Permalänk
Medlem

Billigt i japan?

Nu är det så att jag ska till tokyo 19 nov och jag undrar om det är billigt att köpa tex datorspel, gamecube, ps2, x-box och recivers.

är det billigt i jämförelse med sveriges priser?

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Ja man tycker ju det i alla fall, mycket tillverkas ju där så man borde ju slippa en del i transportpris... eller nå

Permalänk

Om du köper en XBOX i Japan kommer du bara att kunna spela japanska spel på den. Rätta mig om jag har fel.

Skit i XBOX. Finns redan i Sverige. Köp något helt nytt som inte ens finns i Sverige.

Permalänk
Medlem

Ett tips e o kolla så den/det (vad du nu köper) verkligen funkar i Sverige. Dom har bl.a. annat tv-system i japan än vad vi har här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Japan är ett dyrt land

Visa signatur

:confused:

Permalänk
Medlem

hur mycket kostar Japan då?

Visa signatur

Skål för den staden..... Skål Göteborg!!!!

Permalänk
Medlem

249HK$ Tror jag :>

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk

Elektonik är redigt billigt i Japan-land, åk till Akihaba och bli frälst.

När du sedan tar hem systemet till Sverige så måste du antagligen modda det för att få det att spela europeiska spel.

Datorspel kommer du hitta i massor, du får dock leta lite bland de mindre affärerna för att hitta spel på engelska.

Jag har aldrig varit där men detta är vad jag hört av vänner som varit på besök.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Avstängd

Fanns åtminstånde något ställe man kunde beställa orginal skivor till PSX för dryga 75Kr styck utan fodral och manual..

men mer vet jag inte

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Hårdvara får ni vara försiktiga med iom att de har 110V i Japan likadant som att de har NTSC system... Har själv en japansk saturn som är värdelös iom att jag bor i sverige...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
köp en laptop

...till mig.

Permalänk

Japan är inget billigt land, men de har snuskigt mycket tvspel där. Åk inte dit och köp en box , skaffa nå ovanliga spel. dom har ju alla möjliga konstiga musikspel och annat. Japaner har ju 10000 gånger mer spel än vi och mycket coolare, dom gör spel på allt. Dom har till och med maratonlöpningsspel. Och gamla consoler vi inte sett, köp nåt skönt

Permalänk

och köp 50 kilo begagnad manga! En bok går säkert på max 20 spänn där! (engelsk importerad manga går på 250-350kr här!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
och köp 50 kilo begagnad manga! En bok går säkert på max 20 spänn där! (engelsk importerad manga går på 250-350kr här!)

Kan du läsa japanska?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Nej det kan jag inte, men det är väl å lära sig om man verkligen vill? och manga är väl ett perfekt sätt att öva in sina kunskaper?
Att öva in hiragana och katakana är inte det svåraste. Jag "pluggade" lite hiragana igår och efte 20 min kan jag redan a,ka,ga,sa,za,ta,da,na utantill. (hiragana är 46 characters).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Hårdvara får ni vara försiktiga med iom att de har 110V i Japan likadant som att de har NTSC system... Har själv en japansk saturn som är värdelös iom att jag bor i sverige...

Varför inte köpa en sån här?

http://www.autemashop.com/category270_1.htm

Och en sån här (inte helt säker på att det funkar dock)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=40

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Innan hade jag en stor klumpig traf som omvandlade 230-110v och en japansk tv (menyerna och fjärren var lite roliga... som att tyda hireoglyfer...
Hade jag kunnat få in svensk tv så hade jag använt den men tyvärr...
Båda sakerna kom bort i den senaste flytten så nu har jag bara den gamla konsolen som inte är till nån större nytta... Fast vit och fin är den...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Innan hade jag en stor klumpig traf som omvandlade 230-110v och en japansk tv (menyerna och fjärren var lite roliga... som att tyda hireoglyfer...
Hade jag kunnat få in svensk tv så hade jag använt den men tyvärr...
Båda sakerna kom bort i den senaste flytten så nu har jag bara den gamla konsolen som inte är till nån större nytta... Fast vit och fin är den...

Liten fråga bara, hur i all sin dar kan en TV "komma bort"?

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Liten fråga bara, hur i all sin dar kan en TV "komma bort"?

Flyttade en jäkla massa...
Har själv 4 TV apparater att en inte kommer med när man flyttar från en gård till en lägenhet är ganska lätt hänt...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

normalt så finns det ett internationellt pris för konsoller. men spelen kan däremot vara billigare.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Livstids semester

Om du inte har varit i Japan tidigare, så låt mig ge dig ett par råd. Låt bli att köpa spel i Japan. Eller elektronik för den delen heller.

Först, som du kan gissa, så är alla spel på japanska något jag tvivlar på att du behärskar (med det så menar jag att kvällskurser i japanska inte räcker) och jag tror personligen att du kommer ångra dig ganska mycket om du sitter med ett spel du inte förstår.

Elektronik är billigt, det finns att skaffa i Shiba och Akihaba, men det du köper är knappast något vi skulle kunna kalla för "2003:s modeller", det är utgångna modeller som säljs med sex månaders garanti. Och den garantin gäller knappast utanför Japan.

Att datorspel skulle vara billigare i Japan än i Sverige är en myt. Du kan få betala allt mellan 400-700+ för spelen. Givetvis så kan du hitta spel för snuskigt låga priser, men det kan du även göra här.

Upplev istället Japan istället för att köpa en jävla massa prylar.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

köp en gamepark32 och vad den andra bärbara konsolen heter... argh..

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Gämför vi elektronik i överlag är Sydkorea betydligt billigare än Japan. Kan tänka mig att de ligger någon tusenlapp billigare på en japanska vara av samma modell. (Ja. Nu snackar vi saker för 10-15K) Var i Sydkorea förra våren. Nästan så man blev sugen att köpa ett DV-kamera. priser där var ca 4000-5000 kr billigare än motstående modell i sverige. De i sverige kostade ca 16-18K. Där borta hade man ju faktiskt råd med leksakerna. Dock är det ju NTSC + att jag inte visste hur det blev med garantin. Därav inget köp. =( Även minneskort var billiga där. Köpte ett där för ca 450Kr. Samma märke på datorbutiken kostasde 800 har jag för mig

PS. Kan tänkas att det blir billigare på ett ställe där det finns ca 3500 butiker inom teknik/musik. (Man kunde stå på en våning och allt som fanns på den var små butiker med kameror. )