Permalänk
Medlem

bandbredden i xp?

Hur var det man minskade banbredden i xp?

har gjort det förut men kommer inte ihåg hur...nån som vet?

eller nåra andra bra tips o trix?

Permalänk
Medlem

man kör något kommando i kör
kommer inte ihåg va det va dock

Visa signatur

Till wexio: Ange en annan mailadress i forumet! Du kör en listserver på den adress du nu angett. Du kan vare sig aktivera ditt konto eller få hjälp med det så länge som du inte anger en annan adress. /Castor

Permalänk
Medlem

jag har för mig att man gick in på nån slags inställning o inte i dos...

Permalänk

Klicka på Start-knappen och välj sedan Kör. Skriv gpedit.msc och klicka på Ok. Klicka sedan på fliken som heter ”Dator Konfiguration” och sedan ”Administrativa Mallar”. Välj sedan ”Nätverk”.

Klicka sedan på fliken som heter ”QoS Packet Scheduler” i det vänstra fönstret. Klicka sedan på ikonen som heter ”limit reservable bandwidth” i det högra fönstret. Aktivera (enable) denna funktion och ändra värdet till 0 (noll).

Du behöver sedan starta om datorn för att ändringen ska verkställas.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |SilentSoldier|
Klicka på Start-knappen och välj sedan Kör. Skriv gpedit.msc och klicka på Ok. Klicka sedan på fliken som heter ”Dator Konfiguration” och sedan ”Administrativa Mallar”. Välj sedan ”Nätverk”.

Klicka sedan på fliken som heter ”QoS Packet Scheduler” i det vänstra fönstret. Klicka sedan på ikonen som heter ”limit reservable bandwidth” i det högra fönstret. Aktivera (enable) denna funktion och ändra värdet till 0 (noll).

Du behöver sedan starta om datorn för att ändringen ska verkställas.

just det så va det ju

men vafan när jag gör det så tår det "failed to open" o att jag inte har behörighet o sån skit...fan

Permalänk
Hedersmedlem

Men inte igen, kan inte tänka mig att QoS att ska kunna minska XP:s bandbredd. Vad är det alla tror QoS är dåligt för? Det används ju inte när någon "QoS-aware" program körs och isf (t.ex. streaming av film över nätet) så måste det ju vara bra att ha det på så filmen inte hackar.
QoS har debatterats förut här på forumet, sök om ni vill ha mer information.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

"Det går inte att hitta filen gpedit.msc. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. Du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen START och välj sedan sök"

står det när jag skriver in gpedit.msc på KÖR.....och det står på användarkontot på kontrollpanelen att jag är adminstratör....

varför funkar det inte för??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roffan
"Det går inte att hitta filen gpedit.msc. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. Du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen START och välj sedan sök"

står det när jag skriver in gpedit.msc på KÖR.....och det står på användarkontot på kontrollpanelen att jag är adminstratör....

varför funkar det inte för??

Funkar bara om du har xp pro

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

kan man inte köra det i windows 2003 eller funkar det bara i winxp ?

Visa signatur

Till wexio: Ange en annan mailadress i forumet! Du kör en listserver på den adress du nu angett. Du kan vare sig aktivera ditt konto eller få hjälp med det så länge som du inte anger en annan adress. /Castor

Permalänk
Hedersmedlem

såklart gpedit.msc fungerar i server 2003, men lokala datorn såklart, inte mot XP installationen om du tänkte så.

Roffan, borde ligga på samma ställe som i XP pro och server 2003.
Öppna registret, gå till nyckeln: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\{C716724F-2E3C-4627-88A6-38FB0F5DD802}Machine\Software\Policies\Microsoft\Windows
Obeservera att de långa nuffrerna nog måste stämma in exakt.
I den nyckeln skapar du en ny nyckel kallad Psched och skriver in ett DWORD värde kallat NonBestEffortLimit med värdet 0 (noll).
Det är samma sak som den gör i group policy objejt editior (gpedit.msc).

Men som sagt jag ser ingen vidare mening att ställa det här så, nedladdningar kommer inte gå snabbare om ni inte jämt i onödan kör QoS-aware program som slukar bandbredd.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

okej tack

Visa signatur

Till wexio: Ange en annan mailadress i forumet! Du kör en listserver på den adress du nu angett. Du kan vare sig aktivera ditt konto eller få hjälp med det så länge som du inte anger en annan adress. /Castor