Permalänk
Medlem

Barton steppning...?

Jag ska köpa en barton 2500+, och undrar vilken steppning som är bäst och jag ska överklocka...

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Medlem

Det finns som "inga" steppingar som är riktigt dåliga... nog finns det alltid.. .men risken att få en sån är inte speciellt stor. men säkraste är nog att köpa från oc.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3r0c
Det finns som "inga" steppingar som är riktigt dåliga... nog finns det alltid.. .men risken att få en sån är inte speciellt stor. men säkraste är nog att köpa från oc.se

(hoppas du menar overclockers.se, oc.se =omsorgsCompaniet <= tror inte att de säljer prollar... )

jo, men där kan man be om en speciell steppning och jag tänkte ta den bästra de har för att inte riskera att få en "dålig"

Någon som vet en bra steppning???

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Antielefant

Tror inte de säljer den längre men min AQUCA0311 klockar 2592 i 1,9V. (kyld med allas vår H2O...)

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Köpte min Barton (kommer inte ihåg steppingen ) ifrån OC.se...de hade 2 olika
steppings inne vid tillfället, men ett hett tips är att hoppa in på http://www.overclockers.com
och kolla deras databas för just Barton

GL

Cheers!

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Stepping = Version.
Steppning = dans.
Ingen prolle steppar bra.

ja ja...det kanske finns något "ords betydelse forum" för dig...föreslår att du letar upp det istället för att anmärka på obetydliga saker

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Stepping = Version.
Steppning = dans.
Ingen prolle steppar bra.

OK, jag brukar hålla med dig om att folk skall vårda sitt språk, men nu får du ju ge dig.
Det är taget från samma engelska ord. Dansen som vi på svenska kallar steppning (engelska=tap-dancing) är döpt efter stegandet. Precis som att de olika batcherna på processorerna beskrivs i steg.
Skall vi nå någon framgång i att få folk att skriva läsligt, så är det rätt meningslöst att klaga om sånt här strunt. Det ger bara en motsatt effekt.
Vad är en prolle förresten?;)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

min stepping är ganska bra enligt mig.. (se sign) min gör 2480 mhz primestabilt i 1,875 el 1,9 kommer inte ihåg. och den maxar med min luftkylning 2530 mhz 3dmarkstabilt... dock så måste jag byta nätagg det undervoltar så kraftigt att när jag ska köra den i 225 * 11,5 då går den igång fram tills den har laddat halva windows då bootar den om.. =(