer det säkerligen att fixas. Då menar jag iaf det där med rörelse-kännslan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Men animationerna kan de väl för fan fixa utan att det drar der på fpsen?!!!

Och ja, jag kommer nog oxå lira det pga. att story verkar skitbra...

Permalänk

Men jag undrar hur kul det kommer vara att spela egentligen om man tänker på story och skit. Jag menar, ww2 spel har varit jävligt inne nu i nästan 2 år, och nästan alla spel har innehållit samma miljöer mer samma historiska operationer som bla Omaha beach och Berlin. Jag tycker att det börjar bli väldigt enformigt. Det hännde ju så mycket mer än bara detta under kriget som nästan pågick i 15 år. Jag tycker dom ska klämma in lite andra kanske mindre kännda men lika betydelsefulla operationer som skedde. Finns hur mycket som helst att välja mellan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig Mr. Bravo. Det börjar bli lite uttjatat med ww2-spel. Jag hoppas bara de inte tar med en massa uppdrag som utspelar sig i skogen som de har i mohaa eftersom de var de tråkigaste tycker jag. De roligaste uppdragen var de som tog plats inne i städer och en del moment i skyttegravar. Och man kommer nog aldrig glömma Omaha Beach i mohaa, underbar bana

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Laddar ner nu.

Men tänk på att det bara är ett demo! Det kommer ju inte ut förrän om 2 månader. Om folk mailar dom och klagar på detta så kommer det säkerligen att fixas. Då menar jag iaf det där med rörelse-kännslan.

Tvivlar på det...
Det ser ut som om de vill att gubbarna ska röra sig så ändå...
Sen var det spårljus på thompson bla. Det gillar vi inte..

Det spel som har absolut snyggast och lugnast spelaranimationer just nu är Americas Army... Om de hade gjort det så och lite längre modeller (ser ut som små hobbits som springer och leker krig för fan) så hade jag aboslut spelat det med glädje...

Permalänk
Medlem

det fungerar inte på mitt system, kommer får inga textures och texten är som fyrkanter.. o massa andra grafikfel :/ nån som vet om det finns nån patch eller dylikt ?

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Avstängd

det går ju inte att tanka ner

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust

Någon som vet när hela spelet kommer?

Nu var det visst en till som borde läsa vad som har skrivits

Release Dates
Today's date 29 August 2003

PC: CALL OF DUTY 4 November 2003 In 68 day(s)

Vet iofs inte om det stämmer, men det är alltid något.

Permalänk
Medlem

Såg när dom spelade Call Of Duty på quakecon. Laddade hem det nu förresten och visst fan är det snyggt Skönt dessutom att det äntligen börjar komma spel som använder kort med 256MB minne.

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt glad åt att det verkar vara lätt/simpelt att styra och röra sig, att kunna ta skydd bakom något och "slänga upp vapnet" hade säkert varit kul i singelplayer, men när det kommer till multiplayer så tycker jag att sånna funktioner förstör mer än de bidrar med. Spelet kanske blir mindre realistiskt, men jag tror att det kommer bli mycket roligare och enklare med multiplayer tack vare att sånna funktioner inte finns med. En av orsakerna till varför CS fortfarande lever vidare tror jag är att det är enkelt att spela, man slipper alla dessa miljoner knappar och kan istället koncentrera sig på andra saker. (Jag antar att ett multiplayerläge kommer finnas med )

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.