Permalänk
Medlem

Inget ljud med epox 8rda3+

Byggde ihop min nya dator i tisdags. Igår när jag installerade windows xp professional märkte jag att ljudet inte fungerade. Måste man ändra något på moderkortet för att det integrerade ljudet ska fungera? Har installerat de senaste nforce drivrutinerna och drivrutinerna för ljudet (som följde med datorn).

Ska prova att installera om xp när jag kommer hem, det kanske hjälper. Kanske ska passa på att avaktivera apic... Någon som vet vad jag ska göra för att ljudet ska fungera?

btv. fick 10200 p i 3d mark01... då körde jag cpun i 200*9.5 och grafikkortet var oklockat. Är det ok? Vad får ni som har ett liknande system? (gfx oklockat)

Ok en sista fråga... Hur ser man om man har winbond minnen? Beställde nämligen sådana men jag är inte säker på att det är dem jag har.

Det löste sig... Var bara att installera nya drivrutiner. Dem övriga frågorna kvarstår. Kan tyvärr inte ta bort inlägget :P...

Visa signatur

2500+@200*10, epox 8rda3+, 2*256 ddr 400 MHz, GF3ti200 , antec performance II chassi.

Permalänk
Medlem

Du kanske har lyckats pilla bort en eller båda av dom två jumprarna som ska sitta på modekortet för att styra ljudet. Läs manualen för att se vart dom sitter.

Permalänk
Medlem

10200 ?????????

Jag får 12700 med barton 2500+ @ 200*10 | 2*256 twinmos winbond | epox 8rda3+ | oklockat gfti4800se

Visa signatur

Godde!