Prisfråga (promise Tx2 ultra ATA 133)

Permalänk
Medlem

Prisfråga (promise Tx2 ultra ATA 133)

Hejsan, jag undrar vad man skulle kunna ta (pris) för ett beg. ultra ATA 133 kontrollerkort.
Det är endast 1 år och helt komplett med manual, drivrutiner och med följande kabel allt i org. förpackning.

Tacksam för seriösa svar! //mixdisk

Permalänk
Medlem

Ett par hundra spänn, Mer är det inte värt.
Ett nytt med garanti kostar ju ca 400-500:-

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

oj, glömde säga att jag gav ca 600 för det nytt.
Tack så mycket JenzA så tror du att 250-300sek är humant?

Permalänk
Medlem

jepp.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar

Permalänk
Medlem

Kostar ju runt 300:- nytt idag, med garanti som Jenza säger. Tror nog det är bättre att spara det, man vet aldrig när man behöver en kontroller.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

He he det är alltid bra med lite pengar till t.ex grafikort som är mer aktuellt i mitt fall då jag har ett tnt2 ultra

Permalänk
Medlem

Jo men att få 200:- för ett kort och mecka med paketering, frakt osv överväger inte fördelen att ha ett kontrollerkort som du garanterat behöver dagen efter att du har sålt det. Och om jag fick välja mellan ett begagnat kort för 200:- än ett nytt för 300:- så skulle jag välja...

Men visst, är det så knapert i kassan att nån hundring gör sådan skilland så är jag inte den att säga emot.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Avstängd

Annars kan jag varmt rekommendera detta ATA 133 kontrollkort art. nr 32-6849 som jag köpte på Clas Ohlson för 395 kr. Har Silicon Image chipset dessutom

Visa signatur

Dessa personer mister skallen snart; Håkan Hellström, Fidel Castro, Britney Spears, Justin Timberlake, Robyn, Anders Lundin