Permalänk
Medlem

Lagghack i cs

På servern delar vi ut internet anslutningen med hjälp av Xp´s inbyggda men jag får lagghack av den. Finns de något bättre program som delar ut? Jag är helt 100% på att det är som är fel.

Internetmodem>Server (windows)> trådlös usb adapter> accesspoint>hubb> datorer.

Och det är inte det trådlösa som ställer till det för det funkar helt perfekt när man kör lan-game på det trådlösa. då blir det inga lagghack

Och det är inte för det är förvärdelösa datorer för dom är mellan 900 mhz till 2.5ghz med gf2 till gf 4 tit 4600 och ram på 512.

Anslutningen är telias 0.5mbit och vi kör aldrig mer än dator samtidigt när vi spelar cs.

Och när jag kör på servern får jag inga lagghack och flytter urbra.
Så de måste vara programet lr???

Någon som har nån ide?

Visa signatur

telia8 mbit. D-Link 300G, 604 router, kabel 60meter, Netgear 11mbit accesspoint, 11mbit usb, min data 2.53ghz och så vidare

Permalänk
Medlem

Det kan vara wlanet, och vad menar du med "det för det flytter när man kört internet mellan datorerna på det trådlösa." ?

Permalänk
Medlem

Och det är inte det trådlösa som ställer till det för det funkar helt perfekt när man kör lan-game på det trådlösa. då blir det inga lagghack

Visa signatur

telia8 mbit. D-Link 300G, 604 router, kabel 60meter, Netgear 11mbit accesspoint, 11mbit usb, min data 2.53ghz och så vidare

Permalänk
Medlem

SPT

När du använder utdelningen i Windows spottar den ut SPT paket vilket kan göra att internet uppkopplingen blir instabil / fungerar sämre.

Visa signatur

Sony VAIO VPC-F11M1E/H Intel Core i5 520m, 4 GB RAM, nvidia geforce 330m, 500 GB HDD

Permalänk
Medlem

Okej! Finns de något program som är bättre och inte segar ner? Tyvärr så måste det vara Windows annars så skulle jag direkt lagt in unix. Segar 98 ner?

Visa signatur

telia8 mbit. D-Link 300G, 604 router, kabel 60meter, Netgear 11mbit accesspoint, 11mbit usb, min data 2.53ghz och så vidare

Permalänk
Medlem

Hej! Jag prova att installera windows 2003 server standard ed.
Och installera Winroute Lite 4.2.5 och dela ut internet.
Och prova sedan att spela p] en annan dator.
d[ fick jag runt 900 i ping!
Va fan ska jag gora?

Sorry for stavning men svenska ar inte p[...

Visa signatur

telia8 mbit. D-Link 300G, 604 router, kabel 60meter, Netgear 11mbit accesspoint, 11mbit usb, min data 2.53ghz och så vidare

Permalänk
Medlem

Winroute funkar annars klockrent så något fel har du nog lyckats med tyvärr.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "