Permalänk

Vilka minnes timings TW WB 2X512?

jag undrar vilka timings man lämpligen kan ha på TwinMOS WB 512 stickorna. Till en 2500+ barton @ 11x 200.

jag undrar också varför ;- )

Permalänk
Medlem

Re: Vilka minnes timings TW WB 2X512?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polisbilen
jag undrar vilka timings man lämpligen kan ha på TwinMOS WB 512 stickorna. Till en 2500+ barton @ 11x 200.

jag undrar också varför ;- )

11-2-2-2 på nf7-s är nog mest lämplig(eller snabbast)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

polisbilen, kolla vad det är för chip på minnena.
BH-5 eller CH-5

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
polisbilen, kolla vad det är för chip på minnena.
BH-5 eller CH-5

Kan nån förklara på ett enkelt eller avancerat sätt vad skillnad är? och om det är en liten skillnad?

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcie
Kan nån förklara på ett enkelt eller avancerat sätt vad skillnad är? och om det är en liten skillnad?

jag kan inte förklara skillnaden på hårdwaran men jag vet att bh-5 klarar lägre timings men klockar sämre än ch-5

Visa signatur

Permalänk

ch-5 är det som sitter på.
Kan 11-2-2-2 vara lämpligt då ? Och tror du man behöver ändra spänningen över minnena ?

Permalänk
Medlem
Citat:

ch-5 är det som sitter på.
Kan 11-2-2-2 vara lämpligt då ? Och tror du man behöver ändra spänningen över minnena ?

om de ska klara 11-2-2-2 så bör du ändra till 2.8 tror unte de kommer funka annars, men 11-2-2-2 är de bästa timings som funkar på min bräda mid mina forna wb stuckor

Visa signatur

Permalänk

Ok...tackar för det.

En ytterligare fråga är vcoren. jag har den på 1.70V nu i 11x200 och det händer att jag får blåskärm i counterstrike. (det händer inte när den går oklockad) Ska jag höja vcoren ytterligare eller. Vad har en xp 3200+ för spänning orginal ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok...tackar för det.

En ytterligare fråga är vcoren. jag har den på 1.70V nu i 11x200 och det händer att jag får blåskärm i counterstrike. (det händer inte när den går oklockad) Ska jag höja vcoren ytterligare eller. Vad har en xp 3200+ för spänning orginal ?

ja då ska du höja ytligare, focusera dig inte på vad 3200 har utan kör dit egna lilla race

Visa signatur

Permalänk

11-2-2-2 funkade inte. Varken med orginalspänning, 2.7 eller 2.8
I 2.8 ville inte BIOS klara självtesten ens.
Innan körde jag på 5-3-2-2 och det funkade med orginal vdimm.

Permalänk
Medlem

det är ras to cas eller vad den heter som du bör ställa på 3 då

Visa signatur

Permalänk

oki....ska dubbelkolla det så att det verkligen är så.

Permalänk

lånar tråden lite... hur kan man kolla vad det är för chip på minnet... BH eller CH.. hur kollar man det....

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexi
lånar tråden lite... hur kan man kolla vad det är för chip på minnet... BH eller CH.. hur kollar man det....

om du kollar på texten på minnena så ser du att det står ch-5 eller bh-5 i slutet på en av raderna

Visa signatur

Permalänk

oki.. tack.. ska kolla det...

EDIT: kollade nyss.. såg ingeting på minnet... bara massa annt text men CH5 eller BH5 såg jag ingenstans...

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -