Permalänk

Uppdatering av design

visade denna sida här för ett tag sedan och då fick jag inte så bra kritik men nu har ja gjort lite små ändringar så vad tycker ni?
http://www.viglider.com/alex/

Visa signatur

BröL

Permalänk
Medlem

Bäst är nog om du skiter i vad andra tycker och går efter din egna smak istället. Om jag skulle lyssna på alla andra så skulle jag nog ha rätt kasst självförtroende efter all kritik jag fått. ;-P

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Jodå i IE såg det mesta bra ut, förutom "loggan".. photoshoppr0n som det brukas kallas, massa effekter som bara är onödiga, passar inte in, skulle du ist. ha någon som liknar det andra på sidan skulle det nog bli snyggt dock.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Några nackdelar (har ej kollat in den djupare)

Loggan, tycker den blir för ljus mot bakgrunden, drar till sig blicken för lätt. För mycket vitt helt enkelt, aldrig fel med en snygg logga men det är ju texten man ska läsa på hemsidan, right?

Kanten runt sidan tror jag skulle passa bättre ifall den var tunnare, den var inte ful men jag skulle vilja se den lite tunnare som sagt, annars fint jobb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decamber
Bäst är nog om du skiter i vad andra tycker och går efter din egna smak istället. Om jag skulle lyssna på alla andra så skulle jag nog ha rätt kasst självförtroende efter all kritik jag fått. ;-P

Man lägger inte upp en hemsida på ett forum om man inte förväntar sig kritik, allt är inte bra. Och då måste man ju få höra det. Jag anser att det går bättre att arbeta om man får veta vad man gör för fel, och sen hur man kan förbättre det hela.
Alltså kritik är bra för annars stirrar man sig ofta blind i sin egen design, att ändra på nåt man tycker man lyckats i är alltid inte kul, men det ger ofta bättre sidor...

Bara mina synpunkter om kritik...

//Jocke

Permalänk
Medlem

Ser helt okey ut!! loggan kan dock bli lite stilrenare!! men i övrigt ser det bra o najs ut..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

error 404

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

Jag får tacka för alla svar!

Märker att det e Logon som bör ändras så jag får ta och se vad jag kan göra åt saken!

Visa signatur

BröL

Permalänk
Medlem

Tycker att den var ja rätt tråkig men allt för framhävd bakgrund som gör mig iallamående. Tycker som många andra att loggan inte var något spec. Desutom tycker jag att texten är för stor och att det ser konstig ut när inte de vertikala prickarna och de horizontella prickarna är lika stora. Desutom så hoppar info ner ett steg och ligger under de andra namnen på menyn.

Kör förövrigt 1280*1024 och monzilla.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk

Att prickarna inte e lika stora e tillfälligt. Men att texten e för stor? Det kan jag inte direkt hålla med om ...10px ? Mindre än det kan bli svårläst...
Och att infon hoppar ner var oxå nått nytt. Kan bero på monzilla?
Har inte testat sidan i andra webläsare än....
Jag kör 1280*1024 med IE o där ser den ut som den ska.

Visa signatur

BröL

Permalänk
Medlem

Välj tex verdana som är lättläst även i små storlekar.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk

Jag tycker att bakgrunden är jobbig. Kanske är det meningen? Den känns liksom vågig.

Permalänk
Medlem

ful.
bygg sidan utifrån "innehållet" och inte tvärt om!
(vilket innehåll?)

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk

isch: Det e Verdana.

jop_the_jopsan: Jo många har sagt till så ja ska göra om den lite.

Shark^: Nee. Jag tycker det e roligare o göra design och sen anpassa innehållet efter den nu när det e min privata sida. Så är jag inte så noga med det

Visa signatur

BröL

Permalänk

sidan va snygg fast jag tycker att bakgrunden kunde bytas ut

Permalänk

backgrunden passar.... dock är ett råd att du försöker använda hela sida... annars, ta bort det utrymme du inte använder

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Medlem

jag kör firebird och texten är hiskligt stor.

Och sedan tycker jag att sidan är lite tråkig. Jag kommer knappt ihåg den så här 2min efter jag kollade på den. ingen märkvärdig sida, men helt okay.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Lite mindre storlek på texten tror jag skulle öka känslan lite, iaf för mig.
Loggan är lite väl ljus, dämpa den lite så att den smälter in lite bättre, testa att fixa lite mindre mellanrum mellan strecken på bakgrunden

ganska fin sida iaf, bra gjort

Edit: Storleken på texten är beroende på opera, försök fixa så att den är lika stor i alla browsers